Troll eller uppenbart korkade inlägg går inte att göra någonting åt och förtjänar, enligt mitt tycke, ingen energi utan bör ignoreras.
Sedan tycker jag inte att man alltid måste vara allvarlig, ibland kan det bli riktigt trevligt när argument skruvas, men här är det bara dumt...
Vi
ska alla dö, det är bara en fråga om när och hur. Jag vill inte leva i ett samhälle där allt farligt som du riskerar att dö i förtid av är förbjudet.
55% av alla dödsolyckor är fallolyckor men jämför mediarapporteringen med "MC-olyckor" och vi framstår vanligtvis som självmordsbenägna.
http://www.dinsakerhet.se/Nyhetslista/Felaktiga-forestallningar-om-vad-som-orsakar-dodsolyckor/
År 2011 omkom nästan 1 600 personer i fallolyckor, medan färre än 300 omkom i vägtrafikolyckor. Ändå är det, enligt en ny Sifo-undersökning som Myndigheten för samhällsskydd och beredskap (MSB) publicerar i dag, bara 13 procent av svenskarna som vet att fallolyckor är den vanligaste dödsolyckan.
Rapporten visar också att bara en bråkdel av medierapporteringen om olyckor handlar om fallolyckor.
En undersökning av samtliga TT-artiklar om olyckor under det första halvåret 2012 som MSB gjort visar att endast två procent handlar om fallolyckor. 88 procent handlar om vägtrafikolyckor och bränder trots att dessa olyckskategorier endast står för sammanlagt tolv procent av alla dödsfall.
I det här fallet måste jag, som de flesta normalbegåvade, också hålla med om att det är positivt att den sneda mediarapporteringen blivit bättre.
Och tack SMC!