Vårtråden

Kallt i hela UK med snoestorm i Aberdeen. Haer finns det dock alltid nagra som trotsar vaeder & vind pa sina ratbikes :pangihuve

Ja ha, så var det dags igen med mera fuuuuking snö. Åter ett vitt täcke på ca 6-7 cm. Känns som man har flyttat till norrland då vi har haft snö nästan hel avintern, sällsynt här nere. Gött att hojen inte funkar precis just nu iaf.

Synd att man var hemma igår och teststartade hojen, den startade utan några problem efter stått stilla i 4-5 månader. Nu blev ju inte suget större, o nu en jävla dm snö! :mad:

Oddjob skrev:
Det kan väl ändå inte stämma?

Inte för att jag brukar komma ihåg sådana saker
men brukar vi inte ha runt 10 grader i andra halvan av mars?
Slutet av mars brukar bjuda på 15+ o sol, början av april brukar bjuda på -10 o snö.

Det här är ju deprimerande!

Alltså, var är växthuseffekten när man behöver den?
Det har varnats för slaskiga vintrar, snöbrist och +grader.
De senaste vintrarna har inte varit direkt snörika, och vi skulle gå mot varmare klimat, det var såväl SMHI´s satellitprognoser som lappgubbarnas uppsprättade renmagar eniga om. Ändå rasar det ner en massa jävla SNÖ! :huvet

Och, varför är det så att man för varje år glömt bort hur FÖRRA våren var?
Är det någon som minns Mars ifjol? Hur var vädret då? Jag har för mig att vi hade en tidig och varm vår men sommaren dröjde. Eller var det förrförra året? :confused:

N.Blomqvist skrev:
Och, varför är det så att man för varje år glömt bort hur FÖRRA våren var?
Är det någon som minns Mars ifjol? Hur var vädret då? Jag har för mig att vi hade en tidig och varm vår men sommaren dröjde. Eller var det förrförra året? :confused:
Förra årets premiäråk var 25:e mars. Då var det fan fint värre.
Räknar ISKALLT med att det är 24 dagar kvar nu...

Detta år ÄR värre än förra och året före det.
Har ställt på hojen runt 15 mars dom senaste 2 åren.
Tror inte det blir så i år tyvär. :huvet

Va så trött på skitvädret i morse så jag beslutade att besöka galgbacken! Men tro fan att vägen dit hade snöatigen!! :mad: :rolleyes:

jahopp. tänkte ta en sväng idag. men jag vaknade till en snöstorm, nu är det snö ÖVERALLT igen

Idag körde jag faktiskt :o Det är snö och is i villaområdet, men kommer man ut till stora vägen så e det snustorrt :tungan. så det blev några Uuiilisar :tomten

Bifogat

• IMG_0069.jpg
    IMG_0069.jpg
    100.8 KB · Visningar: 73
  • IMG_0067.jpg
    IMG_0067.jpg
    86.2 KB · Visningar: 62
JiMpA skrev:
Idag körde jag faktiskt :o Det är snö och is i villaområdet, men kommer man ut till stora vägen så e det snustorrt :tungan. så det blev några Uuiilisar :tomten

Vafan jag vill också kunna köra...

idag var det riiiiktigt härligt väder i malmö!solsken, torra vägar fast kanske lite för kallt att köra men jag trotsade det :D

synd jag inte hade kameran med mig så hade jag kunnat göra er lite avundsjuka
:tuttar

Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti