Vad är det för magnet till denna bromskivan?

rydlinger

Medlem
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Turbo laddad kärring cykel, 413 bhp, 23 kilo = 17.9hk/kg
nu skall det börjas övn köras lite och saknar magnes till bromsskivan och hade varit användbart att kunna se hur snabbt man körde också! Så undrar vad för slags magnet som man skall ha till denna skivan.... + Vart kan man köpa/beställa magneten?

Om jag inte är helt felvaccinerad så är det väl Beringer Skiva, men den ser iallafall exakt ut som denna http://www.blocket.se/vi/21461991.htm?ca=15_s

(lite gratis reklam skadar ju inte)
 
Det där e en Braking skiva.

Finns orginalmagnet till den där skivan hos KTM om du vill lägga några spänn extra annars funkar dem med väl vald neodynmagnet på Claes Ohlsson eller liknande plus lite lim.
 
Det där e en Braking skiva.

Finns orginalmagnet till den där skivan hos KTM om du vill lägga några spänn extra annars funkar dem med väl vald neodynmagnet på Claes Ohlsson eller liknande plus lite lim.

okej Braking Skiva då, och orginal magneten? alltså den som sitter på KTMs enduro skiva....? bara att köpa en ny magnet på närmaste KTM återförsäljare typ?
 
okej Braking Skiva då, och orginal magneten? alltså den som sitter på KTMs enduro skiva....? bara att köpa en ny magnet på närmaste KTM återförsäljare typ?

Inte 100 på att det e exakt samma som till enduroskivan men KTM säljer likadana Brakingskivor, sitter väl på senare Husa med. De har magnet som passar till dem, bara å prata med närmsta handlare.

Räkna med att det e nån hundralapp dyrare än å skaffa en lös magnet å limma fast dock.
 
Det där e en Braking skiva.

Finns orginalmagnet till den där skivan hos KTM om du vill lägga några spänn extra annars funkar dem med väl vald neodynmagnet på Claes Ohlsson eller liknande plus lite lim.

Inte 100 på att det e exakt samma som till enduroskivan men KTM säljer likadana Brakingskivor, sitter väl på senare Husa med. De har magnet som passar till dem, bara å prata med närmsta handlare.

Räkna med att det e nån hundralapp dyrare än å skaffa en lös magnet å limma fast dock.

Vill du höra en riktigt GAY komentar? :tungan Pengar har ALDRIG varit ett problem! hehe
 
Hade en sådan magnet som passar den där skivan på min beringer skiva och det gick inte, (fungerade ibland) men eftersom den är flytande så rör den på sig, blev för stort glapp, köpte Neodymmagneter på classes för 60:- och limmade dit blev kanon, den där magneten kostar 113:- typ fast är gjord för en sådan skiva och ska kunna låsas fast med en låsring om jag inte missminner mig helt.
 
Pröva först med magneten till endurofälgarna. Rätt säker på att den funkar om det är en skiva som på den här länken. Gör det på min iallfall.
 
håller med föregående talare annars får du prova neodymmagneter.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top