Vad är de för luftfilter till ninja org?

redracer

Gå ut hårt..och öka!
Gick med
27 May 2004
Hoj
Ninjan - såld
Som sagt nån som vet... ? Har ett luftfilter med typ tvättsvamp material i.. Är de sportluftfilter eller org? Är alla orginal utav papp...??? :confused:

Originalet (gult och svart) ÄR tvättbart men då menar jag ytterst försiktig handtvätt , inget direkt gnuggande, olja in filtret sen med motorolja el dyligt (binder partiklar) efteråt, var noga med vilken sida du stoppar ner filtret igen //p

......

..de är alltså ett orginal som sitter i nu då...? Rättså tunnt med ett aluminium nät på ovandelen...men de är inte gult o svart? okey, gul svamp o svart plast? Nätet då?

Last edited:
redracer skrev:
..de är alltså ett orginal som sitter i nu då...? Rättså tunnt med ett aluminium nät på ovandelen...men de är inte gult o svart? okey, gul svamp o svart plast? Nätet då?
jepp det är originalet, (mitt filter är gult/svart) det kan skilja på olika årsmodeller, Plasten?? du tänker på det som man klämmer ihop filtret med? Mitt är vitt med aluminiumnät ///p

red_ninja skrev:
jepp det är originalet, (mitt filter är gult/svart) det kan skilja på olika årsmodeller, Plasten?? du tänker på det som man klämmer ihop filtret med? Mitt är vitt med aluminiumnät ///p

Min är en -99... Måste åka bort till hojjen o titta efter.. De är väl orginal som sitter i... Funderar på att byta till KN.. Vad tror du om de? Gör de nån skillnad?

Nyheter
Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8