Vad är de sämsta med din Mc?

När jag efter vägen fick upptäcka att min bränslemätare ej fungerade :huvet .
Dock varna hojen 1 minut innan soppan var slut :tummenupp .
 
Att bakdäcket slits för fort, att framdäcket inte slits lika fort, att fotpinnarna tar i marken i kurvor, att det inte går att höra förmiddagsandakten i mp3 lurarna när farten är hög.....
 
Last edited:
:kulspruta Insprutningen på min Honda verkar vara programmerad av en treåring med damp. När man försöker köra långsamt på ettan känns det som kopplingen är en av/på strömbrytare. Antingen hoppar hojen fram som en j-la känguru, eller så stannar den bara utan förvarning. Dessutom är den sååå trött.
 
Det sämsta med min hoj är att...

...den är så dyr att försäkra.
 
Mina hojar är sålda, det är ett problem.

Men 2000-talets stora både hoj- och ilandsproblem är dessa jävla framlyktor där bara ena är tänd på halvljuset. Så var det även på min annars helt perfekta Yamaha TDM.

Så det är inte bara på Honda...
 
Att det inte finns en gatling eller raketer eller åtminstånde en stor jävla jätteklubba att klappa till de idiotbilarna som håller på att tränger en av vägen eller kör ut framför en med tydlig regelbundenhet.
VARJE JÄVLA DAG!

hmm kanske borde funnits i nu är jag arg tråden...
 
Att den inte gör allt på bästa sätt.
Den är lite för tung och har för dålig markfrigång för att vara riktigt bra på bana.
Den är lite för opraktisk att åka riktigt långt på.

Att när den var ny kostade 8000:- att helförsäkra per år, men att den nu kostar över 12000:- att halvförsäkra, såhär fyra år senare. :va
 
Den nästintill totala avsaknaden av komfort är väl den egentligen enda negativa sidan av 998:an, i övrigt passar den mig personligen som hand i handske.

ST3:an är rätt tråkig i jämförelse, men den är halvbra på allt istället. Och komforten/skjutsmöjligheterna/packmöjligheterna är liksom i en annan liga :D Påminner ganska mycket om VFR750:n jag hade i början på 90-talet. Som jag sålde av just den anledningen..
 
Att det saknas någon form av vindskydd, att framdäcket behöver bytas (och att jag inte har någon tid eller lust att göra det), att den bara lyser med en lampa vid halvljus (även kawasaki har det problemet...) och att den har kass svängradie när man ska svänga i 4 km/timme...

Annars är det en perfekt hoj för mig! :D
 
Skrapad högersida... :rolleyes:

Klent med mos i botten

Ryckig vid gasavdrag/påslag

Drar mycket soppa

+3.000 i försäkring sedan jag skaffade den
 
Min hoj har av någon outgrundlig anledning ett centralstöd.. :va
 
Gixxern; Krashad, ful och äcklig, jag som hade gjort ett sånt fint putsjobb på den .. den bara blänkte och gick så fint. "FUL och äcklig" :näsblod . (Men den går så fint:tummenupp )

R6an; FUL, och äcklig, lagade kåpor 100ggr för mycket . Konstigt svampig/mjuk i framändan som jag inte konstaterat vad det är ännu, känns som glapp i styrlager i kombination med mjuk gaffel.
(Men i övrigt går den så fint:tummenupp )

kawan; Slö, läcker olja, och äcklig. :huvet

cb´n; pågående projekt i många delar så där är väl allt "fel" .


Så, 4st hojjar och jag ser jobb på samtliga, för ett otränat öga hade de säkert bara vart att tuta o köra men jag är kräsen och ser jobb jobb jobb ...:rolleyes:
 
Svampig framgaffel är överlägset det största problemet med bettan, men även för hård sadel, dåliga backspeglar och trasig blinkers bak ( kan kanske ha varit självförvållat :huvet ) är småproblem som man får brottas med. Ett annat problem (som verkar vara universiellt) är ju att där är alldeles för få kusar :tungan

*Edit: Stavfel
 
Last edited:
Slirande koppling vid gaspådrag och "kall" motor.
Startade redan vid 1700mil, lite tidiget för utsliten koppling tycker jag.

(semesterproject, riva koppling)
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top