Va e en player?

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Hur e man om amn är en player?

Vad är definitionen?
 
Player (sub.) är ursprungligen ett engelskt ord men har på senare tid blivit ett vedertaget ord inom svenskan.

Ordet kan ordagrant översättas till spelare eller lirare. Kan syfta på att personen har många partners samtidigt (som han play/leker med).

Benämningen kan också syfta på att personen rör sig med mycket pengar.

Ordet har blivit populärt mycket tack vare skräpprogrammet "Ricki Lake"

Jämför ekonomernas studenförening på Linköpings universitet, Elin Players. De brukar använda Playboy-symboler och arrangera fester som blir omskrivna i skymningspressen för sexistiskt uppträckande från de inbjudna visavi serveringspersonalen.

http://susning.nu/Player
 
Mavve skrev:
Hur e man om amn är en player?

Vad är definitionen?

Man är en människa som kör efter mottot sköt dej själv och skit i andra! Väldigt otrevlig människor.... :kocko Tycker att det är larvigt med folk som har det som livsstil, och det är ännu värre med de som är stolta över att de är "players". Sopor....

/FW
 
NoicE skrev:
Om man påstår sig vara en player är man ett fukko.


jag är ju en casanova :rofl

Kunde inte sagt det bättre själv.... Det där med casanova vete fn däremot.... :D


@Mavve: Är lite nyfiken på varför du startade den här tråden... Nåt som bekymrar dej älskling?!

/FW
 
Av någon anledning så associerar jag ordet till stockholmare. En sån där med bratfrisyr som hänger på inneklubbar och spelar moderatbandy.
 
En player är en kille som har koll på läget. Sen finns det många som vill vara players, de som ni har beskrivit ovan.

Kolla Cruel Intensions (En djävulsk romans) Han är en player av rang :Bugar
 
Jag har förstått att det bara är killar som kan vara players.
Tjejer får så fula smeknamn annars.

Smeknamn förresten, vad är det för djävla ord?
 
Bikerbitch skrev:
Jag har förstått att det bara är killar som kan vara players.
Tjejer får så fula smeknamn annars.

Smeknamn förresten, vad är det för djävla ord?

Vad du menar är att killar kallas "players" och tjejer "horor" eller massuppfittade jag dej nu igen?!

/FW
 
Bikerbitch skrev:
Jag har förstått att det bara är killar som kan vara players.
Tjejer får så fula smeknamn annars.

Smeknamn förresten, vad är det för djävla ord?

Öknamn menar du. Smeknamn är inte fula.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top