V-twin confession!

Har full förståelse att det bara blev en kort PROV-tur!
Så.... när är då dax för en riktig provis av riktig hojj? :fakta
 
Swappe skrev:


Jag håller med Micka.a
Köp vad du vill bara det är en Suzuki. :D


Funderar på att bygga om min som nedan. :)
 

Bifogat

  • tlr_mix.jpg
    tlr_mix.jpg
    58.3 KB · Visningar: 100
PutteLiten skrev:
Jag håller med Micka.a
Köp vad du vill bara det är en Suzuki. :D


Funderar på att bygga om min som nedan. :)

Varför inte skaffa en Retta från början då? Ser ju ut som en sån...
 
CorbenDallas skrev:
Varför inte skaffa en Retta från början då? Ser ju ut som en sån...

Gixxer. Inte Retta... :rolleyes:

Gillar Twin, men Gixxern är snyggare. :)

Vill ha (fungerande) lysen på hojen, därför vill jag kanske byta kåpor på den till vardags och ha de svarta till bandagar. Tar ju inte så många minuter att byta kåpor fram på den idag. Kanske blir anorlunda med Hammerit kåporna??
 
PutteLiten skrev:
...Funderar på att bygga om min som nedan. :)
Asså vaddåjj "bygga om" - menar du återställa?
Bygg hellre om te:
 

Bifogat

  • tl1000_1_mail.jpg
    tl1000_1_mail.jpg
    100.3 KB · Visningar: 79
Robz skrev:
Asså vaddåjj "bygga om" - menar du återställa?
Bygg hellre om te:

Ehe... :)

Japp återställa....

Eller inte... Jag vill ha orginallampan för jag tycker den är en viktig del av TLR identiteten.
Men jag har inte pengarna att köpa orginal kåpor.
Och jag gillar verkligen HammerIT "Gixxer" frontkåpan. Priset är ju humant oxå. 150 US Dollar. Ca 250 för hela frontkåpe settet!!!
Vad blir det, ca 10 gåner billigare än orginalkåpor + att man får en egen (...) stil på hojen. :)

"Gixxer" Bakdelen är snygg, men inte så TLR. Så den jag har nu kanske jag behåller. Men jag skulle VERKLIGEN vijla ha en mjukare sadel!
Varje gång jag kör en viss väg som är kurvig och go, så kör jag på ett visst gupp och det känns som om jag skjuter ryggraden genom hjälmen. Varje gång!!! :mad:
Ävla skit asso att orginalsadel inte går att få dit på den nuvarande.

Få se hur det blir. Har inte pengar att köpa HammerIT just nu ändå. Får vänta tills Bullen är såld.
 
PutteLiten skrev:
....Varje gång jag kör en viss väg som är kurvig och go, så kör jag på ett visst gupp och det känns som om jag skjuter ryggraden genom hjälmen. Varje gång!!! :mad:
Ävla skit asso att orginalsadel inte går att få dit på den nuvarande...
Det går faktiskt få rätt bra ordning på rotationsdämparen bak :fakta Efter att ha läst å provat en del, så gäller följande:
Utgå från original - compr 1å1/4 varv ut fr botten
retur - 2å1/4 varv fr botten
Detta är rätt för slät Knutstorp. Vid Sturup eller landsväg, ut 1/3 varv på bägge. Framgaffel.... mjä, messa om du vill ha mera... :mattias
Sensmora'l: Du behöver inte byta stjärtdyna!
 
Robz skrev:
Det går faktiskt få rätt bra ordning på rotationsdämparen bak :fakta Efter att ha läst å provat en del, så gäller följande:
Utgå från original - compr 1å1/4 varv ut fr botten
retur - 2å1/4 varv fr botten
Detta är rätt för slät Knutstorp. Vid Sturup eller landsväg, ut 1/3 varv på bägge. Framgaffel.... mjä, messa om du vill ha mera... :mattias
Sensmora'l: Du behöver inte byta stjärtdyna!

Tackar för infon.
Men jag har Öhlins bak. :) :kär

Får väll pilla lite med inställningarna. Den är inställd för slät fin ban-assfalt som den är nu... :)


(Vill inte byta sjärten. Den är så himla fin som den är :D )
 
Annars finns ju..highpipe och allt !
 

Bifogat

  • namnlös.jpg
    namnlös.jpg
    26.9 KB · Visningar: 61
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top