Vad är det för glas i lyktstolpar?

Milla skrev:
Ja, hjälp alla våldtäktsmäns genom att mörklägga gatorna... :fatta!

Det känns som att man fokuserar lite konstigt om man tror att lyktstolpar förhindrar våldtäkter.
Det förhindrar visserligen inte faktumet att Honkiie bevisligen mentalt är 10 år gammal. :rofl

Hehehe! :hihi Så man överlever att få dom i huvudet!?
Ett sånt glas trillade nämligen ner när min "kompis" sparkade på en stolpe för lääänge sen... men det missade mig med en hårsmån! :)

Behöver jag säga att det inte sparkades nå mer på ett tag! ;)

Markus skrev:
Det känns som att man fokuserar lite konstigt om man tror att lyktstolpar förhindrar våldtäkter.
Det förhindrar visserligen inte faktumet att Honkiie bevisligen mentalt är 10 år gammal. :rofl

Jag hoppas att upplysta gator avskräcker fler våldtäktsmän än vad mörklagda gator gör...

Och Honkiie..varför kan inga våldtäkter ske i Älvsbyn då??? :confused:

Milla skrev:

De går till vägkrogen och möter Tatiana, Ljubljana, Svetlana och Olga istället. Då är det till och med en fördel utan lyktstolpar.

Milla skrev:
Jag hoppas att upplysta gator avskräcker fler våldtäktsmän än vad mörklagda gator gör...

För att inga våldtäckter sker i älvsbyn, eller iofs i sommar så tror jag det var något slags våldtäcktsförsök men annars vet jag inte senast en (anmäld) våldtäckt skedde här.

honkiie skrev:
För att inga våldtäckter sker i älvsbyn, eller iofs i sommar så tror jag det var något slags våldtäcktsförsök men annars vet jag inte senast en (anmäld) våldtäckt skedde här.

Det beror väl på att de enda som håller sig vakna på gymnasiet är tjejerna och de flyttar därifrån så fort de är myndiga och tagit studenten... Kvar sitter flanellskjortorna och dricker hembränt ur dunk för att ibland "dejta" nån import-ryska som de betalar dyrt för ett par timmar med...

korvgubbe skrev:
Det beror väl på att de enda som håller sig vakna på gymnasiet är tjejerna och de flyttar därifrån så fort de är myndiga och tagit studenten... Kvar sitter flanellskjortorna och dricker hembränt ur dunk för att ibland "dejta" nån import-ryska som de betalar dyrt för ett par timmar med...

Och du gnäller om mina fördomar *slash* obekväma sanningar? :rofl

Markus skrev:
Och du gnäller om mina fördomar *slash* obekväma sanningar? :rofl

Japp! :tummenupp

....du får fan försöka skärpa dig Mackan å sluta generalisera och dumpa dina fördommar och för en gångs skull se objektivt på saken!

korvgubbe skrev:
Japp! :tummenupp

....du får fan försöka skärpa dig Mackan å sluta generalisera och dumpa dina fördommar och för en gångs skull se objektivt på saken!

Allvarligt, det är ganska intressant att ovan generaliseringar slipper igenom pk-filtret medans en vederlagd sanning om en invandrad folkgrupp bemöts med panik av många, t.ex. dig och Chewie. Chewie är ju själv en minoritet så det kan jag förstå, men din panik hajjar jag inte.

T.ex. nu, du skriver att norrlänningar köper sex men om jag skriver att XXXXXXXX våldtar så blir det ett jäkla liv.

Fånigt.
:fakta

Markus skrev:
Allvarligt, det är ganska intressant att ovan generaliseringar slipper igenom pk-filtret medans en vederlagd sanning om en invandrad folkgrupp bemöts med panik av många, t.ex. dig och Chewie. Chewie är ju själv en minoritet så det kan jag förstå, men din panik hajjar jag inte.

T.ex. nu, du skriver att norrlänningar köper sex men om jag skriver att XXXXXXXX våldtar så blir det ett jäkla liv.

Fånigt.
:fakta

När det gäller skämt så säger jag som Lasse Lindroth(a.k.a. Ali Hussein).
"Man kan skämta om allt men alla kan inte skämta om allt."

Han kunde skämta om att hans släktingar satte potats i vardagsrummet men skulle du göra det skulle det vara lagom unket.

