vaccumslangar??

janneviking

Medlem
Gick med
14 Mar 2011
Hoj
Kawasaki ZL900...Kawasaki ZL1000...Kawasaki KZ 1100...Kawasaki KZ 550 LTD
Har inhandlat en Suzuki Savage till tjejen eller ett bobberobjekt till mig men förgasaren och mycket annat var nerplockat då jag fick den.Nu till frågan!!!
På förgasaren är där två små svarta slangar som går bakåt....var fan ska dom gå någonstans??? inte bränsleslangen eller vaccumslangen som går till kranen utan dom två andra(en på varje sida förgasaren)

skulle det inte kunna vara skvallerslangar? Som bara löper ut där bak om den flödar?

Skulle kunna vara det men tror inte det!!
Ingen här som har byggt eller skruvat med en Savage 650 även kallad LS650???:fyllisar

Har en: LS650 Savage '86 a '04 - Service Manual Clymer.pdf som jag kan lägga upp så kan du kolla om dom finns med där.

Om det är slangar som ansluter till flottörhusets ovandel, är det väl flottörhusventilationen. Dessa slangar ska bara dras bak och vara öppna i den andra änden.

jag har den med men blev inte klok på det ändå ,men tack för erbjudandet!!:tummenupp

Om det är slangar som ansluter till flottörhusets ovandel, är det väl flottörhusventilationen. Dessa slangar ska bara dras bak och vara öppna i den andra änden.

Varför är det två slangar?
Det är väl bara ett flottörhus?

På en del CVförgasare sitter det slangar som reglerar trotteln rörelse gentemot lufttrycket.
Även dessa skall vara öppna, ofta med ett litet luftfilter någonstans.
Det är lite noga att dessa är av rätt längd och grovlek för att motorn skall gå bra.

Varför är det två slangar?
Det är väl bara ett flottörhus?

På en del CVförgasare sitter det slangar som reglerar trotteln rörelse gentemot lufttrycket.
Även dessa skall vara öppna, ofta med ett litet luftfilter någonstans.
Det är lite noga att dessa är av rätt längd och grovlek för att motorn skall gå bra.

Två slangar är där åtminstone på den och dom sitter på vardera sidan på förgasaren i ovandelen av flottörhuset!

Nyheter
Provkörningsvecka, KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Bike är på plats på sommarv...

Nortons comeback

Norton gör en triumferande ...

Boxer, V3, V4, VR5 och 6-cyl

Teknik – nya mc-motor...

Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Gotland Ring Bike Week 2026

Packa hojen, damma av hjälm...

Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort