Wiseguy:
Varför demonterar du inte sekundärspjällen? De har liksom ingen funktion... Annat än att begränsa insugsljudet. Den svaga db-ökning som blir en effekt av demontering tror jag att du kan leva med

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Har de verkligen ingen funktion förutom db...?Wiseguy:
Varför demonterar du inte sekundärspjällen? De har liksom ingen funktion... Annat än att begränsa insugsljudet. Den svaga db-ökning som blir en effekt av demontering tror jag att du kan leva med![]()
Va och köpte en V-strom dl 1000 igår.
Ägaren innan har servat allt själv sen 1200mil så ska gå igenom hojen och kolla ventilspel och dylikt sen tänkte jag serva igenom allt riktigtsjälv.
Behöver då köpa in lite prylar såsom Olja filter luftfilter Soppaslang kylarvätska bromsvätska kopplingsvätska drivpaket bromsbelägg.
Vart köper man de på bästa ställe?
Funderar på om de är värt att ta allt från Tyskland?
Det blir väl inte perfekt, men ger en bra startpunkt ifall man vill pilla runt med det hela.Downloaded the PCIII Control Center software (http://www.powercommander.com/powerc...dType=PCIIIUSB) and did find fuel map for my bike. There are many compinations (20) like different exhaust... Healtech has only 2 for TLR. Then downloaded the map and copied manually to FI Tuner program. PCIII software has less TPS positions (9) and RPM is in 250 rpm steps. But I think you can get close enough. Offcourse every bike is unique and if you want it perfect you need dyno run!!
![]() |
Full fart på Bike Trollhättan-dagarna
Just nu har portarna öppnat... |
![]() |
MV Agusta inför fem års garanti
MV Agusta tar ett nytt steg... |
![]() |
MV Agusta förlänger garantin till fem år
Italienska motorcykeltillve... |
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick
Foto: Bilprovningen Nu ä... |
|