Vårkänslor!

Spiken

aka. Strajpen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM Freeride 250R 2016 | KTM 640 SM 2002
Ja, nu verkar äntligen våren vara kommen. Knallade runt lite i stan idag och fick plötsligt höra något muller bakom mig. Döm av min förvåning om det inte kom en Ducce Monster uppkörandes bredvid mig. Blev helt lyrisk och stod verkligen och rös av välbehag, blev helt i extas :D Var nästan på väg att köra ett vårskrik á la Ronja, men polaren avvärjde snabbt mitt tänkte utfall...turligt nog för mig ;)
Sedan på hemvägen får jag syn på en cbr 600 som troligtvis var på avrostning från vinterkylan, iaf att döma av körstilen på föraren som verkligen gav järnet då han kom ut på en lång raka. Gud vad man kan bli lycklig för nästan ingenting :D

Detta måste ändå vara ett av de säkraste vårtecknen, när sporthojarna börjar dyka upp på vägarna. Kan ju minst sagt säga att jag blev lite avis! Men nytt bakdäck och nya lampor måste på innan jag ger mig ut...fan att man ska vara så seg av sig och aldrig få tummen ur :(

Keep on gääsing guys, vill se fler hojar ute :tummenupp

o här sitter man med jordens nackspärr :huvet :jisses vill ut o köra ju

Fast man hann med o köra en kortis i går, he he folk glodde allt lite på en.
Dom flesta blev nog glada över vårtecknet som ljöd så vackert :yoparty

Tolf

Jag tog hojen hem till mina föräldrar för att mecka i lördags, det första jag ser när jag kommer hem e brorsan utanför som meckar me moppen. Ställer mig bredvid honom me hojen, snackar och meckar. Sen kommer grannen på cykel och är tvungen att cykla rakt igenom en jätte-snödriva för att komma förbi oss. Muttrade lite, kommentaren var:

"Jaja, man får väl se det som ett vårtecken..." :rock

Jag var ute på en kort tur idag efter jobbet! Vårpremiär! Det är lite grusigt och småblött på en del ställen i Sthlm, men det gick bra! Det är väl bara att ta det lite försiktigt. Jag ska ut imorrn med, men då blir det ut på lite roligare landsvägar!

zpiff skrev:
Jag var ute på en kort tur idag efter jobbet! Vårpremiär! Det är lite grusigt och småblött på en del ställen i Sthlm, men det gick bra! Det är väl bara att ta det lite försiktigt. Jag ska ut imorrn med, men då blir det ut på lite roligare landsvägar!

var också ute idag och det var riktigt skönt lite blött annars var det riktigt skönt att komma ut :yoparty

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back