V-Twin av sportkaraktär råd sökes

fasen super duke hade jag glömt, Lätt super Duke:yoparty inte provkört den, men jäklar vilken rå hoj! kan bara tänka mig rolighetsfaktorn med en modern twin motor o det chassit.:tummenupp

Tolf
 
En Mille R måste väl ändå ge mest för pengarna!?!
Den svänger ju för fan som en 250!!!!!!!!!

Har själv snöat in på Ducce, men om hjärnan hade fått bestämma så.....
 
Tror du gör helrätt som letar Vtr F :tummenupp Har kört den lite :tummenupp
Lagom cykel på många sätt. Finns många fina ex ute på annons.
Jag hade kollat efter en ( silver lr svart med högdragna Devil pipor ) lr liknande.
Polarn hade en förut å den lät såå gött å så bra ut.
Men det e ju va jag hade kollat efter:va

Lycka till nu hoppas du hittar nåt riktigt bra:tummenupp
 
Du borde köpa dig en ducce bara därför att locka fram ett skratt:D
 
Tror du gör helrätt som letar Vtr F :tummenupp Har kört den lite :tummenupp
Lagom cykel på många sätt. Finns många fina ex ute på annons.
Jag hade kollat efter en ( silver lr svart med högdragna Devil pipor ) lr liknande.
Polarn hade en förut å den lät såå gött å så bra ut.
Men det e ju va jag hade kollat efter:va

Lycka till nu hoppas du hittar nåt riktigt bra:tummenupp

Om du hittar en med högdragna G&G pipor så har dom de bästa mullret, mattsvart till färgen såklart!
 
Hmm tror du att jag inte moddade mina hojar!!? Sjukdomar joo det har den,laddningregulator,strömfördelaren på vänstra sidan dras med fuktproblem och ärjade kontakter, sensorer som jävlas i tid och otid joo det finns sjukdomar :huvet och fjädring som är urdålig mm PANSARVAGN men du kanske aldrig kört på bana:D

:7peta
Det där är TL S du pratar om.
Laddningsregulatorn sitter undersadeln på en TLR. och till vänster på en TLS. Och det är inget problem med den på TLR.

OK, sensorer som ger lite kul utslag kan jag väll hålla med om. :hihi
Men, det är faktiskt oftast inte sensorerna det är fel på, utan på laddregulator, så ett följdfel på fel nr 1 då, som inte finnes på TLR ;)

Jodå, jag har kört rätt mkt på bana med TL-R'n. Det är ingen GSXR det är sant. :) Men en TLR med orginal dämpning är superkänslig för inställning, och tja, jag har inte orginal rotationsklumpen kvar. (har Öhlins)
För övrigt så ansågs framdämpningen på TLR'n vara av ypperlig klass 1998, det var saken där bak som förstörde allt. Men det går att åtgärda för 3000kr i dag. (Bitubo, billgi och bra prestanda per krona.) På köpet blir hojen 5kg lättare (med den nya dämpren på plats).
Det gäller att göra rätt moddar, så får man snitts på den. De flesta är rätt billiga. Öhlinaren är dock inte det... :hihi

Jag var för övrigt och provade en orginal SP1:a från Honda Center, men den gick sämre än min moddade TLR, och var sämre på att styra. Men, gör man samma moddar på den har jag hört at den blir bättre än en TLR, dvs bättre grundmaterial. Jag har inte provat dem back to back som jag gjorde då, men har ingen anledning till att tvivla på att det stämmer. Jag trodde dock att det skulle var större skillnad, efterom den var så lovordad och Tillern så trashad, men det är mest BS från folk som inte kört den utan bara ser till att den ser så bullig ut.

:hej
 
Last edited:
:7peta
Det där är TL S du pratar om.
Laddningsregulatorn sitter undersadeln på en TLR. och till vänster på en TLS. Och det är inget problem med den på TLR.

OK, sensorer som ger lite kul utslag kan jag väll hålla med om. :hihi
Men, det är faktiskt oftast inte sensorerna det är fel på, utan på laddregulator, så ett följdfel på fel nr 1 då, som inte finnes på TLR ;)

Jodå, jag har kört rätt mkt på bana med TL-R'n. Det är ingen GSXR det är sant. :) Men en TLR med orginal dämpning är superkänslig för inställning, och tja, jag har inte orginal rotationsklumpen kvar. (har Öhlins)
För övrigt så ansågs framdämpningen på TLR'n vara av ypperlig klass 1998, det var saken där bak som förstörde allt. Men det går att åtgärda för 3000kr i dag. (Bitubo, billgi och bra prestanda per krona.) På köpet blir hojen 5kg lättare (med den nya dämpren på plats).
Det gäller att göra rätt moddar, så får man snitts på den. De flesta är rätt billiga. Öhlinaren är dock inte det... :hihi

Jag var för övrigt och provade en orginal SP1:a från Honda Center, men den gick sämre än min moddade TLR, och var sämre på att styra. Men, gör man samma moddar på den har jag hört at den blir bättre än en TLR, dvs bättre grundmaterial. Jag har inte provat dem back to back som jag gjorde då, men har ingen anledning till att tvivla på att det stämmer. Jag trodde dock att det skulle var större skillnad, efterom den var så lovordad och Tillern så trashad, men det är mest BS från folk som inte kört den utan bara ser till att den ser så bullig ut.

