Tjena, har införskaffat en (för mig) ny hoj i maj. Var och pillade lite under luftboxen för någon vecka sedan när nya stift och lite allmän koll gjordes. Vaknade i morse och kom på att jag hade ju sett rör liknande munstycken på karburator anordningen som sticker upp hela vägen upp i luftboxen. Kollar man upp hojen på transport styrelsen så står det i tillägg att den blev strypt från 94kw till 72kw i insuget. Varpå förra ägaren hävdade att strypningen var borttagen och att dessa var borttappade för länge sedan.
Nu undrar jag självklart, är dessa strypningar? Inga brickor, bara "rör" gör inte hållet ner i förgasarna särskilt mindre?

Råkade ha sönder blinkersen när jag står böjd över vänster sidan på styret och hukar mig under tanken för att ta bilderna.....
Har en sån jävla fantastisk dag! 

Tacksam för svar, medans jag inhandlar nya blinkers!
Nu undrar jag självklart, är dessa strypningar? Inga brickor, bara "rör" gör inte hållet ner i förgasarna särskilt mindre?

Råkade ha sönder blinkersen när jag står böjd över vänster sidan på styret och hukar mig under tanken för att ta bilderna.....

Tacksam för svar, medans jag inhandlar nya blinkers!