V70 som blockerar halva MC-parkeringen

Repris på den legendariska idiotparkeringen på Olof Palmes gata?

Last edited:
Det beror nog på vilken operatör du har :)

Vet du om det gäller alla betaltjänster?

Lunds kommun har fuckat upp betalningarna på stadsbussarna nått kopiöst. Antingen måste man ha Wywallet och föra över pengar eller så måste man ha ett JoJo kort. Självklart kan man inte ladda dem överallt och man kan numera inte betala med vare sig kontanter eller betalkort på bussarna.:huvet:huvet:huvet

Lunds kommun har fuckat upp betalningarna på stadsbussarna nått kopiöst. Antingen måste man ha Wywallet och föra över pengar eller så måste man ha ett JoJo kort. Självklart kan man inte ladda dem överallt och man kan numera inte betala med vare sig kontanter eller betalkort på bussarna.:huvet:huvet:huvet

Har tyvärr ingen aning. Vet bara att när försökte använda sms-tjänsten gick det inte.

Det beror nog på vilken operatör du har :)
Det kan bero på om kortet är registrerat eller inte också. Alltså ett oregistrerat kontantkort fungerar inte medan ett vanligt abonnemang gör det. Har iaf för mig att det var snack om sånt när det gällde SMS-biljetter för någon stads lokaltrafik. Det hade att göra med att lokaltrafiken kände sig tvungna att kunna visa vem som hade köpt biljetten.

Oreggat kontantkort eller liknande = Man måste ha MyWallet
Registrerat kontantkort eller abonnemang = Det går bra utan MyWallet

Det kan bero på om kortet är registrerat eller inte också. Alltså ett oregistrerat kontantkort fungerar inte medan ett vanligt abonnemang gör det. Har iaf för mig att det var snack om sånt när det gällde SMS-biljetter för någon stads lokaltrafik. Det hade att göra med att lokaltrafiken kände sig tvungna att kunna visa vem som hade köpt biljetten.

Oreggat kontantkort eller liknande = Man måste ha MyWallet
Registrerat kontantkort eller abonnemang = Det går bra utan MyWallet

Jag har inte kontantkort så det är nog inte fallet. Kollade aldrig upp det utan konstaterade bara att det var ointressant :)

Här fanns info:

http://wywallet.se/fragor-svar/

..och där försvinner ännu mera skattepengar till onytta.

Är det här bättre då? :rolleyes:

azgWYxm_460s.jpg

Jag uppskattar era uppfinningar hur man får bort bilar på mc-parkering, men jag drog på gösselbomber och skadegörelse på den stackars V70:in.

Så du raderade tidigare inlägg för att sno idén och ta åt dig äran själv..?

Kom igen nu, det går över styr. Jag blir tvungen att stänga tråden om fler regelbrott dyker upp. Tråden verkar dessutom ha gjort sitt.

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon