Våren är här \o/

• Thread starter Thread starter nl
  • Start date Start date
1 grad här i sthlm, tänkte ta ut hojen idag men det är lite för kyligt tror jag, tänkte vänta tills dygnstemperaturen är åtminstone 3 grader. Jag håller tummarna för att det blir nästa vecka.

Jag var ute i garaget och installerade mitt batteri för en timme sen.
...var noga med att titta så att blinkers fungerade..sen log jag lite.

besiktigade båda hojarna och det gick bra, tog en extratur.
Känns lite kallt fortfarande men detta lovar gott...

inte i umeå :( men dela gärna med er av era åkturer så vi häruppe iaf kan läsa om det.. (typ en ½ meter snö kvar här...) Men skotern går ju bra hehehe

inte i umeå :( men dela gärna med er av era åkturer så vi häruppe iaf kan läsa om det.. (typ en ½ meter snö kvar här...) Men skotern går ju bra hehehe

Kan trösta dig med att våren INTE är här! Metrologer är som präster, babblar om saker de inget vet om :D

Hehe, de snackar nog om "vårtemperaturer" kanske, alltså dygnsmedeltemp på mellan 0 och 10 plusgrader de senaste 1-6 dygnen. Då räcker det ju att det är 3-4 grader på dagen och 0- -1 på natten så blir ju medlet över noll. Men att det inte känns som hojväder är ju klart :tungan
Om man däremot kollar snittet sen typ 1961, så är våren här i Uddevalla om ganska prick en vecka :D

Last edited:
Ska snöa som fan imorgon... Så det blir skidor istället för hoj verkar det som...

blev ett par mil igår, va 5 plusgrader . Kunde inte hålla mig längre:) .

Lite kallt o lite dåligt grepp men de va de värt.....

Skåne är visst bra med något ändå. Kanske. Nu har man ju all den fina salten att se fram emot. Har aldrig sett så många vita bilar på jobbparkeringen.. :rolleyes:

"När dygnmedeltemperaturen är över 0° kallar vi detta för ett dygn med vårtemperatur."

optimistisk syn

Tycker att det har varit väldigt milt i Stockholm senaste dagarna.. Men har inte sett en enda hoj på vägarna. Det är lite synd! Ta ur tummen ur röva och dra igång säsongen nu! Säsongen börjar när alla tar ut hojarna och börjar åka inte när det blivit varmt...

Jag körde 100 meter på parkerigen i uppsala förra veckan.
Snö och is överallt, och slicks på hojjen men jag kunde fan inte hålla mig.

Och nästa vecka blir det bankörning hela veckan i spanien.
I förrgår var det 22gr och sol där nere :yoparty

Solen tittar fram! Hittills ca 4 grader bara men det stiger sakta..
Blir att åka in till garaget och montera kamerafäste på hojjen.. Kanske lägger upp ett klipp om man tom vågar sig ut en sväng. :tummenupp
Kom igen nu våren, kör för faan!

Jag va så nära att at ut hojen idag från sin vilo period.. om inte för att det fortfarande va lite blött här å där. Det va trots allt 9+ i göteborg ..

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph