va ska jag titta på ?

linktomayhem

Ny medlem
Gick med
23 Aug 2007
Hoj
honda cbr 1000rr - REPSOL 07
ska å kolla in en buell i avesta på tisdag med en polare .. något specielt som man ska ha koll på ? något som brukar krångla på dom ? :) guld med lite info !!! mvh/ LINK..:fyllisar

Såna där mutterspridare med plastkåpor och gynekologstolsmotor har jag nada koll på, men PM'a Jörgen Karlsson här på forumet, han kan det mesta om motorerna IAF

Sen är jag inte så anti-Harley som jag låter, jag körde en i dag, i går körde jag tillsammans med en, det lustiga med det var att när vi stannade mitt i ett gäng med harleyåkare så var jag den förste att se att en av dom höll på att tappa luftfiltret, så jag kläckte ur mig "det är nog bäst att du går över mutterspridaren med loctite-tuben" så blev helt plötsligt allihopa förnärmade.

Vaffan, säger man åt en KTM förare att KTM står för "Kan Tappa Muttrar" så garvar dom ju bara, för det är ju sant, det är ju därför KTM säljer ryggsäckar, så man ska få med sig alla bitar hem....

Såna där mutterspridare med plastkåpor och gynekologstolsmotor ...

Appappapp! Det har skett en viss form av utveckling i landet Väst.
De har fattat att ska det gå att åka med, får Rotax stå för finmekaniken.
Men är det nån annan modell på hoj håller jag helt med :D

Appappapp! Det har skett en viss form av utveckling i landet Väst.
De har fattat att ska det gå att åka med, får Rotax stå för finmekaniken.
Men är det nån annan modell på hoj håller jag helt med :D

Jo, jag hörde att den gode Eric har klippt navelsträngen till Milauwakee och börjat köpa motorer annorstädes, både på gott och ont.

Buellerna blir nog bättre av det, men han lär tappa försäljning på hemmaplan om inte motorerna är av inhemskt gjutgods.

Sedan har ju buelldelarna kommit sportsteråkarna till godo som trim, så Harley förlorar ju också på det.

ÅAS så är ju hela V-rod konceptet ett avsteg från allt Harley.
Tur att hemmamarknaden är lättlurad.

För mig ska en riktig harley omvandla bensin direkt till buller utan att få drivhjulhästar som bieffekt, gärna kopplat till en tre eller fyrväxlad låda med jockeyshift.

För mig ska en riktig harley omvandla bensin direkt till buller utan att få drivhjulhästar som bieffekt, gärna kopplat till en tre eller fyrväxlad låda med jockeyshift.

Det var den första svenska översättningen av klassikern "A Harley is the most efficient motorcycle at turning gasoline into noise without the side effect of horsepower."

Borde väl nästan finnas T-shirts med det?

Det var den första svenska översättningen av klassikern "A Harley is the most efficient motorcycle at turning gasoline into noise without the side effect of horsepower."

Borde väl nästan finnas T-shirts med det?

Nääe, det kan inte finnas, för isåfall skulle jag ha en på mig jämnt!

Brodern har ju två, och jag brukar följa med på dom träffar som är nära mig, dock på min Suzuki :hihi

En kollega till mig körde Buell tidigare.
Hans recension kan sammanfattas enligt följande. "Kul hoj, men aldrig mera"...

Men om du inte ser oljeläkage som något problem och tycker att det är fullt naturligt att börja varje dag med att dra åt alla skruvar så är det bara att slå till.
:näsblod

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...