Va ska jag säga???

mojjsan

Killar sökes
Gick med
18 Sep 2005
Ort
skövde
Hoj
r1
perkihlen skrev:
Va fan är det nån seriös kan man väl ändå ta en koll på hojen å inte dyka upp med ett gäng popsnören, prata med ägaren var trevlig, vet vad du är ute efter, kom överrens.

jag skulle iaf inte släpa med mig tre polare som ett moppefucko bara för o se när jag köper "värsta" hojen, en polare räcker för att ev stanna kvar med ägaren samt bil med släp.


det jag menar, alla köpare är intressanta
 

oakbeach

användartitel
Gick med
3 May 2004
Ort
Enköping
Hoj
Thunderace
Carpe me skrev:
Precis, varför använda sig av postväxlar när man kan köra med internetbanken.
Så jäkla smidigt, överförringen går ju direkt beroende på villka banker man har.
Näe bort med cash å postväxel och fram för betalning över internet.
Köpte min hojj så, kommer sälja den på samma vis och köpa nästa på samma vis... Blir ju inte säkrare än såhär om man inte går in på banken personligen med säljaren


Krävs väl dock att köpare och säljare har samma bank för direkt överföring av pengarna. Om säljaren har en annan bank kan det ta 48h innan pengarna finns på hans konto.

Själv skulle jag inte köpa en hojj om säljaren kräver 40-50 k:- pant för en provkörning om jag har en kompis etc som stannar kvar vid provkörningen samt att han håller mitt körkort.


Finns ingen anledning att lita på honom att jag får tillbaka dessa pengar om inte kan lita på mig när jag provkör hans hojj när min kompis etc väntar.
 

bbkolado

Ny medlem
Gick med
9 Jan 2006
Ort
veeeeesby
Hoj
k9
oki så nu om jag ska sälja non annan hoj vad äre jag ska ta i pant killen flickvän lr han bil nycklar lr körkort lr pengar lr postväxel.. va fan ska man göra?? :confused:
 

Master_

Kung
Gick med
2 Aug 2005
Ort
Eskilstuna
Hoj
Kawasaki zx9r ninja
Thunder skrev:
Inget körkot = Inget testa
Ingen polare som stannar kvar = Inget testa
Är du ensam = Inget testa
Osv, osv, osv.....
Inga pengar (hela köpsumman) som garranti = Inget testa

bbkolado skrev:
oki så nu om jag ska sälja non annan hoj vad äre jag ska ta i pant killen flickvän lr han bil nycklar lr körkort lr pengar lr postväxel.. va fan ska man göra?? :confused:

Att en kompis väntar eller flickvän är ju dålig garranti eftersom om denne person får för sej att gå så kan man inte hålla denne kvar. Bil med bilnycklar är annars en bra sak. kolla ett leg och ring och kolla bilen så det är samma ägare.. Tar en minut att ringa och kolla. 0771 -14 15 16 bilsvar
 

Per Fireblade

Ny medlem
Gick med
11 Jun 2005
Ort
karlskoga
Hoj
ingen för stunden
Ni har kollat för mycket på efterlyst.Skulle lägga upp en poll på hur många som blivit blåsta när dom försökt o sälja sin mc.Vet mej fan om det är många härinne?Tror inte det iaf :va
 

Bosanac

Snabbare än 100Mbit t.o.m!!
Gick med
30 Apr 2004
Ort
Just det jaaa...
Hoj
Stulen ...åker i en Cheva nu!
E det en seriös köpare så lägger han själv pant eller sitt körkort :tummenupp
Om inte be om körkort eller bilnycklar samtidigt sms bilregistret bilens regnr snabbt o fråga vem står bilen på om det e hans eller nån nära vän , familj...En liten extra säkerhet. :tummenupp
O sen ifall han ska provköra se till att mc är försäkrad!
 

Surre

--------------
Gick med
12 Sep 2004
Ort
Huddinge
Hoj
Yamaha Ténéré 700
@ bbkolado...Jag tycker att du var inne på rätt spår tidigare när du pratade om att låta en firma sälja hojen. Om du är nojig (som jag) så kollar du om de kan ta den som försäljningsuppdrag. Sist jag gjorde detta så tog de (Lelles) 5000.- för "besväret". Köparen kan då t.ex. ordna med finansiering genom hojfirman.

Om du inte har bråttom så kan du ju låta hojen stå på ex. Yamaha Center (eller kanske hellre DinMc) från nu och du har förmodligen fått den såld tills säsongen börjar.

/Mattias
 

Mr_Mike

I´m BACK
Gick med
9 Apr 2005
Ort
Jönköping
Hoj
Harleys...
bbkolado skrev:
aa sant sant..
firma?? han hade fan ingen giltig körkort tror du att firman låter han testa hojen då????


du är mycket för de här,,, äää va fan, jävlar shit snacket.... vad är du för lirare själv???

