Va djävla gött jag mår!!!

Nyteknik skrev:
2520889 Övernattar ni i skogen också?

Det beror ju då på hur mycket Jäger det blir om man däckar eller inte!!
Nejdå jag dricker aldrig i samband med jakt, sover över gör jag inte, då min mark bara är ett par km hemifrån.

lappmögel skrev:
2520035 Ville bara tala om att jag mår fördjävla fint just nu! Just klämt i mig en fet jätte pizza, sitter nu och dricker Jäger. Till råga på allt är jag ledig i 8 dagar till som ska tillbringas i skogen, YEEESSSS äntligen älgjakt. :D

Skogen skapades för enduro, inte för älgjakt! :D

flugan skrev:
2520892 Vad gör ni när det blir kallt & regnar?

Löser problemet!

Last edited:
prulle skrev:
2521043 Nej dummer :fatta! :hihi Till trådskaparen såklart :)

Åh. Ja, grattis till trådskaparen! Framförallt till det med mobiltelefonen. Jag hade också teoretisk jourpassning i fredags kväll men somnade gott klockan åtta eftersom jag skulle ut tidigt på lördagsmorgonen.

Men eftersom det kunde uppfattas som ett grattis till mig med lite god vilja tycker jag att jag att vi kan låtsas att jag fyller år. Det innebär presenter! :fakta

ft skrev:
2521050 Åh. Ja, grattis till trådskaparen! Framförallt till det med mobiltelefonen. Jag hade också teoretisk jourpassning i fredags kväll men somnade gott klockan åtta eftersom jag skulle ut tidigt på lördagsmorgonen.

Men eftersom det kunde uppfattas som ett grattis till mig med lite god vilja tycker jag att jag att vi kan låtsas att jag fyller år. Det innebär presenter! :fakta
:glömdet

:1pajas

Jo de e skönt att inte va kontakt bar ibland. Men då stänger jag hellre av mobilen så jag kan ringa om jag måste.

Bäva månde jakthundarna. Hur många är det som stryker med varje år? Förra året lyckades man väl till och med fälla ett par jägare vill jag minnas!

prulle skrev:
2521005 You are goddamn right!

Grattis föresten :hihi

Mmmm men nu har jag då sån tur att jag både kan jaga och åka enduro på samma mark, har en endurobana på min jaktmark, fiffigt va!!!

t-rex skrev:
2521060 Bäva månde jakthundarna. Hur många är det som stryker med varje år? Förra året lyckades man väl till och med fälla ett par jägare vill jag minnas!

Jo det är klart men det finns många gubbs att ta av!!!:tummenupp
Värre då med hundarna den som skjuter min vovve får nog räkna med att ta skydd i skogen både länge o väl.:mad:

Last edited:
lappmögel skrev:
2521065 Mmmm men nu har jag då sån tur att jag både kan jaga och åka enduro på samma mark, har en endurobana på min jaktmark, fiffigt va!!!

Jo det är klart men det finns många gubbs att ta av!!!:tummenupp
Värre då med hundarna den som skjuter min vovve får nog räkna med att ta skydd i skogen både länge o väl.:mad:
Jaha så jakten är en säkerhetsåtgärd för att det inte ska stå en älg på spåret?

lappmögel skrev:
2521065 Mmmm men nu har jag då sån tur att jag både kan jaga och åka enduro på samma mark, har en endurobana på min jaktmark, fiffigt va!!!

Jag har konstaterat att rent teoretiskt skulle det gå att skjuta på rull, så länge det är någorlunda plan mark (läs: packad grusväg)... ;)

Kan man som markägare anlägga endurospår utan vidare mankemang?

(Även om man frågar, alltså...)

Iofs så får man ju framföra fordon som behövs för skogsvården. Jäkligt viktigt med korta inspektionsintervaller mot den fruktade skadeinsekten Enduro Abstinensum!

prulle skrev:
2521076 Jaha så jakten är en säkerhetsåtgärd för att det inte ska stå en älg på spåret?

Man kan åka under älgar. :fakta

Har jag gjort. När jag var året gammal och låg i en skidpulka. Mina föräldrar som åkte efter var inte roade...

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT