VA har jag gjort nu då??

Tudor_66 skrev:
2522006 Men de e faktiskt sant...

Du e ful, jag e fet, jag kan banta, va kan du???,

Men faktum är, den kör skiten ur din hoj alla dagar, alla väder, när som helst....

Kul va??

Kan bara hålla med!
Hade jag haft en Dominator hade man ju inte direkt basunerat ut det som han gör på sin avatar!
Man ser ju han fått göra en del ingrepp men tvivlar på att det blev flås i den ändå!:arsele

Knasknutten skrev:
2522037 Kan bara hålla med!
Hade jag haft en Dominator hade man ju inte direkt basunerat ut det som han gör på sin avatar!
Man ser ju han fått göra en del ingrepp men tvivlar på att det blev flås i den ändå!:arsele

:pannkyss

Jag åker ifrån turbo R1or med min hottade Dominator bara så du vet:tummenupp

:hojraket

:rolleyes: Verkar som att folk tror att jag tror det i alla fall när man ifrån vissa personer ständigt får höra! Tror du att din skitmoppe har nån chans mot min bla bla bla........

Nää det tror jag inte och har aldrig påstått det heller

Last edited:
Tudor_66 skrev:
2522080 JEPP!!!

JAg tror lilla gubben e lite trött....................:pannkyss nattis..

:rolleyes: Ok.. ja är nog rätt så trött, med tanke på att jag ballar ur och sitter o tjafsar med er.

God natt!

Och allting började med att jag sa att din nya knarr var ful! Som jag tom har bett om ursäckt för! :D

Last edited:
skön hoj att åka:tummenupp
Äger en 750-82 Hjälpte å köpte en 900- 81 till jobbarkompisen:yoparty

Bifogat

• DSC01796,,,.JPG
    DSC01796,,,.JPG
    60.6 KB · Visningar: 56
  • DSC01798,,,,.JPG
    DSC01798,,,,.JPG
    66.5 KB · Visningar: 59
Grattis

Grattis till en hoj som kan bli kult. Ser en likadan här hemma ibland och den är imycket fint skick. Kul med lite 80-tals hojar.

Hasse
www.hicdesign.se

Dominator-Rocks skrev:
2522104 :rolleyes: Ok.. ja är nog rätt så trött, med tanke på att jag ballar ur och sitter o tjafsar med er.

God natt!

Och allting började med att jag sa att din nya knarr var ful! Som jag tom har bett om ursäckt för! :D

Vi ska inte vara griniga här inte, livet e för kort för att vara tjurig..

:pannkyss På dig gubben

kåpan är inte vacker men jag börjar få upp gluggarna på såna där gamhojar..
fina med lite fix :tummenupp

Rent mekaniskt tror jag inte att det ska behöva vara ngt problem om säljaren varit ärlig.
Snygga är dom... isf dom kåplösa. Men det där är ju en kulthoj utan dess like.
Jag har ägt en 900 -81. 1100 fanns väl bara en årsmodell?
Rakt fram var inga större problem, men när det svängde... ja jag är ledsen att säga det. Men på småvägarna var detta den absolut tråkigaste hoj jag haft.
Men ngr problem med motor eller chassi hade jag aldrig.
Vad jag minns fanns det väl inte ngr direkt "kända" problem med dessa hojarna.
//Tobbe

tobbeviking skrev:
2522183 Rent mekaniskt tror jag inte att det ska behöva vara ngt problem om säljaren varit ärlig.
Snygga är dom... isf dom kåplösa. Men det där är ju en kulthoj utan dess like.
Jag har ägt en 900 -81. 1100 fanns väl bara en årsmodell?
Rakt fram var inga större problem, men när det svängde... ja jag är ledsen att säga det. Men på småvägarna var detta den absolut tråkigaste hoj jag haft.
Men ngr problem med motor eller chassi hade jag aldrig.
Vad jag minns fanns det väl inte ngr direkt "kända" problem med dessa hojarna.
//Tobbe

Veka växellådor och hög soppaförbrukning, minns att jag fick lägre soppaförbrukning/mil i farsans gamla Mazda 818...:)

kamikaze.MC skrev:
2522233 Du menar förrutom att den är obotligt missbildad från födseln? Undrar återigen vart gränsen går för vilken hoj man kan kalla för sporthoj. Någon som vet? :näsblod

Om jag inte missminner mig tävlades det med dom hojarna på sin tid!
E en ny R1 inte en sporthoj om 20 år eller?:va

tobbeviking skrev:
2522183 Rakt fram var inga större problem, men när det svängde... ja jag är ledsen att säga det. Men på småvägarna var detta den absolut tråkigaste hoj jag haft.
//Tobbe

Jag kommer ihåg när jag som 17 åring satt och snackade "med dom stora grabbarna" i kulvertarna på Nacka sjukhus...
Vi jobbade med att sanera där efter nån pyroman.
Detta var år 82.