Om du är så orolig ge FAN i att annonsera ut hojen då :)
 

bbkolado

Ny medlem
Gick med
9 Jan 2006
Ort
veeeeesby
Hoj
k9
såklart vill jag få bort hojen jag vill inte att den ska stå kvar där bara igår ringde jag yamaha center och jag ska lämna in hojen hos dom imorgon.. så vi får väl se hur de går. antar att dom kommer vill ha den biligt..

jag är inte stålmannen som kan flyga efter köparen och hämta min hoj. såklart jag ska va nojig om de kommer 3 förorts skojare kommer och vill se på hojen kommer me en förfalskad körkort ba tja alåt os testa.. du kan ju va stårmannen och flyga efter killen och hämta din hoj BIG BOY :rolleyes:
 

Mr_Mike

I´m BACK
Gick med
9 Apr 2005
Ort
Jönköping
Hoj
Harleys...
bbkolado skrev:
såklart vill jag få bort hojen jag vill inte att den ska stå kvar där bara igår ringde jag yamaha center och jag ska lämna in hojen hos dom imorgon.. så vi får väl se hur de går. antar att dom kommer vill ha den biligt..

jag är inte stålmannen som kan flyga efter köparen och hämta min hoj. såklart jag ska va nojig om de kommer 3 förorts skojare kommer och vill se på hojen kommer me en förfalskad körkort ba tja alåt os testa.. du kan ju va stårmannen och flyga efter killen och hämta din hoj BIG BOY :rolleyes:


Hur vet du att det va 3st förortskillar som skulle komma och kolla på hojen??? Sa de det när de ringde eller? Typ- Tjenna vi kommer 3st killar skit kriminella ifrån förorten med falska körkort och vill kolla på din hoj...
Efter som du lagt ut en tråd ang detta innan de kommit och kollat på hojen.
Och om jag tycker det verkar vara skumma typoer som vill komma och kolla på hojen så säger jag helt enket NEJ svårare är de ju inte...

///M
 

sirSmokealot

Vet inte vad jag ska välja!!!
Gick med
15 Sep 2005
Ort
back in Gbg
Hoj
det blir nog en röd
Jag fick inte prova hojen jag köpte innan säljaren hade sett pengarna...

Jag var seriös, så det var inte några problem!

Har man inte pengarna att visa upp, jaa, då skall man inte få prova hojen, eller bilen...

Nästa gång jag säljer nåt... då ska jag kräva att jag ser pengarna innan en provköring kommer på tal!
 

SVooSh

Kör för lite
Gick med
11 May 2004
Ort
Uppsala
Hoj
RF 900R
sirSmokealot skrev:
Jag fick inte prova hojen jag köpte innan säljaren hade sett pengarna...

Jag var seriös, så det var inte några problem!

Har man inte pengarna att visa upp, jaa, då skall man inte få prova hojen, eller bilen...

Nästa gång jag säljer nåt... då ska jag kräva att jag ser pengarna innan en provköring kommer på tal!


Hur visade du upp stålarna, typ internet?
 

bbkolado

Ny medlem
Gick med
9 Jan 2006
Ort
veeeeesby
Hoj
k9
Mr_Mike skrev:
Hur vet du att det va 3st förortskillar som skulle komma och kolla på hojen??? Sa de det när de ringde eller? Typ- Tjenna vi kommer 3st killar skit kriminella ifrån förorten med falska körkort och vill kolla på din hoj...
Efter som du lagt ut en tråd ang detta innan de kommit och kollat på hojen.
Och om jag tycker det verkar vara skumma typoer som vill komma och kolla på hojen så säger jag helt enket NEJ svårare är de ju inte...

///M
nej jag la uut tråden innan jag träffa grabbana... efter jag träffa dom så såg jag att de va falsk körkort och de va 3 förorts grannar fan man hör ju hur folk pratar
 

xrperra

ståckholmsjävel
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Hufvudstaden
Hoj
Japanskt o Amerikanskt
Skulle en säljare kräva att jag la upp hela köpesumman för
att få provköra skulle jag gå därifrån.
När jag tittar på hoj(eller bil)första gången brukar jag inte
ha pengar med mej utan vill bara titta å prova för att se om
jag är intresserad överhuvudtaget.

Jag kanske är blåögd men kommer det en köpare som ger ett
seriöst intryck så brukar jag nöja mig med körkortet som pant.

Det har funkat i en väldans massa hoj affärer utan problem men jag
kanske har haft en jävla tur bara.

Som någon tidigare skrev,hur många har blivit tokblåsta när dom
sålt sin hoj,hur vanligt är det egentligen?
Läge för en poll kanske!
 

bbkolado

Ny medlem
Gick med
9 Jan 2006
Ort
veeeeesby
Hoj
k9
xrperra skrev:
Skulle en säljare kräva att jag la upp hela köpesumman för
att få provköra skulle jag gå därifrån.
När jag tittar på hoj(eller bil)första gången brukar jag inte
ha pengar med mej utan vill bara titta å prova för att se om
jag är intresserad överhuvudtaget.

Jag kanske är blåögd men kommer det en köpare som ger ett
seriöst intryck så brukar jag nöja mig med körkortet som pant.

Det har funkat i en väldans massa hoj affärer utan problem men jag
kanske har haft en jävla tur bara.

Som någon tidigare skrev,hur många har blivit tokblåsta när dom
sålt sin hoj,hur vanligt är det egentligen?
Läge för en poll kanske!
jag har sagt de förut att man inte har pengar me sig när man köper en hoj.. men några tuffingar saa joo vii brukar haa ok va bra bli rånade ni bara

menar att man inte ska ha pengar me sig när man kollar ppå en hoj eller tesatar
 

Zenit

#17
Gick med
12 Oct 2004
Ort
Linköping
Hoj
hojlös
känner ett sug efter att kommentera denna tråden vettigare..

så här tycker jag man har pengar med sig när man kollar på hoj (you break it you buy it.) sen så när de gäller provtur så lämnar man ju bil med släpp eller va man nu tat sig dit på där och ev medföljande kompis. e sen ägaren nojig så låter man han hålla ens nyklar o kort tills man e tillbaka.

försöker han sticka med bilen eller va man har har man kompisen där och inte lämnar man kompisen där så man återkommer ju med hojen.
 
Nyheter
Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

Top