Vad är det frågan om???

SVooSh

Kör för lite
Gick med
11 May 2004
Hoj
RF 900R
Tänkte sadla om till motard nu när det krävs en väldigt fet plånbok för att fortsätta köra sporthoj.
Kikade på en Husaberg Fe650 idag.
Ringde först TryggHansa som ville ha nätta 18000kr/halvförsäkring :mad:
Sen ringde jag Folksam som endast trafikförsäkrar dessa pga mycket skador :confused: För jag menar vad har skador med halvförs att göra?

OBS är dryga 25bast och haft lappen läääänge.

Vad har hänt? Trodde man kom undan med 2000hel/hel på dessa efter vad jag läst på forumet.

Vad pröjsar ni och i vilket fb?

//Svoosh

satsa på en hoj som har låg orginaleffekt. Kollade på en Husqvarna innan jag bestämde mig för SVn, skulle kosta 700kr/år trafik (lagligt skenförsäkrad :tungan)

Edit Menar alltså hojar som är strypta från fabrik (bl.a för att klara diverse avgaskrav), ytterst få verkar lycktligtvis ha kvar dessa strypningar så du behöver inte vara orolig...

Jo det är det jag har gjort, hojen är reggad på 10kw enl vägverket så allt verkar ju verkligen märkligt...

Svoosh

Vad hojen e reggad spelar mindra roll,. det är vad dem är typade för från fabrik som är spännande! Har 3 800:- helhel på min XR650. (helt ok tycker jag)

håller med om att det är konstigt. När jag ringde Trygghansa (tror jag :va) på en importerad hoj reggad som 10kW sa dom att dom gick på en ANNAN orginal effekt; fick typ 15 lax om året. När farsan ringde på samma hoj sa dom att dom gick på 10kW och han skulle få lägga ut 700 spänn om året.

:fatta! På försäkringsbolagen

Du har fått pris på en vanlig gatförsäkring.
Jag höll på att skita knäck när jag kollade upp försäkring till min Husa också.
Du ska ha en "offroadförsäkring". Då kommer du ner i en handfull tusingar om året. :tummenupp

Bilsport-mc kan du kolla online vad de olika försäkringarna kostar och offroadförsäkringen hamnar utan SMC-rabatt (9% tror jag) på följande:

Om du bor i storstad:
Offroad-mc upp till 800 cc
- helförsäkring 6 027 kr/år
- halvförsäkring 4 191 kr/år

Övriga landet:
Offroad-mc upp till 800 cc
- helförsäkring 3 493 kr/år
- halvförsäkring 2 161 kr/år

Så ring runt till bolagen och hör vad offroadförsäkring kostar. :tummenupp

Kyckling skrev:
Du har fått pris på en vanlig gatförsäkring.
Jag höll på att skita knäck när jag kollade upp försäkring till min Husa också.
Du ska ha en "offroadförsäkring". Då kommer du ner i en handfull tusingar om året. :tummenupp

Tack för tipset :tummenupp Försökte tala sans i dom men inget verkade fungera så får prova en annan dag. Däremot provade jag med IF aldeles nyss och där hamnade halvförspremie på både Husa och XR650 på knappa 3000 :)

//Svoosh

SVooSh skrev:
Tänkte sadla om till motard nu när det krävs en väldigt fet plånbok för att fortsätta köra sporthoj.
Sen ringde jag Folksam som endast trafikförsäkrar dessa pga mycket skador :confused: För jag menar vad har skador med halvförs att göra?

Vad har hänt? Trodde man kom undan med 2000hel/hel på dessa efter vad jag läst på forumet.

//Svoosh

Hmm de är ju jävligt konstigt ja försäkra min Husa 650 där på Folksam och hel/hel va inget problem..

Jag pröjsar 2658kr halv/helår hos just Folksam för en Husaberg 650 -03. Jag är också 20år.

SVooSh skrev:

//Svoosh

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP