Va FAN ska ja ha fö hoj nästa sommar?

Gix

Produktionsutvecklare
Gick med
19 Mar 2003
Hoj
Prövar båtlivet för tillfället...
Hjälp mig välja... eller kom med helt nya förslag... ja vet fan inte va ja vill? :confused: :mad:

Har tänkt sälja nuvarnade hoj under vintern eller tills nästa sommar å antingen köper jag bil....... "va sa jag" ..... nä, inte fan kan ja vara utan hoj! Altså: ja ska ha ny hoj!!!

Lutar åt en till sukka, men isf måste de vara en 750 å den måste vara 00 å svart/vit/blå, å dom e så innihelvete svår hittade... å de e bara på 00 dom tycks finnas med den färgsättning jag vill ha isf -> http://www.mcpoolen.se/mc/2000/suzuki/gsxr750/svartvit.html

Annars har jag funderat på att byta märke... men vad skulle man då ta? :confused: Vill inte ha en cbr600rr (vill inte byta ner kubiksmässigt) å 1000 blir för dyrt på ALLA sätt... :gnissla Å kan man byta till sp1:a? ...ja menar, dom låter ju så konstit... :va :tungan Annars skulle de va skönt med en Honda, dom e trots allt kvalitetsmässigt bäst (enligt mig)!

Kawasaki lockar lite med en svart 636:a eller zx-10r, men även där har vi igen dom jävla kubikerna som skjuter försäkringspremien i höjden, å 636:an e jag inte helt övertygad om... :3freak

Så har vi då Skramlaha... R6 funderade jag på redan när jag köpte min nuvarande hoj, så njäe... isf ska den va så ny att den blir för dyr :huvet
R1, ja visst en svart/grå -02:a skulle väl gå an, men satan hur många kubik den va då... :pangihuve

Jag vet fan inte vad jag vill... men om nån slänger en svart/vit/blå sukka 750 -00 me lite mil på mätaren på mig, så köper jag nog den...

Varför byggs de inte mera 750´s? De är ju de perfekta alternativet... :tummenupp

Har tänkt sälja nuvarnade hoj under vintern eller tills nästa sommar å antingen köper jag bil....... "va sa jag" ..... nä, inte fan kan ja vara utan hoj! Altså: ja ska ha ny hoj!!!

köp min bil vet jag :D om du gillar billig diesel bil :tummenupp

Tycke du själv verkade komma fram till att det inte var lönt att byta upp sig :D

*hmpf*

Inga vettiga svar.... :tungan

Deam-> Nej, tyvärr vill jag inte ha Diesel, men tack iaf... :pannkyss

Kay-> egentligen helt rätt... förutom att jag skulle vilja sälja den så länge man ännu får nått för den å för att jag själv tycker den börjar bli lite gammal (-98), men så mycke skit som jag kastat på den å eftersom den bara rullat 2600mil så e de inge fel på den... dessutom har jag just börjat lära mig hur jag får upp den i tvåan med bara gas... :)

Men, fan vet hur de blir... e rätt sugen på å köra mera bakhjul, så därför skulle jag egentligen vilja ha en som går upp (ännu) enklare på slangen, hur meningslöst det än låter, med tanke på att jag redan efter första sommaren fick ha remont på framgaffeln på hojen jag har nu... :kocko

Kom med mer förslag nu, eller övertala mig om att satsa på nån av dem jag själv föreslagit... *måste ha ett mål...bara måste...* :tungan

Okej. Asso nu vet jag inte en direkt hoj o rek, men du verkar ju gilla o leka o busa. Och du har ju kört Sukkan ett tag nu så whatta hell, byt till något helt annat...! Jag menar, det finns ju så många o l i k a typer av hojar; sporthoj (som du ju redan har), super motard (som säääkert e asball o köra), streefighter muskelhoj. Se MC som kostcirkeln, det finns ju så mycket o smaka på. Du kanske ska prova lite annat?

Du har ju kört radfyra.. kanske dax o köra lite V-twin? VTR? TL? Ducce?

Du hat ju kört 4-takt. Kanske en oljebrännare? Sukka RGV 250? Aprilia RS250?

Vill du slanga mycket? Kanske en Hornet 900, så du kan köra på ett hjul i taget, vilket det nu månne vara? :banana

Nu kanske jag gjorde dig mer förvirrad, men du kan ju alltid provköra olika typer av hojar till våren. O skulle du vilja ha Sukka 750 igen... så köp en. :)

Snurrigt va? :va

Zee skrev:
Okej. Asso nu vet jag inte en direkt hoj o rek, men du verkar ju gilla o leka o busa. Och du har ju kört Sukkan ett tag nu så whatta hell, byt till något helt annat...! Jag menar, det finns ju så många o l i k a typer av hojar; sporthoj (som du ju redan har), super motard (som säääkert e asball o köra), streefighter muskelhoj. Se MC som kostcirkeln, det finns ju så mycket o smaka på. Du kanske ska prova lite annat?

Du har ju kört radfyra.. kanske dax o köra lite V-twin? VTR? TL? Ducce?

Du hat ju kört 4-takt. Kanske en oljebrännare? Sukka RGV 250? Aprilia RS250?

Vill du slanga mycket? Kanske en Hornet 900, så du kan köra på ett hjul i taget, vilket det nu månne vara? :banana

Nu kanske jag gjorde dig mer förvirrad, men du kan ju alltid provköra olika typer av hojar till våren. O skulle du vilja ha Sukka 750 igen... så köp en. :)

Snurrigt va? :va

GAAAAH! Varför gör du så här mot mig? :tungan

Nä, skämt åsido, har nog tänkt lite på supermotard och streetfighter oxå för den delen... (även på att bygga om den jag har till streetfighter), men...

Ja gillar att kunna köra lite längre sträckor ibland oxå... som i somras var en polare å jag kastandes till Sverige en Torsdagskväll efter jobbet = ca 800 km med lite pauser. Startade ca 15.00 å var hemma va 04.00 för att gå till jobbet 06.00! Tror inte jag skulle göra det med varken motard eller fighter :confused: Så, isf skulle jag måsta ha både en motard å en r-cykel, å de e dyrt de! :huvet

90% av vad jag kör skulle jag gott kunna ha en motard eller fighter, men resterande 10% finns kvar, å de e när jag gillar att köra jättehårt eller jättelångt :(

De e en SP1:a som lockar mest då, om ja ska byta lite... eller en tlr... eller en... FAN! :rolleyes: (å vilken försäkringsklass har vi dom i då?, jo den dyraste...) :mad:

Gix skrev:
Hjälp mig välja... eller kom med helt nya förslag... ja vet fan inte va ja vill? :confused: :mad:

Varför inte en CBR900RR 00-03? mycket hoj för pengarna. +Garanti kvar!
Eller som du skrev SP1 samma sak mycket hoj för pengarna..

Mr. Dante skrev:
Varför inte en CBR900RR 00-03? mycket hoj för pengarna. +Garanti kvar!QUOTE]

Min polare kör en CBR929 00 eller kanske e det 01 inte vet jag. Landade på 63000 i mitten av sommaren. Säkert billigare nu under vintern. Det är bra pulver i den kan jag säga. Lätt och rolig att köra är den med. ca 185kg tjänstevikt har jag för mig. Dock är ju inte försäkringen så jävla lattjo.

Själv kör jag en gammal (96) ninja och det är för att det är en av de vackraste R hojarna som gjorts :Bugar Dessutom är försäkringen så okej att man kan ha den inreggad året om och lägga pengarna på benis istället...den är ju inte så billigt just nu :kocko

Har du funderat på en Twin?

Ducati 748/748/916/996/998/999 ?
Aprilia RSV Mille?

