Vad är baksidan med fordonshandel.se?

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 990 SMR
Fick följande fråga från kusinjävel, någon som har erfarenhet?

Hej,
Vet du något om fordonshandel.se ? De säljer ut -12 aprilia tuono till riktigt bra priser . Du vill inte luska hur det funkar med garanti , hur mycket det e att montera och regestrering ? Har så dåligt internet att bara fb funkar ? Detta e ju året då allt ska ske på 2 hjul ?


Kusinjävel har pratat om att köpa hoj länge nu. Hade varit skoj om han kunde gräva ur sin arm ur röven och börja slanga som en vanlig människa.

(han är just nu i Australien och kör skördetröska men kommer snart hem)

Mark
 
Läs på deras hemsida vet jag ---> http://www.fordonshandel.se/

---------------------------------------------
Garanti



På alla fordon vi säljer undantaget tävlingsfordon och båtmotorer ingår nu en garanti på 12 månader, garantin täcker i stort sett alla delar på fordonet, du som kund kan serva och reparera fordonet på valfri verkstad i hela europa, reparationer utförs på valfri verkstad efter godkännande av Autoconcept.
För båtmotorer gäller konsumentköplagen ingen garanti.

Konsumentköplagen gäller på båtmotorer den är 36 månader för ursprungliga fabrikationsfel, service enligt medföljande manual måste utföras, dokumenteras och stämplas av F-skatt registrerad verkstad.
Konsumentköplagen ser ut på följande sätt.
Enligt konsumentköplagen gäller följande villkor vid köp av ett fordon:
INGEN GARANTI 0 månaders garanti. Däremot 36 månader reklamationsrätt.
Konsumentköplagen delar dessutom upp reklamationsrätten enligt följande:
- Månad 0 - 6 BEHÖVER konsumenten INTE bevisa att felaktigheten beror på fel från ursprunget, alltså fabrikationsfel.
- Månad 7 - 36 SKALL konsumenten visa att det var fel på varan från ursprunget.

Saxat från deras sida..

Sen hur Fb ställer sig till detta ang motor försäkring mm :rolleyes:





//Robin
 
Last edited:
Läs på deras hemsida vet jag ---> http://www.fordonshandel.se/

---------------------------------------------
Garanti



På alla fordon vi säljer undantaget tävlingsfordon och båtmotorer ingår nu en garanti på 12 månader, garantin täcker i stort sett alla delar på fordonet, du som kund kan serva och reparera fordonet på valfri verkstad i hela europa, reparationer utförs på valfri verkstad efter godkännande av Autoconcept.
För båtmotorer gäller konsumentköplagen ingen garanti.

Konsumentköplagen gäller på båtmotorer den är 36 månader för ursprungliga fabrikationsfel, service enligt medföljande manual måste utföras, dokumenteras och stämplas av F-skatt registrerad verkstad.
Konsumentköplagen ser ut på följande sätt.
Enligt konsumentköplagen gäller följande villkor vid köp av ett fordon:
INGEN GARANTI 0 månaders garanti. Däremot 36 månader reklamationsrätt.
Konsumentköplagen delar dessutom upp reklamationsrätten enligt följande:
- Månad 0 - 6 BEHÖVER konsumenten INTE bevisa att felaktigheten beror på fel från ursprunget, alltså fabrikationsfel.
- Månad 7 - 36 SKALL konsumenten visa att det var fel på varan från ursprunget.

Saxat från deras sida..

Sen hur Fb ställer sig till detta ang motor försäkring mm :rolleyes:


//Robin

jo, det är ett bra exempel på en ev. baksida som INTE nämns där.

Någon som har mer info/erfarenhet?

Är kusinjäveln under 24år:confused:

Det finns risk att han är född -88. Då blir ungen 25 i år.
 
Jag kanske inte fattar detta, men vad har man för nytta av en 5-årig garanti som bara gäller i 6 månader?

Nedanstående text saxar från fordonshandel.se

För att uppfylla kraven för 5 årig garanti vilken endast gäller för ursprungliga fabrikationsfel som uppkommer inom 6 månader :va , måste du löpande serva fordonet på en auktoriserad märkesverkstad.
För fabrikationsfel som uppkommer efter 6 månader måste du som kund bevisa att det beror på tillverkningsfel eller materialfel, och det blir svårt att bevisa när felet först uppstår efter tex. 7 månader eller ännu längre tid efter inköp.
 
Vad gäller just tuono idetta fall, åtnjuter man icke den förmånliga märkesförsäkringen. Värt att ta med i kalkylen av månadskostnad.
 
Om tillverkaren har en kampanj på delar som skall bytas eller dylikt så får du inte informationen.

Har själv frågat på plats på fordonshandel om detta och fick inget tillfredsställande svar
 
Tjenar

Funderar hur det blir om de inte godkänner. "reparationer utförs på valfri verkstad efter godkännande av Autoconcept."
Blir lite skum. Har haft en Audi a6 bi-turbo full servad mm. Fick liknande garanti. Gällde nästan allt. Fick stora problem då bla ena vatten pumpen skar. Garantin gällde inte då, det var en slang som hade läkt. Garantin gäller ej slangar och klämmor. Kan bara säga det blev dyrt för mej och problem.
 
Baksidan med att handla av en gråimportör är också att, konkkar eller lägger dom ner, så finns ingen garanti att hämta....
 
Vart riktigt sugen på en V4R Tuono! Fördelen att man kan meka själv är att man behöver ingen garanti :) pajar det så fixar man det själv. Synd bara att man är student :(
 
Äsch. Garantier. Försäkringar mot tallar i näsan. Hade varit intressant att ställa alla success stories emot alla FAIL.
I mitt fall (totalt, inte begränsat till bara hoj) är nästan enbart FAIL.

Min senaste hoj köptes nyservad på Märkesverkstan.
Oljelampan tändes när jag kom en bit på väg hem, fattades en rejäl skvätt.
För att femårsgarantin ska gälla måste jag serva typ hos dem.

Åker också halvförsäkrat. Tänkte först ta Trafik men fick ett fint bud på Halv för nästan samma pengar.
Hoppas jag slipper ångra mig där.
 
Last edited:
Är inte Autoconcept-försäkringen känd för att vara pissdålig?
 
Är det någon som handlat från Fordonshandel.se på senare tid?
 
Har en jobbarkompis som beställt hoj där och leveransen bara skjuts framåt hela tiden :mad: och han säger att det är hopplöst att få kontakt med dom när man ringer svarar aldrig :va
 
Beställde en HD därifrån den 4 april i år. Fick ett mail där det stod preliminär leverans den 30 april, några timmar senare fick jag ett nytt mail där det stod att datumet skulle vara den 8 maj i stället. När 8 maj närmade sig fick jag ett nytt mail där det stod att det var 14 maj som gällde och att det skulle stämma den här gången. När 14 maj närmade sig fick jag ett mail om att det hade ändrats till 21 maj och att det var ett säkert datum. Den 20 maj fick jag mail om att hojen kommer "nästa vecka i stället". Ringde till dem när det hade gått en vecka och då skulle det ta ännu en vecka varpå jag tröttnade och sade att jag inte var intresserad längre. Det är säkert inga problem när man väl får grejorna men att som de gör hålla på och lova nya datum hela tiden och påstå att datumen ska stämma fast de inte gör det verkar inte särskilt seriöst.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top