Vacuum i tanken vid gaspådrag

jannewall

Buse
Gick med
28 Aug 2005
Hoj
Suzuki DR650
Hej, har köpt en suzuki DR650Rse -95

Nu har den börjat dö efter för kraftigt gaspådrag, blir vacuum så man får skruva av tanklocket och lufta, för att den ska starta igen.

Lite irriterande att behöva skruva upp locket hela tiden, vad kan det vara för fel.

Den har vart inne på service, rengöring av tank och förgasare, oljebyte, nya filter men fortfarande samma sak.

Det ska ju finnas nån avluftning nånstans. Försök leta reda på den och se om du kan göra rent eller så. Annars kan du kanske ful-fixa det genom att borra ett eget litet hål i tanklocket.

jannewall skrev:
Hej, har köpt en suzuki DR650Rse -95

Nu har den börjat dö efter för kraftigt gaspådrag, blir vacuum så man får skruva av tanklocket och lufta, för att den ska starta igen.

Lite irriterande att behöva skruva upp locket hela tiden, vad kan det vara för fel.

Den har vart inne på service, rengöring av tank och förgasare, oljebyte, nya filter men fortfarande samma sak.

Brukar det inte finnas en slang eller annan anordning i tanklocket för just detta problem? Det är kanske något som saknas helt enkelt? Kolla upp med någon butik eller verkstad om nån del saknas helt enkelt! :tummenupp

Det måste ju vara avluftningen som är igentäppt. Tyvärr så har jag ingen aning om hur avluftningen på en DR650Rse -95 ser ut, men sitter det ingen slang i locket?

Edit: Seeen.

sitter dock ingen slang..kolla runtikring tanklocket om du hittar nåt som kan liknas ett litet hål..

Kollat runt locket och på locket, inga lufthål alls.
Tanklocket sitter ju med gummiring under som tätar och håller fast det så det inte rasslar.

hittar jag inte något annan så blir det väl en fuling, dvs hål i tanklocket eller kanten på tanten :)

jannewall skrev:
Kollat runt locket och på locket, inga lufthål alls.
Tanklocket sitter ju med gummiring under som tätar och håller fast det så det inte rasslar.

hittar jag inte något annan så blir det väl en fuling, dvs hål i tanklocket eller kanten på tanten :)
Nja.. jag tror snarare att det är vacuumslangen under tanken som går till förgasarna som är veckad eller inte ditsatt ordentligt. Hade samma med min gixxer -95 då var det veck på vacuumslangen under tanken. Går 2 slangar från tankpellen under tanken ena bensin andra vacuum från när man gasar så det ska öppna så föggarna får mera bensin.

Tack för svaren :)
Plockade isär tanklocket, gjorde rent med avfettning och tryckluft, funkar utmärkt nu, nu ut och åka i solen, 29grader varmt ute :D

Nyheter
Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år