Annars kanske en naken bushoj? Honda Hornet 600/900
Eller Ducati Monster 600/620/750/800/900/1000/s4/s4r

Ja eller asså en Motard?
Motard e rockigt, kul som faen :yoparty

När jag skulle kolla på hoj så var man ju lite skeptiskt på dessa försäkringar...Ville ju ha en gsxr 1000 men kollade även på nyare 750 , det knäppa var att 750:in var dyrare än 1000 att försäkra så valet blev enkelt :tummenupp

Lartes skrev:
Har du funderat på en Twin?

Ducati 748/748/916/996/998/999 ?
Aprilia RSV Mille?

Annars kanske en naken bushoj? Honda Hornet 600/900
Eller Ducati Monster 600/620/750/800/900/1000/s4/s4r

Ja eller asså en Motard?
Motard e rockigt, kul som faen :yoparty

Om killen har åkt 750R kan du väl inte rekommendera en Monster 620?? Snacka om standardsänkning.... :hihi

fazerfun skrev:
Om killen har åkt 750R kan du väl inte rekommendera en Monster 620?? Snacka om standardsänkning.... :hihi

Fast om man bara ska prata prestanda kanske man ska glömma alla motarder å alla nakna bushojjar då? :va

Eftersom det är lägre effekt i dom

Ja tycker helt klart att du ska köpa min SV! :fattartil :tummenupp

Annars så e det väl samma skit i olika förpackningar det där andra.... :skrattaåt

Nämen allvarligt, så en 636 vore väl inte helt fel, lite mindre symaskin än vanliga 600 och billigare försäkring än 750, fin kompromiss.

...............å förresten va mena du med att SPettan låter konstigt? :mad: Den e ju den enda av alternativen, förutom min Suzy som inte släpar på 2 cylindrar för mycket.... :hihi

Gix skrev:
GAAAAH! Varför gör du så här mot mig? :tungan

Nä, skämt åsido, har nog tänkt lite på supermotard och streetfighter oxå för den delen... (även på att bygga om den jag har till streetfighter), men...

Ja gillar att kunna köra lite längre sträckor ibland oxå... som i somras var en polare å jag kastandes till Sverige en Torsdagskväll efter jobbet = ca 800 km med lite pauser. Startade ca 15.00 å var hemma va 04.00 för att gå till jobbet 06.00! Tror inte jag skulle göra det med varken motard eller fighter :confused: Så, isf skulle jag måsta ha både en motard å en r-cykel, å de e dyrt de! :huvet

90% av vad jag kör skulle jag gott kunna ha en motard eller fighter, men resterande 10% finns kvar, å de e när jag gillar att köra jättehårt eller jättelångt :(

De e en SP1:a som lockar mest då, om ja ska byta lite... eller en tlr... eller en... FAN! :rolleyes: (å vilken försäkringsklass har vi dom i då?, jo den dyraste...) :mad:

Hehehe... sorry... :hihi

Jag förstår att du vill kunna anv hojen till alla de grejerna (leka, köra långt osv), men du tycker jag också att du ska kolla på en twin.. faktiskt.
SP eller VTR Firestorm. Kanske t.o.m. en Firestorm i 1:a hand, de är nog lite skönare. Gott med pulver i hela registret, det går att busa, det går att köra långt.. tja.. vafför inte? Den är ju på många sätt lik gixxern, men på andra väldigt olik. :tummenupp

Hmm... var just in till den lokala handlaren... dom hade en svart 636:a -03:a, helt orginal förutom miniblinks å lite rensad vröv med 1700mil... dom ville ha ca 27000 kronor emellan... tyckte de var för dyrt!

Skulle nog faktiskt kunna bli en 636:a... men då antagligen import igen, billigast så... :tummenupp

P-son skrev:
Hahaha... de ska ha 127.000 för den. Lättsåld... njae! :kocko
Det är ju ingen försäljningsannons, det är ju MC-poolens lista med hojar från olika år. Priset som står där är ju antagligen nypriset år 2000.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman