Vad är det för likhet mellan MC & Segling

Apropå topicens namn, vad är det för likhet mellan mc och segling?...............................Hojen går på däck och det gör sjömannen med. :rolleyes:

chrilleus skrev:
Här är våran jolle :hej
Var är bilden plåtat, och vad är det för båt? :slicka

Det där hade jag satt på en sekund om jag varit med när den kom upp!

Fan va hett det är på goutland!
jag och en kompis låg 10m till vänster om båten på bilden (i sommras), rakt ner för trappen och platsen nr2 (från graceland). Tokens efterfester och förfester, totalägning av hamnen! Nästa års dödsresa är redan bokad.

Amatörer drar till tallin på bokad kryssning Eliten seglar själva till gotland ;)

NoicE skrev:
jag och en kompis låg 10m till vänster om båten på bilden (i sommras), rakt ner för trappen och platsen nr2 (från graceland). Tokens efterfester och förfester, totalägning av hamnen! Nästa års dödsresa är redan bokad.

Amatörer drar till tallin på bokad kryssning Eliten seglar själva till gotland ;)

Skoja fan i helvete inte. Inne vid stentrappan? Vilket datum? Jag låg typ 3-4 båtar bort från Graceland i somras i början på juli (2 veckor).

Segla till Gotland är fan en stående tradition i min bekantsskapskrets nu, så jävla underbart att ligga i hamnen med båt och ha boende på stället med mest ös på hela Gotland. Och så kan man gå till parken och bjuda ner flickor på lite förfest innan krogen och sånt.

Seglade dit för 2 år sen med en Misil (7 meter lång) i härlig kuling, det var en dödsresa som heter duga. 4 meters vågor i 7 meter båt är kännbart. :skrämd

chrilleus skrev:
Hehe, ärligt talat så är det en polares båt =)
Smuggler 15 med Cheva 350 V8 på 250+ hästar, trimplan osv :rock Den axar rätt hyffsat :skrämd
Men dom där små sakerna lär ju gå som skollade troll! :rock
Chysst! :) Går hur fort? Den närmast kameran går bäst av dom 3 :) Yamaha 700cc 2-cyl 2takt, "lite" trimmad till runt 100hk hehe 0-40knop på ca 3sek :tummenupp

sege skrev:
Skoja fan i helvete inte. Inne vid stentrappan? Vilket datum? Jag låg typ 3-4 båtar bort från Graceland i somras i början på juli (2 veckor).

Segla till Gotland är fan en stående tradition i min bekantsskapskrets nu, så jävla underbart att ligga i hamnen med båt och ha boende på stället med mest ös på hela Gotland. Och så kan man gå till parken och bjuda ner flickor på lite förfest innan krogen och sånt.

Seglade dit för 2 år sen med en Misil (7 meter lång) i härlig kuling, det var en dödsresa som heter duga. 4 meters vågor i 7 meter båt är kännbart. :skrämd

Okay vi seglade en Comfortina 32!
Seglade hem den 5:e tror jag...
Inte riktigt säker men vi festade till 07 varje dag så du borde nog har märkt oss!
En dag när vi tog semester (från semester) och hyrde hojar istället för att marathon kröka
kom en del och frågade vart vi hållit hus och vart musiken var :D

Blir samma tur nästa år omkring månadsskiftet juni/juli!

NoicE skrev:
Det där hade jag satt på en sekund om jag varit med när den kom upp!

Åfan!
Vi var där vecka 30 :hej
Jäääääääääääääääävligt nice båtplats :rock Vilket datum drar ni dit nästa år? :öl

Nisse Järnet skrev:
Chysst! :) Går hur fort? Den närmast kameran går bäst av dom 3 :) Yamaha 700cc 2-cyl 2takt, "lite" trimmad till runt 100hk hehe 0-40knop på ca 3sek :tummenupp

Den gör "bara" 50knop nu, men det sitter fel propeller på nu, plus att fuggen är nerbestyckad :cool:
Den låter rätt ballt med raka rör iaf. :rock

chrilleus skrev:
Åfan!
Vi var där vecka 30 :hej
Jäääääääääääääääävligt nice båtplats :rock Vilket datum drar ni dit nästa år? :öl

Jo det blir ungefär samma avresa från askersunds hamn runt den 20:e juni Sen tar det ett tag o komma ut genom kanalen, fast det är grymt där med :rock
brukar ju va en del fest på vägen ;)

Vi hade bästa platsen i världen!
Men du hade ju inte party position på båten???
Vi buntade ihop oss med två andra båtar, alla tre med aktern in fest på alla tre!

Fullt med folk överallt :D

Likheter mellan MC:åkning och segling? Ja i bägge fallen går det för sakta. På MC för att det lutar för lite och i segelbåten för att det (ofta) lutar för mycket.......

NoicE skrev:
Okay vi seglade en Comfortina 32!
Seglade hem den 5:e tror jag...
Inte riktigt säker men vi festade till 07 varje dag så du borde nog har märkt oss!
En dag när vi tog semester (från semester) och hyrde hojar istället för att marathon kröka
kom en del och frågade vart vi hållit hus och vart musiken var :D

Blir samma tur nästa år omkring månadsskiftet juni/juli!

Tror vi kom ner den 5e nånting faktiskt. Compis 97a med Simpson-flagga. Så kan det gå. Vi festade nog bara till 05 nånting och nöjde oss med liten stereo, man behöver så jävla mycket pulver om man ska lyckas överrösta en del båtar där. Vi hade ett par båtar som lekte volymtävling varje kväll ungefär så trubaduren på Graceland gav upp ungefär.. varje kväll. Skoj skoj.

Nu blev jag sjukt sugen på lite Visbyfest igen, oslagbart där nere.

GSXR1100R skrev:
På Lördagen ösregnade det och blåste satan, vi gick ifrån Ornö till Utö i ösregn och stenhårdmotvind, båtjäveln gungade och krängde hela natten, nästa dag hade vinden vänt så naturligtvis fick vi motvind hela hemresan.

Att åka MC eller att Segla är kul om vädret är skapligt, men inte om det är ösregn, storm och + 4 grader i luften.

Det gungar forfarande och det lär det göra ett bra tag till :p

En annan jämförelse: Läste någonstans för ett par år sedan..

" Att äga och bruka en segelbåt kan jämföras med att stå fullt påklädd under en iskall dusch och riva sönder tusenlappar ".

sege skrev:
Tror vi kom ner den 5e nånting faktiskt. Compis 97a med Simpson-flagga. Så kan det gå. Vi festade nog bara till 05 nånting och nöjde oss med liten stereo, man behöver så jävla mycket pulver om man ska lyckas överrösta en del båtar där. Vi hade ett par båtar som lekte volymtävling varje kväll ungefär så trubaduren på Graceland gav upp ungefär.. varje kväll. Skoj skoj.

Nu blev jag sjukt sugen på lite Visbyfest igen, oslagbart där nere.

ja det är grymt där nere...
Vi tänkte först ta med mitt hemmabio sys. Men njaa... inte riskera
så jag lånade en fin stereo av en ovetande bror istället.
har du kört hoj på gotland? Det är sjukt kul!

chrilleus skrev:
Den gör "bara" 50knop nu, men det sitter fel propeller på nu, plus att fuggen är nerbestyckad :cool:
Den låter rätt ballt med raka rör iaf. :rock
Ok, men de e ju bra!! Båten där uppe gör 55, så det är rätt jämnt :hej Snabbaste skotern gör 60-70...

Nyheter
Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Bike-Dagarna har öppnat!

Vinn en airbagväst från Dai...

H-D Pan America 1250 Limited provkörd