Va förbannad man bliir!!!

kraschpuck

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2004
Ort
Skövde
Hoj
Yamaha R6, KTM 450sxf
Skulle åka till Onoff för att köpa de nya mc spelet till ps2 för hade läst om de här på forumet nyss, så när jag märkte att de inte fanns där gick jag in en snabbis på ica maxi.. sen när jag kommer tbx är det någon som har snott min hjälm!!! Va förbannad man blir att man inte kan få ha sina saker ifred!!! :argpådato Nu får jag åka buss in till linköping imorgon o köpa en ny hjälm för att sedan åka tillbaka så att jag hinner besikta hojjen så att jag kan åka hem till tidaholm o träffa polarna som de var bestämmt!! De som gör mig mest förbannat är att någon nu i motala har min hjälm och jag vet inte vem det är, tur är väl de för honom! kan man få ut något på hemförsäkring lr ngt sånt kanske? Det var förövrigt en Shoei Raid 1 med mörktonat vesir!
 
Sista idioten är inte född än! :huvet Vem fan vill åka runt med nån annans svettiga hjälm, som har formats efter nån annan huvud? :va No offens :krama
Du borde kunna få ut det på hemförsäkringen! 1000-1500kr i självrisk :tummenupp
 
Bara du polis anmäler händelsen.. ska du kunna ta det på hemförsäkringen..
eller påstår du att den har gått sönder, när du tappade den. enda kravet är ett kvitto.

Hoppas det löser sig.
ps. om du kör påp stöld varianten, så var din hjälm fast spänd i hjälmhållaren under kutsen
 
kraschpuck skrev:
2495056 Skulle åka till Onoff för att köpa de nya mc spelet till ps2 för hade läst om de här på forumet nyss, så när jag märkte att de inte fanns där gick jag in en snabbis på ica maxi.. sen när jag kommer tbx är det någon som har snott min hjälm!!! Va förbannad man blir att man inte kan få ha sina saker ifred!!! :argpådato Nu får jag åka buss in till linköping imorgon o köpa en ny hjälm för att sedan åka tillbaka så att jag hinner besikta hojjen så att jag kan åka hem till tidaholm o träffa polarna som de var bestämmt!! De som gör mig mest förbannat är att någon nu i motala har min hjälm och jag vet inte vem det är, tur är väl de för honom! kan man få ut något på hemförsäkring lr ngt sånt kanske? Det var förövrigt en Shoei Raid 1 med mörktonat vesir!


Om du kommer till Klockrike, så kan du få låna min hjälm! Ingen märkvärdig!

Hör av dig på MSN om du vill det / Henrik.Eng@hotmail.com eller 070-7594475
 
Henren skrev:
2495076 Om du kommer till Klockrike, så kan du få låna min hjälm! Ingen märkvärdig!

Hör av dig på MSN om du vill det / Henrik.Eng@hotmail.com eller 070-7594475
Verkligen shysst! :tummenupp men tror jag kan fråga min lärare på mc-mekskolan, finns några hjälmar där som vi har när vi provkör hojjarna! Lr så åker jag o köper en ny i linköping för en hjälm måste jag ändå ha så snabbt som möjligt!
 
Surt!!

Men visst kan du få ut nått på hemförs. Fick min hjälm fullbetald när jag tappa den i backen.. ( dock en självrisk på 1500.-)
 
Blev av med min hjälm i fredas. Lämnade hojen ungefär en kvart å när jag kom tebax så var det nån som tydligen hade tyckt att min hjälm var så snygg så de bara måste ha den! :mad:
Här på Åland är det ovanligt (eller var ovanligt iaf) att hjälmar blir stulna, man brukar få ha sina saker ifred.
Gjorde en polisanmälan och snacka med försäkringsbolaget, tydligen skulle min helförsäkring täcka hjälmen.
 
kraschpuck skrev:
2495056 Skulle åka till Onoff för att köpa de nya mc spelet till ps2 för hade läst om de här på forumet nyss, så när jag märkte att de inte fanns där gick jag in en snabbis på ica maxi.. sen när jag kommer tbx är det någon som har snott min hjälm!!! Va förbannad man blir att man inte kan få ha sina saker ifred!!! :argpådato Nu får jag åka buss in till linköping imorgon o köpa en ny hjälm för att sedan åka tillbaka så att jag hinner besikta hojjen så att jag kan åka hem till tidaholm o träffa polarna som de var bestämmt!! De som gör mig mest förbannat är att någon nu i motala har min hjälm och jag vet inte vem det är, tur är väl de för honom! kan man få ut något på hemförsäkring lr ngt sånt kanske? Det var förövrigt en Shoei Raid 1 med mörktonat vesir!

:mad: Moppefuckon alla gånger!

Faan man får sig en tankeställare jag brukar parka utanför maxi med hjälmen på backspegeln!

Verkar som du går Mc-utbildningen på Carlsund?

Jag har funderat på att lämna in hojen där i vinter, förgasarn läcker lite.

Vad är det för timpeng? Har hört att man bara betalar för material:confused:

I sånna fall är det ju bara dumt att groosa i skiten själv bättre att ni får mecka lite :tummenupp
 
Skulle aldrig få för mig att lämna hjälmen på hojen. Inte ens 2 minuter. Hur jobbig är den att ta med, egentligen? :confused:

..och ja, det suger att du fått den stulen. :mad:
 
Dominator-Rocks skrev:
2495197 :mad: Moppefuckon alla gånger!

