Vackert renoverad TZ250U

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Han har gjort ett digert arbete måste man säga. Inte riktigt klar med kåporna men annars.

post-2-98011-30th_May_2005_001__Large_.jpg


post-2-98090-30th_May_2005_003__Large_.jpg

post-2-98195-30th_May_2005_006__Large_.jpg


post-2-66516-30th_May_2005_011__Large_.jpg
 
:tummenupp Den ser ju ut som ny!
Är det inte väldigt ovanligt att avgasportarna sitter på baksidan? Tror aldrig jag har sett det tidigare...
 
Fiiiiiiiiiiii faaaaaaaaaaannnnnn!!!! INTE ILLA ALLS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
Slurken skrev:
:tummenupp Den ser ju ut som ny!
Är det inte väldigt ovanligt att avgasportarna sitter på baksidan? Tror aldrig jag har sett det tidigare...

Det känns ju som det mest naturliga på en radmotor egentligen. Har hört nånting om att det kan bli problem med kylning av avgasportarna med bakåtriktade utblås.

Grymt fin hoj iaf :tummenupp
 
Shit va fin den va! :banana
Men som sagt... hur sjuttan kyls avgasportarna? Och verkar det inte väldigt omständigt med förknasarna där framme? Iofs, det är de udda hojarna som är coolast! :yoparty
 
Motorkonstruktionen har väl sina för och nackdelar men det är fränt.
TZ250U är från 1988 för övrigt.
 
Snyggt jobbat! Både hojen, gräsmattan och rabatten verkar vara pedantskötta! Ja, *host* jag har just blivit villaägare...
 
Vilken läcker hoj!
Vilken läcker gräsmatta!
Vilken läcker rabbatt!

Sådär vill jag också ha när jag blir stor! ;)
 
Jag har alltid undrat varfør man inte bygger motorer sådär?
Bakochfram alltså? mer kylning krävs på avgassidan?


Den stekte enormt anyway :)
 
:jisses Gahhh......... tror jag får gå och byta brallor :rolleyes: Jäklar vad snygg. REJS!!!
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top