V4'a tänder inte på främre cylinderparet.

Blir stiften överhuvudtaget fuktiga? Om ja, så har du bara tändningen kvar. Har du kollat pickupen/triggern?

Speciellt fuktiga blir de inte men det syns att de förbränt någon form av bränsle iaf. Kan lika gärna vara startgas. Tändningen känns som om jag gått igenom nu så gott jag kan. Nästa steg blir väl isf att pröva byta ut delar men jag tänkte ta upp förgasarna en gång till och verkligen kolla tomgångskanalerna riktigt.
Känns som om det kan vara två mindre kombinerade fel som skapar ett stort. Så om man lyckas utesluta ett av dem så kanske det är lättare att peka på det andra sedan.

Någon som har koll på orginalbestyckningen i en sån här maskin i Europa? Eller om någon av förgasarna kräver en annan bestyckning än de andra? Har haft delarna sorterade under demontering men det kan ju lika gärna vara under tidigare service som något blandats ihop isf.
 
Jag kan inte läsa i tråden att du jämfört gnistan på bakre vs främre cylinderbank är de liknade stark gnista?

Jag vet inte hur van mekaniker du är så jag måste fråga hur säker du är på att kammarna står rätt på främre cylinderbanken,,ja även bakre för den delen? Jag har nämligen för mig dessa motorer lider av dålig kamkedjespännare som kan släppa spänningen närsom och orsaka att kamkedjan hoppar några kugg.
 
Jag kan inte läsa i tråden att du jämfört gnistan på bakre vs främre cylinderbank är de liknade stark gnista?

Jag vet inte hur van mekaniker du är så jag måste fråga hur säker du är på att kammarna står rätt på främre cylinderbanken,,ja även bakre för den delen? Jag har nämligen för mig dessa motorer lider av dålig kamkedjespännare som kan släppa spänningen närsom och orsaka att kamkedjan hoppar några kugg.

Som jag skrev tidigare, det är svårt att säga om det är lika bra gnista med blotta ögat men det ser så ut. Och alla mätvärden ser bra ut om man bortser fr det knepiga kompet.

Mekvana har jag men sen lär man sig konstant mer. Tillverkares olika typer av lösningar är ofta som att börja om på en halvskriven sida. Man har den mekaniska grundförståelsen men behöver få se hur den tillämpas. :)

Kammarna står rätt, det är jag säker på. Dåligt oljetryck i topparna och taskigt material i kammarna har tydligen varit vanliga orsaker till haveri. Men kammarna såg blanka och fina ut.

Jag har hunnit ta isär ett flottörhus och trots ultraljudstvätt så kunde jag få ut små små partiklar med skit ur kanalerna. Om det var nog mkt för att den inte skulle gå låter jag vara osagt än så länge.
 
Om stiften efter ivriga startförsök inte är ordentligt blöta skulle jag nog koncentrera mig på soppatillförseln. Lycka till!
 
Om stiften efter ivriga startförsök inte är ordentligt blöta skulle jag nog koncentrera mig på soppatillförseln. Lycka till!

Lite så jag tänker också. Vi får se när jag får en stund över att fortsätta.
 
Om förgasarna är gravt osynkroniserade; 'kan det sluta att tända på några holkar.
 
Den tänder väl inte på startgas eller har jag missuppfattat något?
Tänder den inte ens på enbart gas är felet inte bränsletillförseln.
 
Satt luftburk o filter i när du provstartade?
Höll på med med en för många år sen. Kommer inte ihåg hur den betedde sig riktigt men minns att vi gav upp o satte på luftburk osv ....
Sedan gick den..
Borde ju iof tända utan!
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top