Våta stövlar / torra stövlar

SwampT

Ny medlem
Gick med
25 Nov 2010
Hoj
-04 Suzuki 650 Vstrom
Nån som har hittat regnställ till stövlarna?
Mina är täta i hälarna men läcker bevisligen nån annanstans för det e lätt 1/2l i varje stövel efter regn.

Kallt å opraktiskt.

Biltema har, sedan finns det väl andra tillverkare med. Brukar kallas stövelöverdrag.
Själv kör jag med ett par systemetpåsar på fötterna i stövlarna om det är en längre tur i regn så håller jag fötterna torra.

Last edited:
Tycker inte om Biltemas, knäppningen är ingen god idé. Hade föredragit ett par som man drar igenom dojorna för att komma i. Slowroller har en poäng, plastpåsar och tejp/skidrem funkar fint.

Jag köpte mina skoöverdrag på lelles. Perfekt passform, finns i flera storlekar kostar 400 kr. Hittar de dock inte på hemsidan så åk till deras butik eller ring och prata med dem.
Höll helt tätt när jag åkte i 1h regn mellan gbg sthlm.

Jag köpte mina skoöverdrag på lelles. Perfekt passform, finns i flera storlekar kostar 400 kr. Hittar de dock inte på hemsidan så åk till deras butik eller ring och prata med dem.
Höll helt tätt när jag åkte i 1h regn mellan gbg sthlm.

Hmm 1 timme att ta sig från GBG til Sthlm?

Tja man kanske skulle skaffa ett par goretex boots i en storlek för stort så man kan ha mer strumpa i för de lite kyligare och regniga dagarna.... Fast regnskydd e billigare och gör det varmare.... Beslut beslut...

Tittade på sådana som komplement förut för min gamla stövlar var som ett såll , köpte ett par nya stövlar i stället BMW gore-tex har aldrig varit blöt om fötterna sedan dessa , Har säkert kört 2000 mil med dessa ;o)

Håller med Cosmoz
Har tidigare åkt med stövelregnskydd, men det är lite struligt och sen kan man fastna i fotpinnar o växkelpelle, de sitter oftast inte tajt heller så man måste ändå tejpa runt vristen så jag tröttnade.
Har kört Alpinestar Gore-Tex stövlar i ca 8 år utan problem, bl a 11 dagar regn i sträck i Polen. Blir nog lite varmare men det får man stå ut med.

Sen Gore-Tex ställ på det så behöver man inte fundera om det skall regna eller snöa.

Problemet är att hitta handskar som håller tätt.

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien