våravrostning, när, var och hur?

Boffen

Thank you very much
Gick med
14 Dec 2004
Hoj
Daytona 675
Hej...
När och var är det våravrostning här i området? Någon som brukar rosta av sig, eller är det bara tanter och gubbar där? :gnissla

Inte en aning, men är det du som kör omkring och frestar en annan.
Du kör med ljus jacka och mörka byxor?

Om det va i Söndags så va det jag. Körde 12mil. Fingrarna va som röda ispinnar när jag kom hem men det va det värt. Helt nya däck också, va som att köra i olja men nu e de helt ok.
Någon som e sugen att ta en runda någon dag?

Ja självklart... det skulle nog ligga under nollan till helgen så då tycker jag det är lite väl men det kanske blir lite varmare framåt (som det var i lördags t.ex.) och då är det lugnt.

Jaha? Var ute och körde både inatt och imorse runt 10 men jag mötte inte en enda MC? Är det bara jag som tyckte det var perfekt väder? :yoparty

Har man fått ihop hojjen så måste den ju bara testas också :) Ruggigt kallt, ruggigt halt och massa bakhjulsspinn men jag tog mig ca 1 mil innan jag kom tillbaks och var så nedfrusen att det tog en timme innan jag hade någon som helst känsel i fötter och fingrar. :3freak

thomas80 skrev:
Jaha? Var ute och körde både inatt och imorse runt 10 men jag mötte inte en enda MC? Är det bara jag som tyckte det var perfekt väder? :yoparty

Har man fått ihop hojjen så måste den ju bara testas också :) Ruggigt kallt, ruggigt halt och massa bakhjulsspinn men jag tog mig ca 1 mil innan jag kom tillbaks och var så nedfrusen att det tog en timme innan jag hade någon som helst känsel i fötter och fingrar. :3freak

Jag ska ut snart... och nu är det varmare än i förmiddags :banana

Fast nu blir det nog inte mer fulkörning för mig.. skall dra av bakhjulet nu och fixa massa. Skall även polera/vaxa och sånt så nästa gång jag kör skall det inte vara massa grus/smuts/salt på vägarna. Men det borde väl vara i mitten av februari :)

thomas80 skrev:

Gött att du fick ihop den ,håll ett öga på tråget,var ruskigt poröst. :tummenupp

thundrace skrev:
Gött att du fick ihop den ,håll ett öga på tråget,var ruskigt poröst. :tummenupp

Japp :) Tack så mycket för hjälpen!

Skall se om jag kan få tag i ett schysst beg kanske sen om det strular. Eller så får man väl acceptera att det kostar strax över 1300 med ett nytt och köpa det.

Hade ca 6-8 cm slack på kedjan, helt snustorr var den också :huvet Faan vad mycket finare den gick efter en tvätt med 5-56/diskborste/trasa + castrol spray + justering.

*/ ?>
Nyheter
Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Svensk auktion med tävlingshojar

Det svenska företaget Antiq...

Officiella: Harley-Davidsons 2026-nyheter

Efter att Cruiser-programme...

Back