Va fan Pedrosa,,,,

Pedrosa skyllde på Simoncelli när han kraschade på Le Mans racet. Simoncelli gick lite mer in åt mitten i en vänsterkurva, men hade ändå fördelen i den kurvan. Pedrosa nuddade bakdäcket, ramlade och bröt nyckelbenet.

Vet inte om du tänkte på detta eller vet vem Simoncelli är, för detta är en video från 2011 och Simoncelli dog samma år på Sepang.
 
I filmen Hitting the apex kommenterar Pedrosa incidenten och sitt agerande därefter. Han önskade, så vitt jag förstår, att han tagit emot handslaget...

Sevärd film det där.
 
I filmen Hitting the apex kommenterar Pedrosa incidenten och sitt agerande därefter. Han önskade, så vitt jag förstår, att han tagit emot handslaget...

Ja, undra varför :hihi:glömdet
 
Jag väntade mig, från rubriken, att detta skulle vara ett meddelande om att Pedrosa lägger hjälmen på hyllan.

Inte hade jag väntat mig att det skulle handla om osämja mellan förare år 2011.
 
Nu var det som sagt några år sedan detta hände så jag har hunnit glömma incidenten men i denna filmsnutt ser Pedrosas agerande skitkonstigt ut, någon med "bättre minne" som kan kommentera? :tummenupp

Han snor ju spåret kanske lite väl sent kan jag tycka, vilket inte ger Pedrosa någon plats. Sen ska man inte glömma att det inte enbart var den här isolerade händelsen som gav upphov till många förares oro och irritation över Simoncellis körning. T o m Rossi påpekar detta i Hitting the Apex och att han pratar med Marco om att ta det lite lugnare. Även Stoner och Lorenzo har ju rätt starka synpunkter på Simoncellis körstil. Rätt, fel, galet? Svårt att säga, eftersom han knappeligen är ensam om att ha kört "vilt" för att nå toppen. Både Rossi och Marquez är andra exempel som skulle kunna ifrågasättas. Ett annat problem för honom var väl att han inte var tillräckligt etablerad i toppen när de här sakerna hände, vilket straffar hårdare än mot förare av t ex Rossis kaliber.
 
Han snor ju spåret kanske lite väl sent kan jag tycka, vilket inte ger Pedrosa någon plats. Sen ska man inte glömma att det inte enbart var den här isolerade händelsen som gav upphov till många förares oro och irritation över Simoncellis körning. T o m Rossi påpekar detta i Hitting the Apex och att han pratar med Marco om att ta det lite lugnare. Även Stoner och Lorenzo har ju rätt starka synpunkter på Simoncellis körstil. Rätt, fel, galet? Svårt att säga, eftersom han knappeligen är ensam om att ha kört "vilt" för att nå toppen. Både Rossi och Marquez är andra exempel som skulle kunna ifrågasättas. Ett annat problem för honom var väl att han inte var tillräckligt etablerad i toppen när de här sakerna hände, vilket straffar hårdare än mot förare av t ex Rossis kaliber.
Kan säga att jag verkligen inte haft mycket till övers för Simoncellis mycket attackerande körstil men absolut man hamnar sällan i toppen om man saknar vassa armbågar, de kan dock vara för vassa för att vara effektiva i bland också.

Ang klippet så är det den enda vinkeln jag sett på incidenten och där ser det ut som att pedrosa håller en tight linje men just när Simoncelli nästan passerat så reser sej Pedrosas hoj lite och får en flackare radie vilket resulterar i att hans framhjul träffar bakhjulet, i alla fall ser det ut så, kan t,ex bero på att han bromsar.

Hade det möjligen hjälpt om han behållit fart och linje?
 
Är det inte så att först in i kurvan har spåret? Hur mycket jag saknar Simoncelli så är det helt och hållet hans fel, Pedrosa hade ingen stans att ta vägen, även om Pedrosa hade hållt spåret så skulle inte båda få plats.

Simoncelli skulle lagt sig bakom eller tagit ett vidare spår och försökt nästa kurva eller några kurvor senare.
 
Kan säga att jag verkligen inte haft mycket till övers för Simoncellis mycket attackerande körstil men absolut man hamnar sällan i toppen om man saknar vassa armbågar, de kan dock vara för vassa för att vara effektiva i bland också.

Ang klippet så är det den enda vinkeln jag sett på incidenten och där ser det ut som att pedrosa håller en tight linje men just när Simoncelli nästan passerat så reser sej Pedrosas hoj lite och får en flackare radie vilket resulterar i att hans framhjul träffar bakhjulet, i alla fall ser det ut så, kan t,ex bero på att han bromsar.

Hade det möjligen hjälpt om han behållit fart och linje?

Enligt mig ser det ut som att Pedrosa försöker undvika en kollision som hade varit oundviklig om han fortsatt.
Pedrosa kan inte ta vägen någonstans när Simoncelli viker in framför honom, så han försöker hejda hojen.
 
Pedrosa skyllde på Simoncelli när han kraschade på Le Mans racet. Simoncelli gick lite mer in åt mitten i en vänsterkurva, men hade ändå fördelen i den kurvan. Pedrosa nuddade bakdäcket, ramlade och bröt nyckelbenet.

Vet inte om du tänkte på detta eller vet vem Simoncelli är, för detta är en video från 2011 och Simoncelli dog samma år på Sepang.
jo det var sorgligt, han var en profil..
 
Jag väntade mig, från rubriken, att detta skulle vara ett meddelande om att Pedrosa lägger hjälmen på hyllan.

Inte hade jag väntat mig att det skulle handla om osämja mellan förare år 2011.

Kul för dig att vara så djävla påläst då.:dummer
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top