tobbeviking skrev:
2522183 Rakt fram var inga större problem, men när det svängde... ja jag är ledsen att säga det. Men på småvägarna var detta den absolut tråkigaste hoj jag haft.
//Tobbe
Jag kommer ihåg när jag som 17 åring satt och snackade "med dom stora grabbarna" i kulvertarna på Nacka sjukhus...
Vi jobbade med att sanera där efter nån pyroman.
Detta var år 82.
Diskutionen rörde sig emellan vilken hoj jag skulle välja när det skulle bli tung.
Åkte HVA WR125 och den skulle bytas ut!
Det man kunde välja mellan var enl dom GSX 1100 eller ovan nämda CB900.
Då med lite olika inriktningar på körstilen.
Det lät ungefär så här...
-Ska ru åka rakt fram så är det GSXen som gäller. Den går som fan rakt fram men är ingen bra småvägssmiskare! (Bevandrad 80 tals knutte)
-Mhmmm (Lyrisk 17 åring)
-Men ska ru svänga och åka fort så är det en CB900 du ska ha. Dom går att åka hur jääävla fort med i kurvorna som helst! (Bevandrad 80 tals knutte)
Så den fick gott betyg redan då!
Har även en kompis som i dubbla jeans och jackor på sin CB wobblat omkull på Nynäsvägen vid Handens möbler med sin då det skulle testas i utförsbacken där.
Själva hojen är (Vafan det är ju en Honda) skottsäker mekaniskt men chassiemäsigt mer som en dalahäst med ett gångjärn på mitten!
Men kult är det.
Säkert ett bra köp.
Den ser ju faktiskt ut att vara i ett trevligt originalskick med nån typ at "effektrör" monterat.
Vad köpte jag då?
Tja Qvarnan skar och när jag var på semester bytte morsan in den mot en Suzuki GSX400T... Ridå