Våtslippapper?

Maax skrev:
2177636 Samma sak där, olika grovlekar av polermedel ( Polish ) vanligt vax skyddar bara, tar inte bort repor o liknande.

Ok. Jag får testa med polish nästa gång, rubbingen jag använde kändes rätt grov men jag kunde inte tänka mig att den var grövre än 2000-papper.

Efter ganska många timmar så känner jag mig rätt nöjd :tummenupp Köpte en billig polermaskin och körde med autosol mot slutet.. det var MKT effektivt!

Så här blev det iaf:

Bifogat

• 25.jpg
    25.jpg
    98 KB · Visningar: 287
shoei skrev:
2189404 Efter ganska många timmar så känner jag mig rätt nöjd :tummenupp Köpte en billig polermaskin och körde med autosol mot slutet.. det var MKT effektivt!

Så här blev det iaf:

Du kan ju inte spegla dig i den ju, då är det för matt :D Nädå, det ser riktigt bra ut :tummenupp

Dee_cati skrev:
2189554 Du kan ju inte spegla dig i den ju, då är det för matt :D Nädå, det ser riktigt bra ut :tummenupp

d: Ja men polering är ju ett evighetsjobb som sagt.. men jag kanske jobbar vidare på den till hösten.

Lyckades förstöra den röda pricken där som man ser på bilden.. slipade lite innan jag täckte för : / Nån som har någon idé om hur man kan bättre på färgen? Svårt att få samma nyans.. kanske måste måla hela pricken? :T

Back