Våren har kommit till Stockholm!

P-E

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
ZX6R
Iallafall om man skall tro denna kille.

Blev lite förvånad när jag såg honom köra i -13 i rusningstrafik hem från jobbet.

Finns inga dåliga väder, eller? :yoparty
 

Bifogat

  • IMG_6121.jpg
    IMG_6121.jpg
    708.2 KB · Visningar: 384

vurparen

Medlem
Gick med
5 Aug 2013
Ort
Kista
Hoj
Aprilia Falco -00 KTM 625sxc -06
inget överraskande här...finns en del av oss som kör året runt! Som mest har det blivit -19c när jag vart ute med hojen. Det var kallt det! liksom igår!!!
 

P-E

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
ZX6R
Sant, går att köra hoj i Stockholm för det mesta, även om jag aldrig skulle göra det.

Men denna vecka hade han kunnat ta bilen utan att någon skulle klandra honom. :D
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Polaren som pendlar med en Duke 200 beklagade sig över att bakhjulet bara spann igår, och att det var lite väl kallt om händerna då handtagsvärmen gått sönder. : hihi
 

stylengrace-fzx

here i come
Gick med
7 Oct 2008
Ort
gbg
Hoj
1991 yamaha fzx + XJR 1300 99 + piaggio ciao
Alltid undrat, hur funkar det att köra vintertid. Antar att man kör med dubb. Brukar sladda runt på moped vintertid. Men då behöver jag inte ta hänsyn till stressade bilister i röven. Utan kör så snabbt som underlaget tillåter
 

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
-
Däcken är en kompromiss. Det är inte alltid vinterväglag i Stockholm. Jag körde 300 mil förra vintern med min Kawa 750 twin på de vanliga däcken. Idag skulle jag inte göra det.
På 80-talet körde jag DR500 med odubbade traildäck. För tio år sedan körde jag DR600 med odubbade TKC80. Det funkar alldeles utmärkt. Med dubbar är det lite halt på torr och blöt asfalt. Odubbat är det halt när det är packad snö och is. Särskilt vid korsningar och rödljus.
 

Corepax1290

Ny medlem
Gick med
27 May 2017
Ort
Lindome
Hoj
KTM 690 Duke 2016 Såld, KTM 1290 SuperDuke R 2017 Såld. Harley Davidson Dyna Lowrider S 2017
Samma i Göteborg.. blev omkörd av en Honda med en glad herre som undersökte hur länge han kunde stå still utan att sätta ner fötterna vid kö innan rondell :crash
 
Nyheter
Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Top