Diskutionen rörde sig emellan vilken hoj jag skulle välja när det skulle bli tung.
Åkte HVA WR125 och den skulle bytas ut!
Det man kunde välja mellan var enl dom GSX 1100 eller ovan nämda CB900.
Då med lite olika inriktningar på körstilen.
Det lät ungefär så här...

-Ska ru åka rakt fram så är det GSXen som gäller. Den går som fan rakt fram men är ingen bra småvägssmiskare! (Bevandrad 80 tals knutte)
-Mhmmm (Lyrisk 17 åring)
-Men ska ru svänga och åka fort så är det en CB900 du ska ha. Dom går att åka hur jääävla fort med i kurvorna som helst! (Bevandrad 80 tals knutte)

Så den fick gott betyg redan då!

Har även en kompis som i dubbla jeans och jackor på sin CB wobblat omkull på Nynäsvägen vid Handens möbler med sin då det skulle testas i utförsbacken där.

Själva hojen är (Vafan det är ju en Honda) skottsäker mekaniskt men chassiemäsigt mer som en dalahäst med ett gångjärn på mitten!

Men kult är det.:tummenupp

Säkert ett bra köp.
Den ser ju faktiskt ut att vara i ett trevligt originalskick med nån typ at "effektrör" monterat.

Vad köpte jag då?
Tja Qvarnan skar och när jag var på semester bytte morsan in den mot en Suzuki GSX400T... Ridå

Last edited:
Skottsäkra motorer som går relativt friskt för åldern.
Lite känsliga för vilket avgassystem det sitter på - med en del 4-1 system fick man en svacka i effekten vid sisådär 8000varv. Drog man på femman kom man inte över 180. Ner en växel och dra till 9500, upp till femman och svackan var förbi. Över 210 på mätaren kom aldrig min.
Tycker dom är snygga utan kåpa. Motorns gummiupphängning tas med fördel bort. Då blir väghållningen, ööööhhh, dålig men bättre....
Vad jag vet tävlades det inte nått att tala om med modellen.
Baserades dock på en framgångsrik Endurance modell. I alla fall utseendemässigt.
Som nybörjarhoj tycker jag inte det är nått särskilt bra val. Tung och lynnig.

Kamikaze kid skrev:
2522259
-Ska ru åka rakt fram så är det GSXen som gäller. Den går som fan rakt fram men är ingen bra småvägssmiskare! (Bevandrad 80 tals knutte)
-Mhmmm (Lyrisk 17 åring)
-Men ska ru svänga och åka fort så är det en CB900 du ska ha. Dom går att åka hur jääävla fort med i kurvorna som helst! (Bevandrad 80 tals knutte)

Så den fick gott betyg redan då!

Vad köpte jag då?
Tja Qvarnan skar och när jag var på semester bytte morsan in den mot en Suzuki GSX400T... Ridå
Antingen var det något fel på min eller så var det fel på mig, men det kändes som att den skulle gå rätt fram i böjarna hela tiden. Ville liksom räta på sig om det blev krokigt värre.
Har en gammal jobbarpolare som köpte en 900-81 fabriksny, när jag beskrev fenomenet för honom och undrade om den var bättre som ny. Så svarade han kort "Nä". Tydligen hade han besökt ngn bana med den och upplevt samma sak. Men inte helt omöjligt att en annan inte riktigt innehar det mod som krävs för att kränga runt en boldour i knixarna.
Btw, tycker ni orginalkåpan är kjelle, så skulle ni sett tillbehörskåpan som satt monterad på min... eller nja, det skulle ni nog inte, iaf inte om ni ville behålla synen :D

Men du Kamikaze, det var ju en riktigt hävert hoj morsan köpte till dig :yoparty :gnissla
//Tobbe

Her fel kan de va för de pengarna!! Jag tycker den e kult! Kommer ihåg den från honda brochyren när jag va barn! Min bror svek och köpte en 550 jag vart ruggigt besviken cbr 550 f2 tror jag den hette!

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT