Vad är dessa, sitter röda munstycken på förgasare

shiven

SHBlåbär
Gick med
26 Jul 2011
Hoj
Suzuki GSXR 750 SRAD
Tjena, har införskaffat en (för mig) ny hoj i maj. Var och pillade lite under luftboxen för någon vecka sedan när nya stift och lite allmän koll gjordes. Vaknade i morse och kom på att jag hade ju sett rör liknande munstycken på karburator anordningen som sticker upp hela vägen upp i luftboxen. Kollar man upp hojen på transport styrelsen så står det i tillägg att den blev strypt från 94kw till 72kw i insuget. Varpå förra ägaren hävdade att strypningen var borttagen och att dessa var borttappade för länge sedan.

Nu undrar jag självklart, är dessa strypningar? Inga brickor, bara "rör" gör inte hållet ner i förgasarna särskilt mindre?
IMG_0234.jpg

IMG_0235.jpg

Råkade ha sönder blinkersen när jag står böjd över vänster sidan på styret och hukar mig under tanken för att ta bilderna.....:crash Har en sån jävla fantastisk dag! :huvet
IMG_0236.jpg

Tacksam för svar, medans jag inhandlar nya blinkers!

även kallat trattar på svenska

äldre maskiner så byter man dessa - längre, kortare beroende på var du vill ha effekten

på nyare maskiner sitter det variabla trattar, som känner av växel, hastighet gaspådrag & ändrar höjden därefter

Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026

Packa hojen, damma av hjälm...

Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...