Vårtecken!

Hur går det med vårvädret där uppe nu?
Jag hoppas innerligt att detta påstådda oväder inte ska nå västerbotten. Skiter i om det kommer hit till södern, men när jag kommer upp vill jag fan kunna köra hoj!

(OT. men satt och diskuterade Polisens agerande i trafiken mm, är de lika bedrövliga och nitiska uppe hos er? här kan de altså vända på motorvägen bara för att de sett en sporthoj å sen bötfälla för precis ALLA fel de kan hitta på hojen.. vilket brukar bli endel :rolleyes: )

Hur går det med vårvädret där uppe nu?
Jag hoppas innerligt att detta påstådda oväder inte ska nå västerbotten. Skiter i om det kommer hit till södern, men när jag kommer upp vill jag fan kunna köra hoj!

(OT. men satt och diskuterade Polisens agerande i trafiken mm, är de lika bedrövliga och nitiska uppe hos er? här kan de altså vända på motorvägen bara för att de sett en sporthoj å sen bötfälla för precis ALLA fel de kan hitta på hojen.. vilket brukar bli endel :rolleyes: )
Det har tinat mycket under veckan så nu går det att köra bara man vill. Snurrar man bara inne i stan så ser man ju en och annan polis annars brukar det vara ganska lungt.

Man ser nästan aldrig polisen, de står mest i stan och hänger vid skolor. Fast en blivande polis brukar va och gasa med oss på crossbanan. Sen har vi en bakhjulskung som blev polis, men han emigrerade söderut och har lovat att bli supernitisk.

Ja, polisen här i Umeå syns aldrig till, om man inte heter Thommy förstås... :huvet

Jasså?

Ja nej här nere jagar dom oss hela tiden! tar en för minsta lilla grej och bötfäller för ALLT!
Så de är trotts allt inte konstigt att de blir fler å fler frånåkningar för varje sommar som går.

Nej har en kompis/vän som pluggar till polis i Umeå och har förstått att välldigt mycket av polisens resurser går åt där..?

de får funka, än så länge verkar ju vädret följa 5 dygnsprognosen, och den säger att det ska bli varmare imorn och ännu varmare i väckan, då få snön lite tid till på sig att smälta :)

Jahap, nu är det mer snö än det varit på hela vintern...:va

Det är helt vanligt aprilväder nu =/
Sol och snö om vartannat...

Jag Har Sett Den!!!

Den första sopmaskinen var ute idag, förvisso på cykelbanan men ändå!

Våren är här!

Min står på så måste nog testa fara en sväng i morgon om vädret bjuder till :)

Suttit ute på balkongen och druckit kaffe i BAR ÖVERKROPP och det blev riktigt varmt i solen! Våren är här! :banana

Flera hojar på stan nu när jag var ner och så körde det en sporthoj förbi jobbet nu när jag kom tillbaka :tummenupp

Nu blir det äntligen varmare igen!
Hoppas den stannar kvar för resten av säsongen!

Last edited:
Back