Vårtecken i Piteå!

Edvinsjolund

Ärkemongo
Gick med
9 Jul 2007
Hoj
Ktm 950 Adventure. Apollo 63z -52, Suzuki Dr 600 -87
Jag och Fattigslappen lindrade abstinensen med gammelhojarna, nämdes inte ta ut hönorna.. :) -4 grader så det var inte ens varmt i solen..

Cb 900 bold´or -81
[YOUTUBE-ID]nvphVb8e8Vg[/YOUTUBE-ID]

Gsx 750 ES -84
[YOUTUBE-ID]0J6hSXKv_WQ[/YOUTUBE-ID]

Last edited:
Härligt!:D Jo här väntar vi bara på att kunna köra utan Massa kläder på sig^^

Kärlek! vafan kan man köra skoter när det är -20 så ska man väll kunna lufta hojen när det är -4a, och så får man längre sesång om man kör när det är såhär "varmt"

Kärlek! vafan kan man köra skoter när det är -20 så ska man väll kunna lufta hojen när det är -4a, och så får man längre sesång om man kör när det är såhär "varmt"

Sant.. Känns dock kallare med båge. -4 med skoter är ju finväder, men då klär man sig ju mera automatiskt. Snart torkar Hedenbasen upp och då ska jag ha 300 på mätaren! :P

Ni börjar bli några som har klarat av premiären här uppe nu. :) Tyckte jag läste att Roffe_s var ute o körde lite i helgen...

Känslan att det börjar bli dags att skotta fram garageporten så man får ut hojen snart börjar innfinna sig, måste bara skruva ihopcykeln först...

Sant.. Känns dock kallare med båge. -4 med skoter är ju finväder, men då klär man sig ju mera automatiskt. Snart torkar Hedenbasen upp och då ska jag ha 300 på mätaren! :P

hehe, jepp snart är basen torr och fin ´, kan man hoppas på i allafall :p ifjol så dammade man igenom en snövall på basen haha

aaaah satans va avis jag blir på er som bor i piteå, visserligen så är kanske inte vägarna så bra överallt men folket som bor där är ursköna. :tummenupp

får ta och låna en mc nästa gång jag tar flyget upp och hälsar på släkten.

Last edited:
Mmm - men ärligt talat kan Du nog skruva ett par veckor till utan att bomma någon större körupplevelse:näsblod :)

Har Du hojen i molekyler eller är det bara normalt vinterunderhåll?

@Edvinsjolund - roligt att se fler som anser att skotersäsongen ska vara på upphällningen nu:tummenupp

http://www.sporthoj.com/galleri/?do=visabild&id=87041

Ni börjar bli några som har klarat av premiären här uppe nu. :) Tyckte jag läste att Roffe_s var ute o körde lite i helgen...

Känslan att det börjar bli dags att skotta fram garageporten så man får ut hojen snart börjar innfinna sig, måste bara skruva ihopcykeln först...

Visst - det blev både och i helgen:) Men det är klart - i natt var det kallare än 20 hemma, så visst kanske vi har lite tid kvar innan MC-åkningen känns som det naturliga valet...

Oj då:rodnar Mycket möjligt, det händer ju att man åker där och jag har en minnesbild av att jag stötte på Era hojar där en eftermiddag? Vi får väl se till att dra ihop hugade Piteåkare någon dag när när värmen infinner sig mera permanent.

1:a majrundan? Brukar Ni åka den?

Trevligt! Det värsta är ju att det är nu skotersäsongen är som bäst. Jag måste se till att köra både skoter och mc samma dag här framöver.. :)

Tror du har kört om vårat "gäng" på älvvägen nån gång förra sommaren förresten. :tummenupp

Oj då:rodnar Mycket möjligt, det händer ju att man åker där och jag har en minnesbild av att jag stötte på Era hojar där en eftermiddag? Vi får väl se till att dra ihop hugade Piteåkare någon dag när när värmen infinner sig mera permanent.

1:a majrundan? Brukar Ni åka den?

Vi kör som alltid älvvägen, bor i Roknäs. :)
Vi blev då passerade av en Daytona då vi skulle till Bike citys Fårönträff. :)

Låter bra det där, vi är säkert på! 1:a Maj ska vi på i år också!

Mmm - men ärligt talat kan Du nog skruva ett par veckor till utan att bomma någon större körupplevelse:näsblod :)

Har Du hojen i molekyler eller är det bara normalt vinterunderhåll?

@Edvinsjolund - roligt att se fler som anser att skotersäsongen ska vara på upphällningen nu:tummenupp

http://www.sporthoj.com/galleri/?do=visabild&id=87041

Hehe det beror ju på vad man menar med molekyler... Motorn sitter i ramen iaf. :)
Det har varit mest normalt vinterunderhåll men det har även blivit några uppgraderingar. Är ju så svårt att hålla sig borta från det under vintern tycker jag. Men just nu står det still då jag väntar på delar som är beställda men som verkar dra ut på leveransen med... När de kommer kan jag skruva ihop hojen.

Till 1:a maj ska den vara körklar är tanken, tänkte försöka köra den där rundan som går då. :)

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Back