Om nån lapp och jag(fjollåtta) driver med varandra så ser jag det som en "ömsesidig" drift som inte utgår ifrån en annan persons överläge.... Dessutom är det en ganska uppenbar parodi till skillnad från dina försök att få hela grupper att associeras med individers(i dessa gruppers) handlingar...

Vad det däremot gäller den andra typen av generaliseringar som du nämner så har jag inga problem att erkänna en överrepresentation av vissa brott bland vissa grupper.. Det jag stör mig på är dina och andras försök att konstant försöka få grupperna att bli synonyma med handlingarna.....

korvgubbe skrev:
...utgår ifrån en annan persons överläge....

Skillnaden mellan dig och mig är att jag ser mig inte som överlägsen alla andra folkslag bara för att jag råkar ha en ljusare hy. ;)
Jag retas lite nu, men det är gängse uppfattning i Sverige att det är "synd" om mörka människor, jag tycker ju inte det så jag har inga problem med att förespråka samma krav på alla människor. Vänstern har stora problem med detta.

korvgubbe skrev:
... inga problem att erkänna en överrepresentation av vissa brott bland vissa grupper..

Glädjande! Framsteg måste jag säga. :tummenupp

Markus skrev:
Skillnaden mellan dig och mig är att jag ser mig inte som överlägsen alla andra folkslag bara för att jag råkar ha en ljusare hy. ;)
Jag retas lite nu, men det är gängse uppfattning i Sverige att det är "synd" om mörka människor, jag tycker ju inte det så jag har inga problem med att förespråka samma krav på alla människor. Vänstern har stora problem med detta.

Glädjande! Framsteg måste jag säga. :tummenupp

Mig veterligen tycker jag inte synd om någon... Det som däremot gör debatten en aning infekterad många gånger är vissas försök att måla upp bilden av att hela grupper begår vissa brott bara för att det råder en viss överrepresentation...

honkiie skrev:

Att det aldrig hänt betyder ju inte att det aldrig kan hända eller hur???Med fullt upplysta gator borde ju dock risken minska iallafall. Hoppas dock för alla Älvsbybor att det aldrig händer! :tummenupp

Tänker man som dig kan man ju aldrig bli miljonär... :rolleyes:

:lol

Pucko!

:kocko Fortsätt du med det,synd att du inte blev klokare bara efter att fått glaset i skallen.

Och synd att ni inte fick smaka på en rejäl kyss,det som kan hända är att stolpen kan bli strömförande,ej själv provat men hört händelser ang detta.

R1 racer skrev:
:kocko Fortsätt du med det,synd att du inte blev klokare bara efter att fått glaset i skallen.

Och synd att ni inte fick smaka på en rejäl kyss,det som kan hända är att stolpen kan bli strömförande,ej själv provat men hört händelser ang detta.
Jo det är möjligt att jag inte blev klokare av det för jag förstår fortfarande inte vad som är så gudförbannat hemskt med det hela. Kan du förklara för mig? :pannkyss Jag har förövigt oändligt svårt att tro att stolpen ska bli strömförande för att det går en säkring, de kan ju inte ha flera miljoner felkonstruerade dödsfällor utplacerade över hela landet.

Last edited:
Paradoxy skrev:
Det känns ganska harmlöst när stolparna inte går sönder av det, dom tänds igen på en lite stund så jag tror inte dom tar så fruktansvärt mycket skada av det.

UrbanTiger skrev:
Dom blir alltså inte söndriga av att glasen ramlar ner :gnissla

Ja ja... de är väl inte så farligt att sparka på stolpar. Dom är kanske gjorda så för att fimpa strömmingen om man mejar ner en med bil.
Kanske någon som vet :va
Jomen glaset var ganska oväntat. Ingenting som jag hade trott kunna hända, framförallt inte i det tillståndet :fyllisar Men hursomhelst så är det ingen hobby jag har och senast man gjorde det var väl då man var 18 år eller nånting, inget jag gör varje helg. Jag ville bara veta om jag hade nån supertur som inte fick en skråma när glaset/plasten trillade ner på mig.

Alla har sparkat på lyktstoplar, erkänn nu. :mad:

För er som ärligt inte har gjort det har ni missat nått roligt när man var 12. :hihi

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg