V-twin+Yoshimura=väsen???

ec2bme

LAGOM SNABB
Gick med
7 Dec 2004
Hoj
Aprilia Tuono -05 Secial Edition, KTM 690 Duke -12
Jag har en Aprilia RSV mille med ett Yoshimura slipon, och undrar om det är riktigt att den ska låta otroligt mycket, eller om det är dags att packa om slipon:et? :confused:

Några erfarenheter någon?

Twinar är väl kända för att blåsa/slita ut mycket stoppning pga sina starka avgaspulser (jämfört med en radfyra).

Så det kan ju vara dags om man tycker att det låter för mycket,Finns dämpull att köpa på dom flesta Mc-affärer.

Långa farbron skrev:
Twinar är väl kända för att blåsa/slita ut mycket stoppning pga sina starka avgaspulser (jämfört med en radfyra).

Så det kan ju vara dags om man tycker att det låter för mycket,Finns dämpull att köpa på dom flesta Mc-affärer.

Stämmer. Men Yoshi system på en twin är RIKTIGT hög ljudda. Hade det på min TLs och den var allt annat än tyst :rolleyes:

ec2bme skrev:
Jag har en Aprilia RSV mille med ett Yoshimura slipon, och undrar om det är riktigt att den ska låta otroligt mycket, eller om det är dags att packa om slipon:et? :confused:

Några erfarenheter någon?

är väl inge fel med att en v-twin låter högt :tuttar

prova med att packa om den...annars får du väl leva med att den låter högt eller sätta på orginalburken.... :)

bebbe skrev:
Stämmer. Men Yoshi system på en twin är RIKTIGT hög ljudda. Hade det på min TLs och den var allt annat än tyst :rolleyes:

Aha,så vad du egentligen menar är att han måste köpa nya och sälja dom gammla till mig för årets underpris ?? :rolleyes: :näsblod :3freak :lol

Jag kör med Yoshi titan-slipon på min VTR och den låter väldgt skönt men definitivt inte mycket/högt.
Funderar snarare på att pilla bort lite dämpull :tungan

Jorå, det lever om. Har ett Yoshi-slipon på min Mille och det lever satan på ren svenska.
Tror nog att man mycket väl skulle kunna byta dämpull, men det verkar väl dumt. Tycker bara det är gött när det låter som åska. Det finns ju öronproppar!

Jag tycker också att de ska låta lite grann.
Men jag misstänker att den där burken har suttit på ett tag, och kanske är mer eller mindre urblåst.
För de är ett himla liv. Lite väl mycket i mitt tycke faktiskt.

Det är inte bara burkarna som bör säljas till underpris utan hela hojen :) Köp en 05:a eller byt rakt av med mig. :Bugar

Har ett akrapovic helsystem på min Sp1 och visst fan låter det mycket men det är ett himmelskt ljud. :)

Snälla låt twinnen andas!!! :)

det första jag gjorde på den duccen jag körde förra året var att riva ur så mycke dämpull jag kunde= det lät himmelskt..

har skickat iväg mina dämpare till nya hojen på "ombyggnad"(dyrt med racesystem)det sägs att dom ska vråla rätt bra sen... :yoparty

Kevorkian skrev:
Jorå, det lever om. Har ett Yoshi-slipon på min Mille och det lever satan på ren svenska.
Tror nog att man mycket väl skulle kunna byta dämpull, men det verkar väl dumt. Tycker bara det är gött när det låter som åska. Det finns ju öronproppar!
Ska jag ha med mig en ryggsäck full då, så jag kan dela ut proppar till alla som kan tänkas störa sig på de. :tungan
För de väsnas såpass, att jag faktiskt kan förstå om man retar sig på de.

Jag har nu plockat isär, och tömmt eländet, och de va nog inte helt fel.
För de såg la sådär ut.

Nu blir den tipp-topp, och förhoppningsvis lite tystare.

Är det någon som har ett bra tips på var man kan få tag på bra dämpull billigt?

För att få den så tyst som möjligt, ska man packa den så hårt som möjligt då?
Eller är det inte de som påverkar?

ec2bme skrev:
Jag har nu plockat isär, och tömmt eländet, och de va nog inte helt fel.
För de såg la sådär ut.

Nu blir den tipp-topp, och förhoppningsvis lite tystare.

För att få den så tyst som möjligt, ska man packa den så hårt som möjligt då?
Eller är det inte de som påverkar?
Sitter den ihop med insex eller?

ec2bme skrev:

Jag har själv Yoshi slippar på min...jag älskar det ljudet :yoparty framför allt igenom tunnlar :)

Det är bara att kontakta lite olika mc-firmor som kränger endurohojar eller som säljer slippar eller helsystem så finns det med största sannolikhet hos dom :tummenupp

//TwinSucker

TwinSucker skrev:
Jag har själv Yoshi slippar på min...jag älskar det ljudet :yoparty framför allt igenom tunnlar :)

//TwinSucker
Ja, men du har ju två burkar.
De måste vara skillnad, för min låt nåt djävulskt.

Jag fullkommligt älskar twin-ljudet. Men de här lät inte sunt.

*/ ?>
Nyheter
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot De flesta nav...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...