Vårkännslor (KTM 125)

Får man va med i den här tråden om man gas reser brutalt på 14-38 drevning? ;)

man kan ju inte ha hur låg drevning som hellst, den gör ca 135km/h på mätaren nu å de tkr ja räcker för en motard 125a:)
Funderar på att köpa ett 53kuggs bakdrev å kolla hur den går med det å sen ett 38 bara för att jämnföra skillnaden:)

2850141 Lite osäker fram, men jag räknade 2 ggr o fick det till 14. Bak är det 40.

Alltså 14/40

Prulle, till dig säger jag bara en sak =) Film :yoparty
Kommer inte komma då den är till salu men det är rätt många härifrån som hugger på den så med lite tur kommer det :)

man kan ju inte ha hur låg drevning som hellst, den gör ca 135km/h på mätaren nu å de tkr ja räcker för en motard 125a:)
Funderar på att köpa ett 53kuggs bakdrev å kolla hur den går med det å sen ett 38 bara för att jämnföra skillnaden:)

Min gör typ 140 när jag har 14/50 och 155 när jag har 14/45 enligt min mätare:S men de e ju klart mkt roligare när man kör med 14/50

det beror ju hur man kör :) jag tycker att mina 14/42 är utmärkt för att ge sig ut och gazza med sporthojar :)

Det kan jag passa på att fråga dig förresten..

har du gjort det?

hur gör man? vet att det står siffror på datorn.

edit : jag kör 13/42

jajjamen det har ja gjort:yoparty

Det man måste göra på 05-07 är att köpa en ny hastighetsmätare som är mappad för 17" framhjul, kostar ca 2000:-:huvet finns ingen annan utväg, det går inte heller att ställa om org mätaren:huvet har varigt i kontakt med KTM till och med de säger att enda utvägen är att köpa ny mätare:mad:

Men på de äldre modellerna så kan man ställa om datorn, där finns det till och med uppskrivet på hastighetsmätaren vilka dimentioner man ska ställa om till.

Gav en jävla skillnad, förut visade min mätare 157km/h med 14/45 å nu visar den 135km/h. 22km/h fel alltså:confused:

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla