Våren 2010 - en orgie i sex och rullgrus

Testade lite hojåka även igår, det var bitvis väldigt halt. Släppte på ett läbbigt sätt ett par gånger. Körde försiktigt som f-n på Västerleden i Kungssten, försökta "läsa" vägen - hal eller bara våt? Men när framhjulet släppte i ytterfilen behövde jag inte gissa längre... Räcket mellan körfälten var obehagligt nära.

Där vägarna var torra var det förstås ok. Bara grusigt! :-) Jag har vinterkört förr i minusgrader och det funkar - med viss försiktighet - om vägarna bara är torra.

I söndags var det visserligen fuktigt men +4 och det funkade oxå helt ok att ta en "jag-är-hojnödig"-tur. Så det krävs några plusgrader - eller riktigt torra vägar.

// TMax *fortfarande lite svettig efter att ha hävt en sladd i Kungssten i 70 knyck*

Akta er för Söderleden ute i Mölndal. Revor mellan körfälten med djupa "sår" på sina ställen. Kommer ta till Augusti innan vägarna är fixade och man kan köra ordentligt ju. :huvet

Akta er för Söderleden ute i Mölndal. Revor mellan körfälten med djupa "sår" på sina ställen. Kommer ta till Augusti innan vägarna är fixade och man kan köra ordentligt ju. :huvet

Ingen panik med att motardkitta hojen med andra ord :yoparty

Är det här en tråd för att ut o åka hoj också eller?

Det är en spamtråd sprungen ur den långdragna vinterns frustration blandad med hopp om liv tack vare vårens första solstrålar. Utan nån vidare tanke bakom. Skriv vad du vill ;)

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti