Vad är definitionen av en sporthoj...?

Underbara inlägg! Fasiken va skönt det e med mkt olika åsikter:)

Och angående ölinlägget... försökte bara vara lite "fin", varför i det här sällskapet vet jag inte:):)

Status: 9 heineken, ca 30 cl glenmorangie

middag om 45 min...

Lev väl alla!

en hoj som har tillräckligt med hk/väghållning för att kunna framföras på allmän väg betydligt snabbare än lagstadgad hastighet. Allt för att sprida skräck och irritation bland övriga "icke-sporthoj-åkande" människor...
Ge mig en 30-väg och en vässad moppe så ska du få se på sporthoj sedan. Då kan jag säkert spränga hastighetsgränsen med minst tre gånger och sprida både skräck och irritation hos den övriga befolkningen. :cdevil

Vadå? Det är ju plast hela hojen ju.

Fast jag förstår vad du menar....

Den här då, mer plast är så går inte att få, och centralstöd saknas..Tyvärr saknas motor också, men nån sån sa du inget om.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Itera

En pärla och så sportig!! En sån måste jag ha!!:D
Men den har säkert Centralstöd som tillbehör!

sporthoj kallas normalt en motorcykel utvecklad med stil och prestanda som anknyter till tävlingsmotorcyklar för roadracing.

Glidare är motorcyklar designade efter Harley-Davidsons koncept med avspänd körställning och lugn körning. Kallas även Custom.

Touringmaskiner är motorcyklar designade för bekväma långturer med väl skyddad förare.

Tävlingsmaskiner för motocross, enduro, trial, speedway, supermoto och roadracing.

Street är vad man skulle kunna en vanlig motorcykel; den kan vara naken eller försedd med kåpa (oftast av mindre modell)

Done...

För att kallas touringhoj lär den ju åtminstone ha toppkåpa. Jag skulle kalla hornet en allround hoj eller street motorcykel helt enkelt.

Sorry, jag blandade nog ihop Hornet med något annat, visst är det som du säger!

En pärla och så sportig!! En sån måste jag ha!!:D
Men den har säkert Centralstöd som tillbehör!

Den fanns med centralstöd, i plast!

Last edited:
Allt utan centralstöd och med mycket plast!:D

Ha ha vad skall vi kalla min då? Går och ser ut som en sporthoj. MEN den har både limpa och centralstöd. :D :näsblod
Ingen glidare, för mkt plast för street, för obekväm/snabb för att vara allround eller touring. Vet inte riktigt vad Honda tänkte på när de la till det sakerna..

:glömdet

(CBR 600 F4 -00)

Ha ha vad skall vi kalla min då? Går och ser ut som en sporthoj. MEN den har både limpa och centralstöd. :D :näsblod
Ingen glidare, för mkt plast för street, för obekväm/snabb för att vara allround eller touring. Vet inte riktigt vad Honda tänkte på när de la till det sakerna..

:glömdet

(CBR 600 F4 -00)

Utom all tvivel en Sport toring för flickor!:D

Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...