Va sägs om detta dator paket?

Clifton skrev:
Har tänkt o köpa en ny dator.
Ska vara till spel mest.
Har gjort ett litet paket. Vad tycks nåt jag ska ändra på

http://www.datorbutiken.com/se/default.php?cartId=129286

När du ändå har plånboken framme är det bara fånigt att köpa ett X800Pro när du för några ynka kronor till kan bli stolt ägare av ett xt-kort istället. Lönar sig alltid i längden att ha bra knuff i grafikkortet.

/F

hade nog kört me två st 512 minnen istället för att öka hastigheten lite..

Clifton skrev:
Men har ingen lust att lägga ut mer än 10000
Kom på en sak nu, ta bort Zalman processor kylaren och lägg pengarna på ett annat chassi, ett ANTEC SONATA, i detta chassi så finns det 120mm fläktplatser x2. Sen medföljer det ett mkt potent nätagg som orkar driva lite saker, äkta watt som dom brukar säga, alltså inga spänningsfall så någonting lägger av

Clifton skrev:
Fast där är inte det chassit med som du sa Uffe. Men det kostar juh fan 900kr mer
Vet ej vad du menar med det, men chassit du angav kostar 795, sen har du 350 kr över från zalmans processor kylare som du inte behöver, och Antec Sonata chassit kostar 1100 kr, så det kvittar

Oj jävlar. kolla på fel. Jag kollade på det zonata för 1495.
Du menar det svarta för 1049

Clifton skrev:
Oj jävlar. kolla på fel. Jag kollade på det zonata för 1495.
Du menar det svarta för 1049
Xakt :tummenupp

R1 Uffe skrev:
Ta bort prolle kylaren, dom kylare som följer med i dagens prollar är effektiva och någolunda tysta

Ska du absolut inte göra enligt min mening. Jag kör den kylaren och den är mkt effektiv, speciellt om du vill klocka cpu:n nån gång.....den är dessutom en av de tystaste på markanden med justerbar rpm. Köp inte "boxed" som du gjort då fläkt medföljer....köp en lös cpu och lägg ut 299:- istället på Zalman! :tummenupp
Ska du inte ha en hårddisk? I så fall kan jag rek. en Western Digital Raptor, en mycket snabb och pålitlig disk!

Lion skrev:
Ska du absolut inte göra enligt min mening. Jag kör den kylaren och den är mkt effektiv, speciellt om du vill klocka cpu:n nån gång.....den är dessutom en av de tystaste på markanden med justerbar rpm. Köp inte "boxed" som du gjort då fläkt medföljer....köp en lös cpu och lägg ut 299:- istället på Zalman! :tummenupp
Ska du inte ha en hårddisk? I så fall kan jag rek. en Western Digital Raptor, en mycket snabb och pålitlig disk!
Jag vet att den är effektiv och tyst, men dagens kylare som följer med i prolle paketen är effektiva och tyst oxå, MEN inte lika tyst och effektiv som Zalman

Nyheter
En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt