Våta stövlar / torra stövlar

SwampT

Ny medlem
Gick med
25 Nov 2010
Hoj
-04 Suzuki 650 Vstrom
Nån som har hittat regnställ till stövlarna?
Mina är täta i hälarna men läcker bevisligen nån annanstans för det e lätt 1/2l i varje stövel efter regn.

Kallt å opraktiskt.

Biltema har, sedan finns det väl andra tillverkare med. Brukar kallas stövelöverdrag.
Själv kör jag med ett par systemetpåsar på fötterna i stövlarna om det är en längre tur i regn så håller jag fötterna torra.

Last edited:
Tycker inte om Biltemas, knäppningen är ingen god idé. Hade föredragit ett par som man drar igenom dojorna för att komma i. Slowroller har en poäng, plastpåsar och tejp/skidrem funkar fint.

Jag köpte mina skoöverdrag på lelles. Perfekt passform, finns i flera storlekar kostar 400 kr. Hittar de dock inte på hemsidan så åk till deras butik eller ring och prata med dem.
Höll helt tätt när jag åkte i 1h regn mellan gbg sthlm.

Jag köpte mina skoöverdrag på lelles. Perfekt passform, finns i flera storlekar kostar 400 kr. Hittar de dock inte på hemsidan så åk till deras butik eller ring och prata med dem.
Höll helt tätt när jag åkte i 1h regn mellan gbg sthlm.

Hmm 1 timme att ta sig från GBG til Sthlm?

Tja man kanske skulle skaffa ett par goretex boots i en storlek för stort så man kan ha mer strumpa i för de lite kyligare och regniga dagarna.... Fast regnskydd e billigare och gör det varmare.... Beslut beslut...

Tittade på sådana som komplement förut för min gamla stövlar var som ett såll , köpte ett par nya stövlar i stället BMW gore-tex har aldrig varit blöt om fötterna sedan dessa , Har säkert kört 2000 mil med dessa ;o)

Håller med Cosmoz
Har tidigare åkt med stövelregnskydd, men det är lite struligt och sen kan man fastna i fotpinnar o växkelpelle, de sitter oftast inte tajt heller så man måste ändå tejpa runt vristen så jag tröttnade.
Har kört Alpinestar Gore-Tex stövlar i ca 8 år utan problem, bl a 11 dagar regn i sträck i Polen. Blir nog lite varmare men det får man stå ut med.

Sen Gore-Tex ställ på det så behöver man inte fundera om det skall regna eller snöa.

Problemet är att hitta handskar som håller tätt.

*/ ?>
Nyheter
Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger