Va e det för fel på billackerare ?!

Jag brukar alltid använda ordet en påse bullar som betalning. Men i själva verket så pratar jag om pengar men på sidan om dvs direkt till killen som utför arbetet och ingenting som staten vet om har skett.

Men efter att en polare påtalat hur illa det låter med bullar som betalning så har jag nu slutat säga så.

Jag brukar alltid använda ordet en påse bullar som betalning. Men i själva verket så pratar jag om pengar men på sidan om dvs direkt till killen som utför arbetet och ingenting som staten vet om har skett.

Men efter att en polare påtalat hur illa det låter med bullar som betalning så har jag nu slutat säga så.

HAHAHAHA ja det va juh en skön tolking på att säga kan jag pröjsa dig svart...

Tror jag ska börja med ...

- Fasen du vill inte ha betalt i en påse muffins.

eller

- Du går det bra om du får betalt i marie kex

Eller

- du jag kan betala dig med lite hemma gjorda scounes

hahahaha :arsele :tungan

///Micke

Hade jag tid så skulle jag gärna bli lackerare på fritiden och ta humana
priser..(det ju inte lacken som e dyr )

Näe, kanske inte, men lön, lokalhyra, utrustning och andra saker man behöver för att kunna driva lackfirma är inte helt utan betydelse:va Du betalar även för kunskapen lackeraren besitter.

Prova byta in bulla mot vanlig köttfärs på din lokala icaaffär...

Näe, kanske inte, men lön, lokalhyra, utrustning och andra saker man behöver för att kunna driva lackfirma är inte helt utan betydelse:va Du betalar även för kunskapen lackeraren besitter.

Nu är du ute och svammlar Lön går ju som bekant perfekt med bullar, lokalerna kanske man hyr och kan då enkelt pröjsa med bullar. Det bästa med detta är att staten vill nog inte ha in skatt och på så sätt blir allt skattefritt. För nog är inte vår regering sugen på 3milijoner påsar bullar omdagen.

Sen det finns väll ingen lackerare med kunskaper? Det är ju lägre stående varelser som endast ska ha bullar som pröjs!!

Last edited:
Varför i hela friden ska det skilja så mycket i pris på lack
beroende på vem man frågar !?

Ska ha en snowcap och reflexramp lackat solid svart och det ska dom
ha 1000:- för på firmor runt sthlm området.:mad:

Sen om man känner någon så kan man få ett sånt litet jobb gjort
för en påse bullar till grabbarna på firman...

så.. nu har jag fått skriva av mig iallafall !

/j
(fick hela min hoj lackad för 1500:- vit pearl m ghostflames !)

tror du har massuppfittat det här med när en påse bullar är bra betalning. ok låt säga att du jobbar på ett stort företag (typ 100-10000pers) som tillverkar nåt, och även målar produkten, och du jobbar på en annan avdelning. ja då kan man gå bort till måleriavdelningen med det man vill ha målat och en påse bullar och få det gjort.

du får inte ens en sprayburk och lite sandpapper på biltema för kostnaden av en påse bullar. det kan dock va ett alternativ

2709741 Nu är du ute och svammlar Lön går ju som bekant perfekt med bullar, lokalerna kanske man hyr och kan då enkelt pröjsa med bullar. Det bästa med detta är att staten vill nog inte ha in skatt och på så sätt blir allt skattefritt. För nog är inte vår regering sugen på 3milijoner påsar bullar omdagen.

Sen det finns väll ingen lackerare med kunskaper? Det är ju lägre stående varelser som endast ska ha bullar som pröjs!!
Dom tar sockret uppe på i skatt :)

Inser du att om du betalar med en påse bullar ( säg 10 st för enkelhetens skull ) så ska staten ha 6 st av dom? :huvet

Om dom aldrig får några bullar och samtidigt ser att jag alltid har en bullpåse i näven så börjar dom ana ugglor i mossen. :va

Dom anser att jag ska ha 30-40 bullar i månaden för att kunna överleva som företagare....får jag bara in 10 så ligger jag pyrt till. :mad:

För övrigt, en baklucka till en småbil i metallic går på runt 1000 bullar i material enbart. Och då är det dom billigaste ingridienserna du kan hitta.

Och då räknar jag inte med att jag får sätta på spisen, tända ljus och mysa till det mm.

P.S. tror inte jag slänger in 2 kanellbullar i ugnen sammtidigt som jag bakar en prinsesstårta heller för den delen.

Last edited:
Det kan också kan vara nåt kodspråk med bullarna. Varje bulle är egentligen 100 kr. En påse bullar innehåller 10 st = 1000 kr..

Vad vet jag liksom? :va

:rolleyes:

1000kr brukar vara startavgiften för att blanda färg och för att göra ren sprutan efteråt och div. andra arbeten kring det.
Men lackerare är jääävligt dyra vet jag av erfarenhet.
Dom skulle ha 15000kr bara för att hålla i sprutan om jag gjorde allt underarbete för att lacka en bil.
Det är dyrt. det blir roller för min del, det går att få det bra då med om man har rätt färg och våtslipar efteråt.

lackare kan delas inn i två fack
dom som är unga och arbetsvilliga har massor av lovade arbeten hinner aldrig med å göra allt
och dom är gamla dom är däremot så thinnerskadade att dom bara sitter å superhela dagarna så dom får heller inget gjort

1000kr brukar vara startavgiften för att blanda färg och för att göra ren sprutan efteråt och div. andra arbeten kring det.
Dom skulle ha 15000kr bara för att hålla i sprutan om jag gjorde allt underarbete för att lacka en bil.
Det är dyrt. det blir roller för min del, det går att få det bra då med om man har rätt färg och våtslipar efteråt.

Det där var faktiskt dyrt. Bror min gjorde grovarbetet och lämnade in för finslipning samt lack. Det kostade runt 7k då här i skogen.

- lackeran: det kostar 15 000:- att lacka din bil.
- Kunden: Ok men går det bar om du får 100 påsar bullar.
- lackeran: Själv klart frugan och ungarna blir nog jätte glada nu får de äta bullar i en månad framöver...

Va FAN tror folk egentligen.....

///Micke

http://video.google.com/videoplay?docid=4564984842702984678

"Åh nu tänkte jag så här va, om du byter mitt avgasrör, så får du 25 st Barkisar av mig. Dom kostar 7 kr styck så det är ju 175 kr!"

"Ja tänk om Skattemyndigheten börjar snoka i det här och hittar en massa Barkisar överallt ... dom snokar i allt nuförtiden, dom kanske kommer hit och frågar varför jag äter så mycket Barkisar, vad fan ska jag svara då?"

Last edited:
Köp en spruta och gör det själv,så kan du lacka vad du vill när du vill och dessutom äta bullar mellan varven.

Och få damm i lacken samt många fina silikonprickar om du har lite otur. Sen som en bonus kan du få rinningar med.

För jag menar, lacka perfekt kan ju vilken jävla idiot som helst göra, det är därför dom får betalt i bullar! :tummenupp

DET var ruskigt dyrt, oavsett lackerare. Kör den till mig så lackar jag den när jag har tid för ca 8k med färg och maskering. Det är också rätt dyrt, men det är bara för att jag inte jobbar med det och måste göra det på fritiden.
Jag har tagit runt 8-10k för hellackering med underarbete och det är hyffsat normalt anser jag.

"Åh nu tänkte jag så här va, om du byter mitt avgasrör, så får du 25 st Barkisar av mig. Dom kostar 7 kr styck så det är ju 175 kr!"

"Ja tänk om Skattemyndigheten börjar snoka i det här och hittar en massa Barkisar överallt ... dom snokar i allt nuförtiden, dom kanske kommer hit och frågar varför jag äter så mycket Barkisar, vad fan ska jag svara då?"

"-Du kan väl säga att du gillar barkis." :tummenupp

-"Din snåle faan!" :D

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...