Va fan ska jag kalla min grupp?

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Hoj
Honda VFR 800F -15
Folk blir lite förvirrade när de åker med mig och K säger att det blir Långsam grupp :D
Det går ju inte översnabbt precis på rakorna men det svänger ganska skönt i kurvorna och en del säger tom. "Men det där var ju kul" :D

Är det
o Mellan-Lugnt
o Mellan-Flyt
o Mellan-Mini
o Mellan-Mjukt

eller bara kärringtempo? :tuttar :glömdet

Eller ska vi säga att det är kraftigt flyt? ;)

Last edited:
Grupperna ja kör kallas för mellan o har ibland haft snabb grupp med men ja håller heller inga översnabba hastigheter på raksträckorna utan försöker mer hålla ett jämnt flyt hela vägen. Grupp valet handlar mer om snitthastigheten än va de gör om toppfarten. Långsam grupp för mig brukar ja ha som riktmärke att de som följer hastighetsanvisningarna och inte överskrider 120.

Trampade jag på dina tår i onsdags?:rolleyes:

det var åtminstone inte min mening:)

Du har ju redan namnet "Powerglide grupp"
Ditt tempo kan jag tycka efter en del körningar under årens lopp "Lugn mellan" :tummenupp

Va :va:)
Jag reflekterade mest över gruppnamnen med tanke på de förväntningar som de ger för de som kommer dit första gången.

Tror nog att de som kommer dit första gången snabbt ändrar uppfattning om vad långsam grupp innebär....

Hela grejjen med att ta sig an att leda en grupp innebär ju ofta att man inte alltid kan hålla vilket tempo man vill.. Tar man på sig att leda långsam grupp får man hålla den just långsam...

Man håller det tempo som fungerar för gruppen.

I min grupp t.ex. på SVT kunde inte alla följa med efter lunch, vilket gjorde att gruppens tempo förändrades.

Ja, och just därför kan man inte alltid köra precis hur man vill när man leder en grupp som kallas för långsam..

Öh, ja :va
Fattar inte var denna diskussion kommer ifrån.
Det är ju det jag säger - gruppen bestämmer tempot.

Jag fattar inte vart du vill komma med tråden öht...? Leder man långsam grupp får den väl kallas långsam. Leder du en som kallas mellan-långsam från början så kallas den det.

Så... Vart vill du komma?

Last edited:
Jag skriver alltid upp min grupp som lugn eller mellan-lugn :fakta
Det är K som kallar den långsam ;)

Kanske lägger mig i en intern diskussion, men vad är det för fel på lugn/mellan-lugn?
Missade tyvärr SVT men hade siktat på din grupp mht hojvalet samt första gången i ordentlig gruppkörning.

Tyckte namnet var bra:)

Nyheter
BMW presenterar Vision CE

I samband med IAA Mobility ...

Honda lanserar elmotorcykeln WN7

Honda har presenterat eldri...

Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...