Faan man får sig en tankeställare jag brukar parka utanför maxi med hjälmen på backspegeln!

Verkar som du går Mc-utbildningen på Carlsund?

Jag har funderat på att lämna in hojen där i vinter, förgasarn läcker lite.

Vad är det för timpeng? Har hört att man bara betalar för material:confused:

I sånna fall är det ju bara dumt att groosa i skiten själv bättre att ni får mecka lite :tummenupp
mmm, jag kommer nog aldrig mer lämna hjälmen vid hojjen! Vi tar nog 300 kr /timme (tror jag) och vid små jobb så får man istället lämna valfritt belopp i kaffekassan!
 
DanSund skrev:
2495188 Blev av med min hjälm i fredas. Lämnade hojen ungefär en kvart å när jag kom tebax så var det nån som tydligen hade tyckt att min hjälm var så snygg så de bara måste ha den! :mad:
Här på Åland är det ovanligt (eller var ovanligt iaf) att hjälmar blir stulna, man brukar få ha sina saker ifred.
Gjorde en polisanmälan och snacka med försäkringsbolaget, tydligen skulle min helförsäkring täcka hjälmen.
Det var väl nån härifrån som snodde den :huvet :(
 
Lämna aldrig saker som ni inte vill få stulna utan att låsa fast dom 3 gånger om!
 
kraschpuck skrev:
2495241 mmm, jag kommer nog aldrig mer lämna hjälmen vid hojjen! Vi tar nog 300 kr /timme (tror jag) och vid små jobb så får man istället lämna valfritt belopp i kaffekassan!


Ok tack för infon :tummenupp

Vilka årskurs är det som skruvar?

Bäst är 17 att görat själv (så man lär sig nått) har redan gjort det en gång men då hade jag brådis som faan och byta munstyckena och då vart det ju som det vart!

Och du ge inte upp hoppet om hjälmen, ta ett par vändor i stan och leta moppekillar sist såg jag ett jäddrans moppejäng framåt kvällen vid kyrkan, tidigare har jag sett dom på Maxi parkeringen!

Åk ut lite senare efter Kl 9 typ i helgen då lär det vara en jäddrans massa moppepojkar ute och din hjälm sitter på nån av dem!

Om jag har möjlighet så kan jag hänga på :D

Är det här din modell ? http://www.bikeland.ru/download/equipment/Helmets/SHOEI RAID 2/SHOEI-RAID-1.jpg
 
Last edited:
Plåtniklas skrev:
2495222 Skulle aldrig få för mig att lämna hjälmen på hojen. Inte ens 2 minuter. Hur jobbig är den att ta med, egentligen? :confused:

..och ja, det suger att du fått den stulen. :mad:

Jobbigt, Handla på Maxi: Varukorg i ena näven och hjälm i den andra, med vilken hand plockar du då i varorna? Dessutom har du självscannern!

Du kanske har fler armar :confused:
 
kraschpuck skrev:
2495186 vem har sagt att jag har ett hjälmlås? ... jag har inte det på aprilian!


Då tar man med sig hjälmen.
Annars är det som att lägga femtusen spänn på tanken och hoppas att dom är kvar när man kommer tillbaka.
 
Dominator-Rocks skrev:
2495346 Jobbigt, Handla på Maxi: Varukorg i ena näven och hjälm i den andra, med vilken hand plockar du då i varorna? Dessutom har du självscannern!

Du kanske har fler armar :confused:


Men normalt och veckohandla på maxi med motorcykel, det är så sjukt korkat att man bara ska ha hjälmen stulen om man får ens för sig den urkorkade tanken att lämna den - DESSUTOM OLÅST!!!
Va fan tror ni? Klart man stjäl en hjälm om det är så lätt att bara plocka av den från spegeln eller fotpinnen eller var ni nu hänger den!

Man veckohandlar med bilen eller kanske cykel(med cykelkorg). Har man nära så kan man kanske till o med gå.
Motorcykeln..... asså.... nejnejnej

Skyll er själva!

P@trik skrev:
2495386 Då tar man med sig hjälmen.
Annars är det som att lägga femtusen spänn på tanken och hoppas att dom är kvar när man kommer tillbaka.


Exakt!
 
Last edited:
Dominator-Rocks skrev:
2495346 Jobbigt, Handla på Maxi: Varukorg i ena näven och hjälm i den andra, med vilken hand plockar du då i varorna? Dessutom har du självscannern!

Du kanske har fler armar :confused:

ta en kundvagn:tummenupp :pannkyss
 
Mavve skrev:
2495418 Men normalt och veckohandla på maxi med motorcykel, det är så sjukt korkat att man bara ska ha hjälmen stulen om man får ens för sig den urkorkade tanken att lämna den - DESSUTOM OLÅST!!!
Va fan tror ni? Klart man stjäl en hjälm om det är så lätt att bara plocka av den från spegeln eller fotpinnen eller var ni nu hänger den!

Man veckohandlar med bilen eller kanske cykel(med cykelkorg). Har man nära så kan man kanske till o med gå.
Motorcykeln..... asså.... nejnejnej

Skyll er själva!




Exakt!

Vem är det som har pratat om veckohandling på MC kan du svara på det ? :mad:
Brukar du veckohandla i varukorg?

Skyll er själva! IDIOT :mad:


Kocken skrev:
2495430 ta en kundvagn:tummenupp :pannkyss

Smart :tummenupp Tack för tipset!

Men hädanefter så spänner jag fast helmeten i ryggan :tummenupp
 
Last edited:
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top