Vårda Bulten

WilleZL

Aktionsgruppen för TT-lopp på Gotland
Gick med
13 Jan 2005
Ort
Stockholm
Hoj
R6 & RD350
Hörrni, Bulten e ganska kul eller hur? Tänk om man skulle vårda den lite bättre. Vad sägs om curbs (mest för att hålla gruset borta) sopning en gång i veckan, lite avåkningszoner. Och naturligtvsis görs Bulten enkelriktad. För att finansiera allt godtar vi att vägen blir avgiftsbelagd på samma sätt som ringen. Är det inte en fantastisk idé? Klart vi måste ta hänsyn till de boende. De kan få rabatt på årskortet. Sen gäller det bara att bestämma i vilken riktning trafiken ska gå! :tungan
 
WilleZL skrev:
2373097 Hörrni, Bulten e ganska kul eller hur? Tänk om man skulle vårda den lite bättre. Vad sägs om curbs (mest för att hålla gruset borta) sopning en gång i veckan, lite avåkningszoner. Och naturligtvsis görs Bulten enkelriktad. För att finansiera allt godtar vi att vägen blir avgiftsbelagd på samma sätt som ringen. Är det inte en fantastisk idé? Klart vi måste ta hänsyn till de boende. De kan få rabatt på årskortet. Sen gäller det bara att bestämma i vilken riktning trafiken ska gå! :tungan

Varför inte göra ett helt varv.
Start vid Rosenhill, första höger i Tungelsta mot nynäsvägen och sen tillbax till Rosenhill. :tummenupp

edit: Man skulle ju kunna köra en Moto GP deltävling där... depåområdet utanför fiket Rosenhill. Bara en idé. :)
 
Last edited:
Klabbe skrev:
2373111 Varför inte göra ett helt varv.
Start vid Rosenhill, första höger i Tungelsta mot nynäsvägen och sen tillbax till Rosenhill. :tummenupp

edit: Man skulle ju kunna köra en Moto GP deltävling där... depåområdet utanför fiket Rosenhill. Bara en idé. :)

De e klart, ett helt varv vore ju allra bäst!
 
Jag är ju miljonär så det är bara säga vilka trådar jag ska dra i och hur mycket pengar som behövs så klirrar vi det där grabbar!




:rolleyes:
 
Bulten e`fan lite farlig stundtals.........

Tydligen boende i området som med flit sprätter ut grus med bilarna i kurvorna! :finger

Ska man veva på en vända behöver nästan sträckan rekas av först, för att inget trist skall hända, då slipper man ju även möta på blåbär också! :skrämd
 
Jonte*FZ6 skrev:
2373363 Bulten e`fan lite farlig stundtals.........

Tydligen boende i området som med flit sprätter ut grus med bilarna i kurvorna! :finger

Ska man veva på en vända behöver nästan sträckan rekas av först, för att inget trist skall hända, då slipper man ju även möta på blåbär också! :skrämd

Bulten måste alltid få en inspektionsrunda innan man ökar farten, det gäller väl alla sträckor man höjer tempot rejält
 
WilleZL skrev:
2373097 Hörrni, Bulten e ganska kul eller hur? Tänk om man skulle vårda den lite bättre. Vad sägs om curbs (mest för att hålla gruset borta) sopning en gång i veckan, lite avåkningszoner. Och naturligtvsis görs Bulten enkelriktad. För att finansiera allt godtar vi att vägen blir avgiftsbelagd på samma sätt som ringen. Är det inte en fantastisk idé? Klart vi måste ta hänsyn till de boende. De kan få rabatt på årskortet. Sen gäller det bara att bestämma i vilken riktning trafiken ska gå! :tungan

hehe.. dags att sluta röka hasch för din del kanske? :tungan
 
Jonte*FZ6 skrev:
2373363 Bulten e`fan lite farlig stundtals.........

Tydligen boende i området som med flit sprätter ut grus med bilarna i kurvorna! :finger

Tror mer på att det är lastbilar som måste hålla ut på kanten för att dom möter
bilar/hojar/cyklar/gående somo genar i kurvor.

Egentligen ska jag inte skriva tror eftersom jag själv kör lastbil där ganska ofta
och det händer varje ggn att man möter nån som genar = jag håller ut så lång
det går utan att kana ner i diket.
Om jag inte gör det kör jag ihjäl den som genar, vad är bäst?

Gör som Hulken_1 skrev bara:

Hulken_1 skrev:
Bulten måste alltid få en inspektionsrunda innan man ökar farten, det gäller väl alla sträckor man höjer tempot rejält
 
WilleZL skrev:
2373097 Hörrni, Bulten e ganska kul eller hur? Tänk om man skulle vårda den lite bättre. Vad sägs om curbs (mest för att hålla gruset borta) sopning en gång i veckan, lite avåkningszoner. Och naturligtvsis görs Bulten enkelriktad. För att finansiera allt godtar vi att vägen blir avgiftsbelagd på samma sätt som ringen. Är det inte en fantastisk idé? Klart vi måste ta hänsyn till de boende. De kan få rabatt på årskortet. Sen gäller det bara att bestämma i vilken riktning trafiken ska gå! :tungan

hahahaha!:hihi :2cool
 
Hoztic skrev:
2373416 Helt sant! Den har ju mängder av grus, jord å asfaltskanter överallt :( Hårda träd dessutom :(
För att inte tala om alla idioter på plastraketer som inte har fattat att det är högertrafik i det här landet!:6surkart
 
NoPinky skrev:
2373747 För att inte tala om alla idioter på plastraketer som inte har fattat att det är högertrafik i det här landet!:6surkart

Nu tycker jag du motverkar allt som kämpas för i den här tråden.
 
Ibland tar jag den vägen mellan Haninge och Södertälje när jag kör jobbilen, en Merca Sprinter. Och jag jagar personbästa varje gång. Så ni hojåkare som är där dagtid, håll till höger.
 
imaster skrev:
2373780 Nu tycker jag du motverkar allt som kämpas för i den här tråden.
Du menar att det är ok med folk som kör på fel sida av vägen i kurvor och över krön? :va

De enda "näradödenupplevelse" som jag har haft under mina 5000 mil på hoj, var när en mötande mc inte kunde hålla sitt spår, utan passerade mig på min högra sida i mitt körfält, samtidigt som bilen som hojen legat bakom passerade på min vänstra sida i sitt eget körfält... Det var lite trångt... :död
 
NoPinky skrev:
2373747 För att inte tala om alla idioter på plastraketer som inte har fattat att det är högertrafik i det här landet!:6surkart


Vad jag märkt är det bara sk Custommotorcyklar man möter på fel sida av vägen.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top