Va har ni för motard kläder?

sele

Ny medlem
Gick med
27 Sep 2006
Hoj
KTM 625
Hej ska inhandla skyddskläder nu men frågan är vad?
Jag kommer köpa en honda crf 450 motard och man vill ju ha nått som matchar. Jag är inte så sugen på skinn ställ tycker det är ganska fult till en motard, är det nån som kör med goretex eller cross-skydd, verkar lite smidigare, luftigare.... Tack på förhand David

Tja tycker du inte om skinn så skyll inte på mig när du skrapat upp hela kroppen.. :tungan Tycker skinn är skälvklart. Många åker i typ textilkläder, kanske bekvämare men jag tycker det är dumt. Testa ett ställ som är gjort för supermoto, de är inte alls så stela som RR-ställ, man kan faktiskt tillochmed gå normalt i dem! :)

Jag kör skinnställ. Kör enbart asfalt så vill gärna ha något som skyddar mot just det.

Skulle inte vilja kana en bit på asfalt med crosskläder/skydd... Crosshjälm är däremot ett måste! :)

Enbart skinn allt annat är bara onödigt om du skulle åka omkull men du bestämmer. Vissa lär sig den hårda vägen! :rolleyes:

sele skrev:
2491537 Hej ska inhandla skyddskläder nu men frågan är vad?
Jag kommer köpa en honda crf 450 motard och man vill ju ha nått som matchar. Jag är inte så sugen på skinn ställ tycker det är ganska fult till en motard, är det nån som kör med goretex eller cross-skydd, verkar lite smidigare, luftigare.... Tack på förhand David
Kör skinnställ inget annat håller vid vurpa, iaf inte lika bra som skinnställ.

Ja det verkar ju inte vara mycke att välja på :)

Skinn ställ får de bli ( med cross tröja över )

Thx

Skit i o trilla av så behöver du inga skydd ;o)

Billigt o bra

Eldstorm skrev:
2491643 Läs allvädersställtestet i Bike nr 9/10 2006.

nu blir jag nyfiken. finns detta reportage att hitta någonstans på nätet eller är det någon som kan skanna in det?
jag kör alltid med skinnställ men jag gillar det inte. skulle väldigt gärna köra textil ifall det finns något som är bra.

Kör med mx stövlar,knäskydd,armbågsskydd,ryggplatta och mx brallor. Sen handskar och kollege tröja ovanpå det. Cross hjälm också självklart.

Drog omkull i 70blås på asfalt klarade mig bra förutom att tröjjan blev lite sliten, har vurpat så många gånger. Skinnställ är överskattat upp till 100blås så länge man har skydd under och inte åker t-shirt.

Dom skrapsåren man får är överlever man, värre att dö av värmeslag när det är 100grader i skuggan på sommaren.

Testa ett mortardskinn annars lite lösare passform! men självklart ska det va skinn!!

Cross-stövlar, STR byxor, Dainese safety jacket, luvtröja, crosshjälm goggles å handskar:tummenupp

(ev. en buff om de e lite kallt):)

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...