:hej


Kunde inte ha sagt det bättre själv:banana :banana . Synd att snubben med spettan hade lyckats fått måndagsexemplar!!! Eller så skötte han sin tiller dåligt. En Suzuki har ju själ och vill ju bli klappad ibland :krama . Lätt att glömma då Hondor är fordon utan själ:hihi :hihi . Min Tl1000R har faktiskt original bakfjädringen kvar och den funkar riktigt bra att köra bana med!! Det är en kille som har kört mycket bana och som är duktig på dämpare som har ställt in den.
 
Hej!

Tack återigen för alla svar. Jag tror fortfarande en del på VTR1000. Den verkar dessutom hyfsad i försäkring. Tycker dock inte att det verkar finnas så många till salu. På blocket får man tex bara 14 stycken att välja på idag...

Men som sagt, inga är bestämt ännu, och har ni nåt kul som står i garaget så mottas tacksamt alla förslag...

Mvh
B
 
Hej!

Tack återigen för alla svar. Jag tror fortfarande en del på VTR1000. Den verkar dessutom hyfsad i försäkring. Tycker dock inte att det verkar finnas så många till salu. På blocket får man tex bara 14 stycken att välja på idag...

Men som sagt, inga är bestämt ännu, och har ni nåt kul som står i garaget så mottas tacksamt alla förslag...

Mvh
B


KTM Superduke
Ducati 748/916/996
Honda VTR
Suzuki TLS/R
Aprilia RSV Mille/Falco
Honda SP1/2
Honda VTR

Bara att provköra innan du bestämmer dej.. Pers. tycker jag att SD är en fantastisk hoj! Millen är fin, men har man kört tex ZX10R 04 eller annan nyare maskin så blir Millen(och dem andra) väldigt stora, tunga och slöa.. (vet inte hur gammal twin sstår sej mot ny, 996 vs 1098 tex?)
 
fasen super duke hade jag glömt, Lätt super Duke:yoparty inte provkört den, men jäklar vilken rå hoj! kan bara tänka mig rolighetsfaktorn med en modern twin motor o det chassit.:tummenupp

Tolf

Inte provat Superduken! Vilken skam :tummenupp .

Min personliga röst ligger på en Superduke, men jag är ju partisk :D .

Har dock kört VTR, TL1000S och R

Intryck av hojarna:
VTR- Tung och trött. Trögstyrd och med helt platt karaktär på motorn. Säkert en mycket bra hoj, men inge kul tyckte jag.
TL1000S- Har bra mycket trevligare motor (härligt register) samt smidigare än VTR.
TLR- kändes som en hoj för högre hastigheter. Tung, men funkade bättre i fart.
Grymmaste ljudet jag hört var på den TLS:en med acra helsystem.... Manligt.

MÅSTE MAN INTE HA KÅPA SÅ ÄR TYCKER JAG SUPERDUKE ÄR DET KLOCKRENA VALET.
 
Inte provat Superduken! Vilken skam :tummenupp .

Min personliga röst ligger på en Superduke, men jag är ju partisk :D .

Har dock kört VTR, TL1000S och R

Intryck av hojarna:
VTR- Tung och trött. Trögstyrd och med helt platt karaktär på motorn. Säkert en mycket bra hoj, men inge kul tyckte jag.
TL1000S- Har bra mycket trevligare motor (härligt register) samt smidigare än VTR.
TLR- kändes som en hoj för högre hastigheter. Tung, men funkade bättre i fart.
Grymmaste ljudet jag hört var på den TLS:en med acra helsystem.... Manligt.

MÅSTE MAN INTE HA KÅPA SÅ ÄR TYCKER JAG SUPERDUKE ÄR DET KLOCKRENA VALET.

Hmmm
Då måste det bli rsv-r millen. ölinsdämpare mm. Den har bara +++ läs resentionerna på bike.se
 
En sp 1:a med accrapipor med full motorbroms gör att man får ståpäls. Bara det får mig att välja spettan i alla lägen. Men börjar vi snacka mest hoj för pengar (försäkring.....) Så blir det vtr:en...
Säger en som vill ha ducce.....:hihi
 
Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Back
Top