Våren kommer!!!

• Thread starter Thread starter MikkE
  • Start date Start date

MikkE

Guest
...... någongång i juni eller nåt.

Snön bara vräker ner här i Vallentuna, norr om sthlm.

Fy fan! :zpy

Bifogat

• CIMG6860.jpg
    CIMG6860.jpg
    47.9 KB · Visningar: 120
Jag har starka planer på att konvertera biken till ngn skoterhybrid :3freak
Man fick ju nästan försmak på våren för ngn månad sedan och nu känns det som man bor i norra sibirien. :4skrika
//Tobbe

Tjet skrev:
Det måste snöa för att det någon gång skall bli vår. :mattias
Jag hör dig inte och jag ser dig inte :rolleyes:
Det måste snöa för att det ska bli vinter menar du väl?
Ger bara snön fan i att komma så är det ju sommar året om, JOOO det ÄR sommar när det är +5 och ösregn :hihi
//Tobbe

det är konstigt, i januari var det ingen snö och +grader hela tiden, men nu, när det borde vara +grader och ingen snö så är det det..suck..

Jag har i allfall sett några "vårtecken"... snödroppar och krokusar. :banana

men de lär väl fysa sönder som det snöar nu :(

Läste i lokala tidningen (UNT) där de tagit en bild från 11 mars förra året och en i år på samma ställe... På den från -04 så var det knoppar i träden och snöfritt, nu är det ett vitt helvete och 9 jävla minusgrader!! :6surkart :6surkart

De hade också gjort en grafik som visar VAR våren är nu och nu är den i Italien, förra året i samma tid så var den i sydsverige...

Är ungefär en månad för sent, vilket innebär att jag inte kör hoj förräns tidigast i mitten på April iår! :huvet

Och det känns ju EXTRA kul att ha en ny hoj stå och vänta då... Får vi dessutom samma skitsommar som förra året då flyttar jag härifrån!

Kongo skrev:
Läste i lokala tidningen (UNT) där de tagit en bild från 11 mars förra året och en i år på samma ställe... På den från -04 så var det knoppar i träden och snöfritt, nu är det ett vitt helvete och 9 jävla minusgrader!! :6surkart :6surkart

De hade också gjort en grafik som visar VAR våren är nu och nu är den i Italien, förra året i samma tid så var den i sydsverige...

Är ungefär en månad för sent, vilket innebär att jag inte kör hoj förräns tidigast i mitten på April iår! :huvet

Och det känns ju EXTRA kul att ha en ny hoj stå och vänta då... Får vi dessutom samma skitsommar som förra året då flyttar jag härifrån!

Jag såg oxå dom där bilderna i UNT idag. Snacka om att man blev knäckt! :mad:
Man kan juh undra hur länge det dröjer innan det ser ut som på bilden från förra året. Våren har nog åkt vilse i år... :va
Fast än e det juh en vintermånad... Men bra less blir man!

Har varit ett jäkla väder här idag. Och det snöar för fullt än.
Skulle nog ha gått i ide efter jul. Och stannat där tills i slutet av april.
Å jag som var in till Lelles i onsdags och köpte ett nytt skinnställ. Känns som att det kommer att dröja en evighet tills man får använda det... :gråta

Så här såg det ut här i Tierp för två helger sen. Och så såg det ut idag oxå...

// Lena som e lite less på allt för tillfället

Bifogat

• Bild(2).jpg
    Bild(2).jpg
    50.6 KB · Visningar: 45
Nyheter
Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...