Va, finns det ett forum för sporthojar

Gearbox

Träffar apex med slumpmässig precision
Gick med
24 Feb 2010
Hoj
ZX10R
Jag som trodde att internet bara användes för att betala räkningar och titta på porr.
Sålde min gamla ZXR för över ett år sedan och var utan hoj en säsong:huvet
Sent i höstas köpte jag en ny ZX10R och hann bara köra 100 mil innan det var dags för service och inställning. Eftersom det var en enkel förstaservice tog jag en promenad medan mekanikern tog hand om min nya älskling. När jag efter en timme närmade mig verksta´n så hör jag ett jävla oväsen från innergården, där inne står mekanikern och tokvarvar hojen. När jag protesterar och hävdar att den inte är inkörd än så berättar han måste ju höra att den går riktigt rent och det här med inkörning inte är som det var förr.
Jaha, och här har man kört omkring helt i onödan i max 6000 rpm:gnissla

HÄRLIGT ATT ÄNTLIGEN VARA HÄR:banana

Välkommen!:yoparty

Konstig mekaniker det där, inkörningsrekomendationerna finns ju av nån anledning ju!:va

Ibland pratar vi om crossar och ibland om glidare också :tungan

Välkommen :tummenupp
Låter som en lite skum mekaniker, i stil med han som kvaddade Dodge Vipern förra året :gnissla

Välkommen!:yoparty

Konstig mekaniker det där, inkörningsrekomendationerna finns ju av nån anledning ju!:va

Tack allihop!
Faktum är att vi snackade en hel del om det där, mekanikern o jag. Enligt honom så var det alltså ingen fara att plocka ut en splitter ny hoj och varva fullt från början (det är ju en Kawasaki), han påstod tom att det finns dom som plockar ut dom för race helt oinkörda utan fara, första oljebytet vid 100 mil var däremot livsviktigt.
Måste erkänna att jag är en riktig manualmänniska och skriver Kawasaki 120 mil inkörning så håller jag mig till det. Man är ju rädd om sina nya grejer.
ninja68: Ser att du oxå har en ZX10, har du varit nöjd med den?
Själv tycker jag chassiet verkar vara riktigt bra, sitter tom bättre på den än min gamla ZXR 750. Bromsarna är i jämförelse strålande för att inte tala om prestandan, den är ju helt sjuk. Första gången jag körde den var jag plötsligt uppe i 255................glömde inkörningsprocessen för en sekund. Ser ut som det kan bli en kul sommar:)

Tack allihop!
Faktum är att vi snackade en hel del om det där, mekanikern o jag. Enligt honom så var det alltså ingen fara att plocka ut en splitter ny hoj och varva fullt från början (det är ju en Kawasaki), han påstod tom att det finns dom som plockar ut dom för race helt oinkörda utan fara, första oljebytet vid 100 mil var däremot livsviktigt.
Måste erkänna att jag är en riktig manualmänniska och skriver Kawasaki 120 mil inkörning så håller jag mig till det. Man är ju rädd om sina nya grejer.
ninja68: Ser att du oxå har en ZX10, har du varit nöjd med den?
Själv tycker jag chassiet verkar vara riktigt bra, sitter tom bättre på den än min gamla ZXR 750. Bromsarna är i jämförelse strålande för att inte tala om prestandan, den är ju helt sjuk. Första gången jag körde den var jag plötsligt uppe i 255................glömde inkörningsprocessen för en sekund. Ser ut som det kan bli en kul sommar:)

Jo jag är helnöjd med min!
Har haft några ninjor genom åren och denna är klart bäst......

Om man ska ha den till race är ju inte livslängden på motorn så avgörande,planerar man o ha kvar mcn i några år o ett antal tusen mil skulle jag nog inte vilja tokvarva min dom första hundra milen iallafall !

Spelar ju ingen roll vad som är rätt å fel angående inkörning

Man tokvarvar inte en kundhoj utan anledning

Varför måsta man tokvarva en hoj inför 100mil service:va

Om kunden vill ha hojen fixad med rör och powercomander och mapad
så är det ju lite annorlunda förståss

Man tar ut den ur kartongen och ställer den i bromsbänken å håller fullt. men med sån inkörning är 100 mil på första oljan för långt. men att fisköra tätar inga kolvringar......
å välkommen till världen:)

Välkommen! :tummenupp

Själv skulle jag bli skitsne om någon som skulle utföra service på hojen stod och tokvarvade den.
Som om frugan går till gynekologen och... ja..

E hon bara piggare när hon kommer hem kan det väl vara helt ok..

kolvringarna är ensak lager & lådan är en annan sak så tillverkarna rekomonderar en kommpromiss:tummenupp:tummenupp:tummenupp

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park