V-twin vs. radfyra, vad gillar ni bäst?

  • Thread starter Thread starter IronMike
  • Start date Start date

Vad föredrar du?


  • Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .
Pejo skrev:
Traditionellt sett, ja. Men eftersom twinnar är så mycket bättre på alla sätt o vis, så borde ju r4:orna få ha i storleksordningen 50% större cylindervolym. Jue!
hahaha, ja så borde det vara, du vet det blir magi bara för att nån väljer en motorkonfiguration med 2 cyllar i v-form, mest larvigt hela diskussionen.
Det enda jag överhuvud kan komma på som skulle kunna ha en verklig betydelse är att en V2 motor blir väldigt smal och på sätt får man en smal hoj.

En annan lustig grej är att det är skillnad på rad4or med, lägg gärna fram MV Agusta så ändrar de åsikt, då är motorn bra, låter bra och allt möjligt.

Tur att det är roande att läsa åtminstonde.
 
Last edited:
v-twin vann stort :va ..men de flesta som yttrar sig tycks gilla radfyror hm
 
Maax skrev:
Är det inte så att en V-twin har bättre vrid vi ett givet varvtal jämfört med en radfyra? :va

Om man nu inte gör en jämförelse mellan en fulleffektare och en cykel med notoriskt dåligt mellanregister/strypningar fortfarande kvar :tungan :lol

Ställ en 100 hk twin jämte en 100 hk radfyra vid ett rödljuse....vem tror ni når 200 metersmärket först?

Det var en intressant tanke.
Jag har 100hk strypningar liggande till min RF900. Har testat modellen i strypt utförande och kan nog tänka mig att ställa upp på 1/8 milen mot en 100hktwinn. :squid :squid
Tveklöst
 
back in black skrev:
Det var en intressant tanke.
Jag har 100hk strypningar liggande till min RF900. Har testat modellen i strypt utförande och kan nog tänka mig att ställa upp på 1/8 milen mot en 100hktwinn. :squid :squid
Tveklöst
Hm va ere som e så speciall med rf?... hört surret förr, den tycks prisas för sitt acc?
 
IronMike skrev:
Hm va ere som e så speciall med rf?... hört surret förr, den tycks prisas för sitt acc?

Motorn sitter väldigt långt fram= framtung + väldigt jämn momentkurva = låga res. Speciellt med strypningar.
Bara skruva fullt mao väldigt lättkört accmässigt
 
back in black skrev:
Det var en intressant tanke.
Jag har 100hk strypningar liggande till min RF900. Har testat modellen i strypt utförande och kan nog tänka mig att ställa upp på 1/8 milen mot en 100hktwinn. :squid :squid
Tveklöst

vad är en 1/8 mil??
Inte ens lönt att starta en riktig hoj för sånt larv...

Fram å tillbaks Uppsala- Nice.....""smiles per miles"" eller är det för jobbigt ??
 
Gabor skrev:
vad är en 1/8 mil??
Inte ens lönt att starta en riktig hoj för sånt larv...

Fram å tillbaks Uppsala- Nice.....""smiles per miles"" eller är det för jobbigt ??
Det kom upp en given sträcka 200m. Jag antog han menade 1/8.

Brukar inte hålla på med raktframtjafs, men men
 
Börjar dra ihop sig....

Nu står jag lite inför valet/kvalet.

Cbr 1000rr eller en rsv factory typ 04/05a ?? :3freak
--

Bortsett från prestandan så tycker jag att factoryn är lite råare, lite tuffare stuk. Känns trevligt tt vara annorlunda, haft både mille å cbr innan....men kan inte bestämma mig.

Någon som kan komma med en övertygande anledning att välja "rätt" ??

:)

ps, jag fyller år också, be gentle


:tummenupp
 
IronMike skrev:
Börjar dra ihop sig....

Nu står jag lite inför valet/kvalet.

Cbr 1000rr eller en rsv factory typ 04/05a ?? :3freak
--

Bortsett från prestandan så tycker jag att factoryn är lite råare, lite tuffare stuk. Känns trevligt tt vara annorlunda, haft både mille å cbr innan....men kan inte bestämma mig.

Någon som kan komma med en övertygande anledning att välja "rätt" ??

:)

ps, jag fyller år också, be gentle


:tummenupp
rsv:n stenhårt ljud å det e marginell skillnad i prestanda dom emellan
rsv,rsv,rsvrsv :banana :banana :banana
 
Gustav O skrev:
Din egen text avslöjar dig. RSV-Factory. :tummenupp
Hehe :rolleyes:

2fast4hjo skrev:
ETT STORT GRATTIS PÅ FÖDELSEDAN!!

:födelseda
THANKX :) :fyllisar

bigblock skrev:
rsv:n stenhårt ljud å det e marginell skillnad i prestanda dom emellan
rsv,rsv,rsvrsv :banana :banana :banana
Det lutar lite mer åt den... Frågan är bara vad dom gjort åt den gentemot en årsm 99a som jag har haft, framförallt när det gäller chassit (nån som vet) ? ..den kändes inte lika smidig som en cbr, man satt ngt mer "smalbent", och fick kämpa för att lägga ner å "dra upp" ur kurvor. Fick man in tekniken så kundem an åka ruskigt fort när det svängde, men man fick kämpa mer. Cbr'en valde nästan själv spåret...

:rolleyes:
 
Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back
Top