V-Max presenterad

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Nå, är det en värdig efterträdare av modellen som introducerades 1984? Jag tycker det. 197 hk med Euro 3-avgassystem, som måste väga 30 kg.

Bifogat

• vmax3.jpg
    vmax3.jpg
    68.7 KB · Visningar: 69
  • vmax2.jpg
    vmax2.jpg
    79.2 KB · Visningar: 87
  • vmax1.jpg
    vmax1.jpg
    122.8 KB · Visningar: 117
  • 060408side2.jpg
    060408side2.jpg
    64.4 KB · Visningar: 76
  • 060408bottom.jpg
    060408bottom.jpg
    107.4 KB · Visningar: 126
Last edited:
Det ser ju onekligen ut så...194 kusar låter ju iaf på pappret som fullt tillräckligt för att hänga med och av ett antal supersporthojar vid rödljusen. Och efter Bulldoggen och MT-01 behöver Yamaha verkligen en hoj som levererar lika mkt kraft som linjerna antyder.

Kommer väl bara vara gamla gubbar med pensionsångest som puttrar runt på dom där misstänker jag.

Haha, de har haft 25 år på sig och man måste kolla i flera minuter för att vara säker på att det inte är en bild på -84:an.

Kanske lite safe design... :D

En retro look gör aldrig en klassiker.
För att någonting skall kunna bli en klassiker krävs att den är nyskapande då den är ny.
Min GSX 1400 kommer ALDRIG att bli lika cool som en Katana eller GS1000.

Haha, de har haft 25 år på sig och man måste kolla i flera minuter för att vara säker på att det inte är en bild på -84:an.

Kanske lite safe design... :D
Men det är väl inte så konstigt. Det är ju en V-max. Kolla in nya Ford Mustang; vore väl konstigt om den inte hade tydliga likheter med ursprunget?

Men det är väl inte så konstigt. Det är ju en V-max. Kolla in nya Ford Mustang; vore väl konstigt om den inte hade tydliga likheter med ursprunget?

Men 80-talet producerade väl inte lika många klassiska designer som 60-talet och det ligger tillräckligt nära i tiden för att bara vara omodernt, inte klassiskt.

När Triumph kör remakes av sina klassiska modeller så är det en sak för de är från en annan tidsålder och de har chansen att uppdatera tekniken så att man får en mycket bättre fungerande hoj än originalet. Men vad har nya V-Maxen tillfört som inte -84:an hade? Säkert någon gizmo i motorn men knappast något banbrytande.

Jag är besviken men samtidigt lättad att de inte helt förstörde den eftersom det är en cool hoj.

Last edited:
*/ ?>
Nyheter
KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Back