Vårtecken?

enligt säker källa blommar krokusen om 6 veckor då är det vår..Tror allvarligt vi kommer att ha snö in i halva mars månad. Även om det börjar smälta så kommer vi åker hoj när säsongen startar ut(alltså före posörerna) när lite värme kommer hit, och snö o is släppt från vägen, så kommer det vara snö på sidorna av vägen detta år, alltså en RIKTIG vår mao:tummenupp

Last edited:
Såg en skata komma flygande i morse med en pinne i näbben, så våren MÅSTE fanimej vara på antågande!

Den får gärna komma nu. Fick hotbrev av brevbäraren igår att jag inte skottat tillräckligt runt brevlådan... Vafan jag köpte ju en 4x4 just för att slippa skotta! *mutter*

Minus 4 grader här i Gbg. 2dm tjock is på gångbanan och lika stora isfläckar på vägbanan.Snöar. Hörde lite fågelkvitter igår som gav lite hopp om vår:arsele:va men dom vårtecknen dog nu ut idag då det började snöa...förjävligt. vill ut köra men slirar loss lite väl mkt nu så får hålla mig i garaget ett tag till som en jvla övervintrad säl tyvärr trist:huvet

Last edited:
Skåne har inte sätt sådan vinter på många herrans år som det råder nu.
Förra året var det +7-8 grader redan i början av februari.
När man tittar ut genom fönstret så det ut som Nordpolen... fattas bara isbjörnar som springer rundor!

Aja vi får väl hoppas på kalas sommar! :tummenupp

Va i Paris i helgen... På ett ställe längs champs elysees så hade de planterat lite utslagna blommor... Grejen var bara den att de låg helt ihopskrumpna platt mot marken och när vi såg dem så var det -5 grader och snöade.... Hade ju tänkt man skulle få se lite vårtecken där nere, men icke..... Det var dock inte lika mycket snö där nere som här uppe och det kändes positivt.
Såg även massvis med motorcyklar körandes överallt på gatorna! Men de var klädda så att det såg ut som att de brukar köra året runt...

Det är fasiken inte mycket till vår i sikte :(
Enda som kanske skvallrar om vad som komma skall är nog fåglarna som för ett jäkla liv på morgnarna sen någon vecka tillbaka.
Förutom i morse kanske när det var 12-13 grader kallt, då höll dom tyst minsann :D

Senaste 5-dygns prognosen visar inte heller på en tillstymmelse till bättring :(

det var VATTENPÖLAR överallt idag woo snön är på väg bort!

Nja inge vidare vår riktigt ännu... :gnissla

Bifogat

• nja.JPG
    nja.JPG
    49.2 KB · Visningar: 51
Back