Vårrunda Skåne-Småland

maginfluensa?

Annars är de ingen ursäkt.
Snyt ut östrogenet så ses vi imorgon.

Japp då var det snart dags. Blir lite stressigt upp till Perstorp. Slutar jobbet 16.00. Hojen får stå packad på jobbet.

Fixar vi mat i skogen eller tar vi pizza bud? Hur är det tänkt?

Tanken är att fixa käk i skogen, men de är inte längre än att man kan köra o hämta om man inte pallar laga.

Asfaltsgruppen är inställd, pga att alla som hade möjlighet att leda är sjuka.

Japp då var det snart dags. Blir lite stressigt upp till Perstorp. Slutar jobbet 16.00. Hojen får stå packad på jobbet.

Fixar vi mat i skogen eller tar vi pizza bud? Hur är det tänkt?

Samma här. Packade hojen precis och den får stå med grejorna på jobbet. Jag har handlat mat så jag klarar alla måltider i buschen. Ses imon! Blir skitskoj!

Väntar naturligtvis på alla innan vi kör. Så stressa inte. Aldrig bra att köra hoj och stressa.

Jag är färdigpackad, packat för mat i skogen, packboxar bytta och nya bromsbelägg fram! :)
Yxan är med för öppen eld och gasspisen för att laga mat.
Bezerk kan låna värme till mat jag har gott om gas och pågar, glöm inte packa vatten, på lördag utlovas 25 grader!!!

A, jag svettas bara jag kör till jobbet i 15 grader :fakta

Jag tar med mig ca 15L vatten. Räcker väl till kaffe antar jag...

Nu har vi nog yxor så vi klarar oss. Kommer bli en stor brasa.

15 liter vatten. Har ni släp efter hojen:-). Jag fick bryta tandborsten för få plats:-)

Blir så när man har möjlighet till allt för mycket packning. 80L i lådorna + 70L i packkorven :rofl

Jag hoppas ni lägger ut nån bild sen, så vi som tyvärr inte kunde hängt med får något att kika på...
Ni kommer ju passera i mina trakter, så man vill ju gärna se ifall man känner igen nåt!

Försöker komma ifrån skurup ca 1600. Anländer ca 17.30.Behöver ca 15 min för tankstop i Perstorp då någon klok ingenjör satt tanklocket under min packning. SeeYou

94 liter packning plus tält, 23 liter soppa och 7 liter vatten. Funderade på att jag hade mycket packning men kunde konstatera att jag hade haft samma packning för en två veckors tur minus mer mat.

Mattips till Bezerk, köp Knorr Spagetteria Bolognese och Carbonara kostar 17:-/st på ICA och tar minimalt med plats.

Ska bli gött detta, kan nog inte sägas bättre än med den här bilden!

image.jpg

Last edited:
Härlig helg. Nu när man har torkat upp hoppas man på nya äventyr inom kort. Tack pojkar :-)

Ni badade ju aldrig, fegisar.

Tack för helgen. Vi kör snart igen.

Jag ser redan fram emot nästa tur!
Bättre pågar är svårt att hitta som resesällskap!
Enda minuset var mitt kärvande styrlager och att jag sedan nojade över det trots att vi fått rätt på det.:D

Lägger upp en stämningsbild som berättar hur vi hade det!

image.jpg

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...